• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vloerketel vs wandketel

Lid geworden
2 apr 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag iedereen,

Wij gaan deze zomer onze ketel vervangen en hebben van onze chauffagist twee offertes gekregen. Eentje met een wandketel en eentje met een vloerketel. Beide zijn van hetzelfde merk en vergelijkbaar vermogen. Van de chauffagist heb ik begrepen dat de kwaliteit van vloerketels nog een beetje beter is dan die van wandketels maar het prijsverschil (totaal op offerte) is 2.000 euro. Wanneer ik online de voor en nadelen opzoek zie ik dat het voordeel van een vloerketel meestal een hoger vermogen is voor grotere huizen maar over kwaliteit wordt niets gezegd.

Wat zijn jullie ervaringen hierin? Is de kwaliteit van vloerketels effectief zoveel beter? Mijn gevoel zegt dat zelf als er meer vervangstukken nodig gaan zijn, dat we met die 2.000 euro verschil al redelijk ver gaan komen.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.788
Punten
113
Ik neem aan dat je toch geen al te groot vermogen nodig hebt, dan zou ik geen 2k extra neerleggen.
Met de huidige gang van zaken, is de overstap naar wp er misschien sneller dan je verwacht, en dan is de 2k extra ook een verloren kost.

Zelf nog gas, maar moest ik vandaag deze beslissing moeten maken, dan zou ik ook richting L/W wp kijken.
Ondertussen airco's hangen waar ik ook deels mee verwarm en toch aangenaam verrast door de efficiëntie

Newflupke

Actief Lid
Lid geworden
7 apr 2014
Waarderingsscore
88
Punten
28
Ze gaan alle 2 stuk. Voorkeur ga naar wand ketels, minder plaats en meer mensen hebben kennis om er aan te werken.
Warmtepomp verhaal, ik ken succes verhalen, maar nog meer ontgoochelingen...

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Waarderingsscore
461
Punten
63
Vloerketel … meer waterinhoud en minder hydraulische eisen .
De Buderus GB212 en KB292i zijn toppers. Verkrijgbaar in lagere vermogens

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
1.344
Punten
113
Ik heb zelf een gaswandketel sedert 2006 in dienst. Het enige dat ik een 2-tal maanden geleden heb moeten vervangen was een ionisatiediode van nog geen 40€. Ik kan niet zeggen dat dat over die periode 17-18 jaar veel kosten zijn geweest. Integendeel.

Lid geworden
2 apr 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wat zijn daar de voordelen van en zijn deze het verschil in prijs waard?

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
1.043
Punten
113
Wat zijn daar de voordelen van en zijn deze het verschil in prijs waard?
Er zijn gewoon geen grote voordelen die een effect hebben op levensduur en verbruik.

Koop wat U best past van een goed merk.

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Waarderingsscore
461
Punten
63
Tuurlijk wel … bij vloerketel met groot waterinhoud heb je bv geen evenwichtsfles nodig en heb je minder hydraulische eisen ivm debieten nodig. Hierdoor veel minder kans op vorming ketelsteen en cv-zijdige vervuiling

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan