• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vloer verstevigen door OSB laag te plaatsen

Lid geworden
8 nov 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Na verschillende topics gelezen te hebben, ben ik er nog niet helemaal uit wat ik het best doe in mijn situatie.
Onze bovenverdieping rust op houten balken (an sich nog in goeie staat) met daar een genagelde plankenvloer op. Als we in onze slaapkamer rondlopen, trilt de vloer. Daarom dachten we eraan om hier een extra laag OSB op te leggen om die trillingen wat tegen te gaan en de vloer terug wat stevig te maken.

Wat is volgens jullie de beste methode hiervoor? Ik zou de orginele plankenvloer wel willen laten liggen.
Leg ik er gewoon een laag isolatie op en een zwevende gelijmde laag osb? Of schroef ik de nieuwe laag OSB door de plankenvloer in de steunbalken?

De osb vloer wordt dan nog afgewerkt met een laminaat of vinyl.

Alvast erg bedankt voor jullie input!

Balken blijven even stevig maar je legt er extra gewicht op...

Plankenvloer eraf, dimensie en hoh afstand van de huidige balken vergelijken met de overspanning. Desnoods extra balken steken of de huidige balken verstevigen. Klossen steken. Osb met strook rubber ertussen erop, ondervloer en laminaat erop.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan