- Lid geworden
- 5 mei 2024
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 1
Beste vrienden, we zijn een beetje verloren in ons vloer isolatie plan. We hebben een oud bungalow huisje gekocht en de EPC is natuurlijk een Fiasco. Maar dit hadden we wel zien aankomen. Alhoewel ik en mijn vrouw bezig zijn met onze tweede huis en genoeg bouw ervaring hebben is er toch een probleem waarop wij geen antwoord vinden.
We zouden graag heel ons beton vloer 104m2 oppervlakte willen betegelen. Maar deze vloer moet geïsoleerd worden, ( persoonlijk van mij moet het niet maar ja bon ...EPC..). We hebben al wat zitten wegen en doen maar de zelfde vraag komt terug.
1 ) Pir platen + Spano , en daarop tegelen ?
Ik lees een beetje op verschillende bouw sites dat deze vloeren perfect beloopbaar zijn na het aanbrengen.
2 ) alles uitkappen en vloer verwarming zetten ? Maar dit kunnen we zelf niet.
3 ) isolerende chappe ( maar komt duur uit )
4 ) XPS panelen en daarop betegelen ? We bertrouwen het niet.
Hebben jullie een oplossing voor ons of raad ?
We proberen ook wat de kosten te drukken omdat we niet veel budget hebben voor fancy floor. De tegels hebben we namelijk al gekocht. Enkel weten we niet wat eronder zetten zodat de tegels niet los komen.
Mvg
Darwin
We zouden graag heel ons beton vloer 104m2 oppervlakte willen betegelen. Maar deze vloer moet geïsoleerd worden, ( persoonlijk van mij moet het niet maar ja bon ...EPC..). We hebben al wat zitten wegen en doen maar de zelfde vraag komt terug.
1 ) Pir platen + Spano , en daarop tegelen ?
Ik lees een beetje op verschillende bouw sites dat deze vloeren perfect beloopbaar zijn na het aanbrengen.
2 ) alles uitkappen en vloer verwarming zetten ? Maar dit kunnen we zelf niet.
3 ) isolerende chappe ( maar komt duur uit )
4 ) XPS panelen en daarop betegelen ? We bertrouwen het niet.
Hebben jullie een oplossing voor ons of raad ?
We proberen ook wat de kosten te drukken omdat we niet veel budget hebben voor fancy floor. De tegels hebben we namelijk al gekocht. Enkel weten we niet wat eronder zetten zodat de tegels niet los komen.
Mvg
Darwin
Laatst bewerkt: