• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

vloer in tuinhuis

Lid geworden
14 sep 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou een tegelvloer (waarschijnlijk keramische tegels) willen plaatsen in mijn tuinhuis. Omdat de betonplateau niet perfect vlak ligt, zou ik de tegels in de mortel willen leggen. Enkele vraagjes hierbij:

1/ wat is de beste samenstelling voor deze mortel?

2/ oppervlakte is 12m2, hoeveel mortel dien ik te maken?

3/ is deze methode niet veel goedkoper dan gebruik te maken van een egaliseerder en de nodige primers en dan te lijmen?

Ik heb ook tegels in het tuinhuis gelegd(keramische van de gamma). Ik heb ze ook in mortel gelegd omik dit liever doe dan lijmen(je heb meer speling als de stabilisee niet goed ligt).

Mengeling: 1 op drie zoals metsmortel. Ik voeg wel altijd een tas compaktuna op een emmer water toe.

Hoeveelheid die je nodig hebt hangt af van de dikte die je mortel ligt natuurlijk. VB Leg je de mortel 5 cm dik dan heb je 12x0.05=0.6m³ nodig.

Prijs hangt af van welke prijs je tegels zijn.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan