Vloer 3cm dieper naar het midden toe. Hoe egaliseren.

Lid geworden
12 apr 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo

We zijn ons net aangekocht huis van 1973 aan het renoveren en hebben gemerkt dat de slaapkamer naar het midden toe 3cm lager ligt dan aan de zijkanten.Concreet 2m40 aan de ingang van de deur van de slaapkamer in het midden 2m43. Kamer heeft een rechthoekig formaat met een oppervlakte van 4mx4m. 

Onder de huidige linoleum ligt een chape dat op het eerste zicht er nog goed bij ligt zonder al te veel scheuren.  De chape ligt op betonnen gewelven boven de living waar geen noemenswaardige scheuren te merken zijn vanuit de living. Dus ik denk niet dat de gewelven aan het doorbuigen zijn of toch niet zichtbaar.

Chape onpieuw uitgieten zien we eerlijk gezegd niet zitten. Wij idee was om te egaliseren vanuit de zijkanten en naar het midden van de slaapkamer. Maar 3cm lijkt me wel veel om te egaliseren. Welk product zouden jullie aanraden en hoe gaan we hier best mee om? De bedoeling is om er achteraf laminaat of clic vinyl te gaan leggen op een liefst zo vlak mogelijke vloer. 

Is knauf egalmax voor lagen van 5mm tot 50mm een optie?

http://www.knauf.be/nl/product/egalmax 

Alvast bedankt.

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.538
Punten
113
3cm verschil op 2m
shok.gif
Concreet 2m40 aan de ingang van de deur van de slaapkamer in het midden 2m43.

Waar komt die 2.40/2.43M vandaan?

Lid geworden
12 apr 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
janus wago zei:
3cm verschil op 2m
shok.gif
Concreet 2m40 aan de ingang van de deur van de slaapkamer in het midden 2m43.

Waar komt die 2.40/2.43M vandaan?

ja inderdaad we rollen als het ware in het bed :-D 

2m40 is plafond hoogte aan ingang van de deur 2m43 is plafond hoogte in het midden van de kamer. 

Groeten

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.538
Punten
113
kun je niet beter een waterpas op de grond zetten, dat lijkt mij betrouwbaarder dan een meting naar een plafond waar je niet van weet of dat vlak is.

Lid geworden
12 apr 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
janus wago zei:
kun je niet beter een waterpas op de grond zetten, dat lijkt mij betrouwbaarder dan een meting naar een plafond waar je niet van weet of dat vlak is.

De waterpas geeft bij het binnekomen van de kamer duidelijk weer dat het niet pas is. De luchtbel vloeit duidelijk niet tussen de streepjes. Ook aan de onderkant van de kamerdeur zie ik duidelijk dat de spatie tussen deur en vloer groter wordt naargelang de deur wordt geopend.  

In de tegenovergestelde hoek van de kamer lijkt de vloer weer pas te staan dus het lijkt eerder dat ze bij het chappen een niveauverschil hebben proberen te compenseren tussen de nachthal en kamer. 

Edit: In bijlage een schematische voorstelling. Misschien kan je dat hierbij helpen?

Bijlagen

• capture.jpg
    capture.jpg
    14,6 KB · Weergaven: 0

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.082
Punten
113
met wat staat de andere kant van de kamer dan pas ?  Niveau deur of niveau midden ?

Neem een lange alu lat  en leg deze over de vloer, met daar de waterpas op kan je veel meer aflezen.

vloeren een optie, daar kan je eventueel ook een verschil met wegwerken met de lijmmortel wat dikker te leggen in het midden

Tibs

Lid
Lid geworden
6 sep 2006
Waarderingsscore
22
Punten
18
Heb je dit gemeten met een lange waterpas van 2 meter?

Alleen met een lange waterpas kun je zien waar de "put" juist zit lijkt mij.

Als het echt zo is dan moet dat met de egalisatie die je aanhaalt wel lukken lijkt mij.

Lid geworden
12 apr 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mario_ zei:
met wat staat de andere kant van de kamer dan pas ?  Niveau deur of niveau midden ?

Neem een lange alu lat  en leg deze over de vloer, met daar de waterpas op kan je veel meer aflezen.

De andere kant van de kamer is gelijk met het midden van de kamer.

Ik heb het gemeten met een waterpas van 60cm. Als ik het op een langere lat leg bekom ik hetzelfde resultaat dan mijn schets. 

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan