• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vliesbehang patent vlies

Borre

Lid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
110
Waarderingsscore
1
Punten
18
Hoe zie ik wat de voor / achterkant is van een rol vliesbehang? Ik zie niets op de rol staan...
 

Borre

Lid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
110
Waarderingsscore
1
Punten
18
Het gaat om patent vlies van arte. Op de verpakking of het behang zelf staat niets... Maakt het dan niet zo veel uit wat voor en achter is?
 

Borre

Lid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
110
Waarderingsscore
1
Punten
18
- Op de fiche staat hetvolgende 'pour obtenir une surface uniforme avic des peintures lisses ou des lasures, il faut le Patent Voile avec le dos en surface. Le côté intérieure du rouleau Patent Vlies doit être tapissé vers l'extérieur'. => binnenkant rol is dus de 'zicht kant' geworden (staat niet in NL op de beschrijving maar dit lukt ook wel).

- De muren en plafonds zijn gyproc A platen gefixeerd met gyproc voorstrijkmiddel

- Gebruike lijm is die van Arte



bevindingen:

- ondanks verzadigen met het voorstrijkmiddel wordt de lijm nog relatief snel opgezogen.

- het behang mooi vlak krijgen gaat vrij makkelijk

- de naden perfect tegen elkaar krijgen moeilijker (misschien omdat het de eerste keer is dat ik vliesbehang plak). Je ziet nu wel waar de naden zitten, maar hopelijk wordt dit minder na het schilderen



Vervolg:

- wat is de beste manier om vliesbehang te shilderen? Primer nodig? Zo ja, welke... 2 afwerklagen voldoende?
 

Borre

Lid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
110
Waarderingsscore
1
Punten
18
Intussen de platen nog eens extra behandeld met voorstrijkmiddel.



De lijm was niet verdund. Is dit noodzakelijk?
 
Lid geworden
13 mrt 2008
Berichten
290
Waarderingsscore
0
Punten
0
Regis07 wrote:
Borre wrote:
Intussen de platen nog eens extra behandeld met voorstrijkmiddel.



De lijm was niet verdund. Is dit noodzakelijk?

:!: Laat u zeker eens horen nadat u daar hebt behangen, omtrent de verschillen.

Ik verdun steeds de witte lijm want dat is zo ne zware boel, sommige merken gebruik ik totaal niet omdat ze stug blijven, zelfs na verdunning, in het gebruik.

Even Off Topic:

Mijn persoonlijk voorkeur gaat naar deze van Boss, de universele wandlijm.

Ik verdun deze van 10% en bekom een smeurige vloeiende lijm.

Vandaar dat ik uw mening vroeg omtrent uw persoonlijk ervaring met die lijm van Arté.



Voor het schilderen! Saus goed, verdeel goed de grondverf op uw plafond/muren!



Welke zijn volgens jou zo de betere wandlijmen?

Is deze van Perfax aan te raden?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan