• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vliesbehang bijwerken

Sylvain 12

Actief Lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
821
Waarderingsscore
46
Punten
28
Ik heb voor de eerste keer vliesbehang gehangen. Het is redelijk goed gegaan, maar ik heb hier en daar toch wat scheurtjes en onvolmaakt heden. Kan je dit bijwerken met fijne plamuur?
IMG_20220124_071519.jpgIMG_20220124_071514.jpg
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Bovenste foto

Als dit tot op de vloer gekleefd is en er komt een plint.....meet je de hoogte van de plint min 1 cm en tot daar plamuur je het bij met een light plamuur. Deze dus light plamuur. Gebruik genoeg qua dikte en schuur dit met een P220 of P240.

2e foto

Schuur eerst die plooien weg boven die naad. Bewerken zoals hierboven.

Volgende keer dat je zoiets hebt.

Deel boven de naad met 5 cm meer en die laatste 5cm verlijm je niet.
Dan onderste deel met 5 cm overlap kleven maar dan houd je de flap van de bovenste omhoog en kleef je de onderste op de muur.
Dan neem je een rechte lat, rei of whatever en snijd je met een scherp (lees SCHERP) cuttermes door de 2 delen in 1 beweging van links naar rechts of omgekeerd. Ga er geen 2 keer over want dan heb je gegarandeerd een open naad.
Verwijder de het onderste deel die over is en lijm een klein beetje bij waar de overlap is. Druk beide delen op de muur en je hebt een mooi gesloten naad. Wel nog eens met een vochtige spons erover zodat de lijmresten weg zijn.
Als je dit nu verft met 1 laag primer en 2 eindlagen......zie je die naad niet meer.
 

Sylvain 12

Actief Lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
821
Waarderingsscore
46
Punten
28
De bovenste foto is niet de vloer, maar de bovenkant van een toilet. Waar kan je die Red Devil krijgen. Heeft Colora een gelijkaardig product?

Bedankt voor de raad. Ik had het inderdaad beter zo gedaan. Ik sukkelde wel vaak om het papier in de hoeken tot tegen de hoek te duwen. Waardoor ik zo'n scheuren kreeg als opvde bovenste foto. Ik wist niet altijd goed hoe te snijden om de spanning te breken van het papier.
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Colora heeft het huisproduct en One Time in hun rekken.
Schildert eerst de grondlaag/primer, dan pas ga je over tot het vullen van de onvolmaaktheden en het kitten in de binnenhoeken.

Doorgaans is een een binnenhoek niet recht, dus plaatst nooit de eerste baan als eerste in de hoek, bij het afteken van de banen doe de eerste baan 2, 5 à 10cm smaller (afhankelijk welk product u gaat aanbrengen, bv vlies- of renovatievlies), plaatst als eerst dan de tweede baan op de loodlijn zo heb je een rechte kant waartegen je de eerste stotend kan tegenplaatsen.
Als je dan met uw behangspatel de binnenhoek goed aandrukt kan je deze mooi insnijden.
Smeer nooit meer dan ± 2cm lijm op de wand dan de baanbreedte, als DHZ ben je trager dan een Pro en heb je kans dat de lijm die niet bedekt is gaat drogen en dat geeft verdikking aan in de volgende baan.
Reeds eerder in andere topics meegegeven, snijden met een breekmes/cutter doe je door de deze zo plat mogelijk te houden.
Dus niet met de punt van het mes maar met het snijvlak (zo veel mogelijk)
Na iedere baan breek je zo'n punt af! Steeds de afgebroken deeltjes veilig opbergen in bv . leeg bokaal of blikje.

Misschien nuttige video's voor uw toekomstig werken?
-
-
 
Laatst bewerkt:

Sylvain 12

Actief Lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
821
Waarderingsscore
46
Punten
28
Goede tips. Heel erg bedankt!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan