• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vlekken op gevelsteen wegens besproeing grondwater met ijzer

BCE

Lid geworden
17 sep 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Tijdens het installeren en afstellen van beregeningsinstallatie is er grondwater met ijzer op gevelsteen terechtgekomen. Hierdoor is er een deel van ons thuinhuis gevel waar water er op gekomen is donkerder van kleur geworden.

Ik heb geprobeerd via HG ontijzeringsproduct en BSI Oxii Kill deze vlekken er uit te krijgen maar de producten hebben niet geholpen.

Kan deze vlekken nog volgens jullie weggekregen worden door andere methode of product ? bv. door zandstralen? of moet ik dat gedeelte volledig afbreken en opnieuw metsen :-(



Ik hoor het graag van jullie.
 

Bijlagen

  • 20210428_182326.jpg
    20210428_182326.jpg
    121 KB · Weergaven: 44

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Een beregeningsinstallatie met ijzer ?
Gaat niet lang meegaan.
Je kleppen, je buizen, je sproeikoppen en de noozels gaan allemaal aankoeken met ijzer en kapot gaan.
Tot daar toe, maar je gazon en planten gaan het ook niet overleven omdat die ijzerlaag de fotosynthese gaat verhinderen zodat planten gaan afsterven. En wie wil nu water geven en toch een schoonbruin gazonneke hebben ??

Oja die roest op je muur, zal er wel afslijten. Of schuren met stalen borstel.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan