Vlekken op de muur

Pascal_T

Nieuw Lid
Lid geworden
14 feb 2014
Waarderingsscore
13
Punten
8
Hallo,
Ik heb op mijn muur vlak tegen het plafond vlekken gekregen die eerst niet goed zichtbaar waren maar nu wel.
Het vormt een lijn. Wat kan ik hiermee best doen?
Bestaat er iets om dit te verwijderen want het breidt zich uit denk ik?

Bijlagen

• Plafond.jpg
    Plafond.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 60

MattiV

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 jun 2022
Waarderingsscore
100
Punten
43
Denk dat je beter eerst gaat of laat onderzoeken wat hier de oorzaak van is.
Ik ben hier helemaal geen expert in, maar het eerste wat in me opkomt, vochtschade?
Welke ruimte is dit? Wat zit er achter die muur? Wat zit er boven dat plafond? Wordt er verwarmd en geventileerd?

I.V.

Actief Lid
Lid geworden
1 jul 2011
Waarderingsscore
73
Punten
28
Dit lijkt inderdaad op de vlekken die wij aan onze muur hebben, afkomstig van een lek in het dak...

Onwetende doehetzelver

Zeer Actief lid
Lid geworden
7 sep 2018
Waarderingsscore
165
Punten
43
Mij lijkt het ook vochtschade. Temeer omdat TS zegt dat het zich nog uitbreidt... Bij ons waren het gelijkaardige vlekken. Dus liefst zo snel als mogelijk naar de oorzaak gaan of laten zoeken.

Pascal_T

Nieuw Lid
Lid geworden
14 feb 2014
Waarderingsscore
13
Punten
8
Het is een muur van een slaapkamer langs de kant van het venster. Ik zet elke morgen het raam open, maar de verwarming daar staat zelden aan omdat ik er overdag niet kom.
Ik ken er zelf ook niets van, maar ben bang dat een expert dan weer duur zal zijn. Ik moet dat eens opzoeken.

Onwetende doehetzelver

Zeer Actief lid
Lid geworden
7 sep 2018
Waarderingsscore
165
Punten
43
Ik ken er zelf ook niets van, maar ben bang dat een expert dan weer duur zal zijn. Ik moet dat eens opzoeken.
Een expert kost wel wat ja. Maar als het insijpelend vocht is, dan kost het je op termijn geld voor het dichten van het lek en bovendien geld voor het herstucen van je muren (tenzij je dit zelf wil/kan) (en misschien ook nog wat gezondheidsproblemen door schimmels - da's nu wel worst case). En dat zal mogelijk nog een pak meer geld zijn.

sociaalverhuurder

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 mei 2012
Waarderingsscore
150
Punten
43
Het is een muur van een slaapkamer langs de kant van het venster. Ik zet elke morgen het raam open, maar de verwarming daar staat zelden aan omdat ik er overdag niet kom.
expert hoef je niet te betalen als je dit aangeeft aan de brandverzekering en hen iemand laat sturen om de gevolgschade op te lossen.

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.016
Punten
113
Als het niet kan komen van het dak, dakgoot, gevel die nat staat,... Dan is het condens. Dan moet je niet meer verluchten, maar vooral beetje verwarmen.
Begin al eens met enkele dagen je raam niet open te zetten in deze kamer, maar een andere kamer?
Ohja, hoe lang staat je raam zo open?

Dagen zoals deze week kan je best 's middags verluchten: zonnig dus warmer buiten, je kamer koelt minder af en minder kans op condens.

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
586
Punten
113
Wat is er boven deze kamer?
Hoe is de muur aan de buitenkant op deze plaats?
Sinds wanneer heb je die vlekken en sinds wanneer breiden ze zich uit en hoe snel is dat uitbreiden?
Anders is het gissen en natte-vingers-praat-advies-met-goede-bedoelingen die je geen meter verder gaan helpen.

Pascal_T

Nieuw Lid
Lid geworden
14 feb 2014
Waarderingsscore
13
Punten
8
Sinds wanneer heb je die vlekken en sinds wanneer breiden ze zich uit en hoe snel is dat uitbreiden?
Anders is het gissen en natte-vingers-praat-advies-met-goede-bedoelingen die je geen meter verder gaan helpen.
Boven de kamer is de bovenbuur. Die heeft geen problemen. De vlekken zijn er zo'n 2 maanden, misschien 3, maar waren in het begin maar weinig zichtbaar.

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
2.170
Punten
113
Boven de kamer is de bovenbuur. Die heeft geen problemen. De vlekken zijn er zo'n 2 maanden, misschien 3, maar waren in het begin maar weinig zichtbaar.
Tis niet omdat de bovenbuur zegt dat ie geen problemen heeft, dat dat ook zo is.
Integendeel.

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Waarderingsscore
791
Punten
113
@Pascal_T,
Ben je eigenaar of huurder?
In beide gevallen en gezien je in een appartementsgebouw woont zou u een brandverzekering moeten hebben.
Via de brandverzekering kan je appel doen op een inspecteur, want naar alle waarschijnlijkheid ben jij niet de oorzaak van dit probleem.
Met een vochtmeter kan men meten en zie hoe erg het vochtprobleem is.

Wat is de kamer (van de buur)?
Heeft die kamer een andere bestemming dan bij u (slaapkamer)?
Zijn er in die wand leidingen aanwezig, bv. cv-installatie, die bij u anders zijn?
Kan je die kamer bezoeken/zien samen met de buur of geloof je zijn/haar antwoord aan de voordeur?
Probeer de topic te herlezen en eens te antwoorden op de gestelde vragen.

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
586
Punten
113
Ok dus boven is "zogezegd" geen probleem......maar zou ik toch eens visueel gaan bekijken. Zeggen is niks waard.
Nu nog wat er aan de andere kant van die muur is......
Zit daar een schouw misschien?

Pascal_T

Nieuw Lid
Lid geworden
14 feb 2014
Waarderingsscore
13
Punten
8
De andere kant is een buitenmuur met overdekt terras.
Ik ga nu eerst de brandverzekering bekijken. Hoe het zit met de oorzaak wil ik ook uitzoeken, want de vlekken op deze muur zijn niet mijn schuld, maar op het plafond van mijn douche zijn ook vlekken en daarvan kunnen ze misschien wel zeggen dat het komt door het douchen. Ik weet het niet maar dat moet ik eerst uizoeken.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
4.589
Punten
113
Je kunt alleen maar een ' schuldige ' aanwijzen als de oorzaak is gekend en dan is het nog de vraag of de schuldvraag van belang is.
Misschien moet je eerst eens de moeite doen om op alle vragen die hier gesteld zijn een antwoord te formuleren ?

Pascal_T

Nieuw Lid
Lid geworden
14 feb 2014
Waarderingsscore
13
Punten
8
Als het niet kan komen van het dak, dakgoot, gevel die nat staat,... Dan is het condens. Dan moet je niet meer verluchten, maar vooral beetje verwarmen.
Begin al eens met enkele dagen je raam niet open te zetten in deze kamer, maar een andere kamer?
Ohja, hoe lang staat je raam zo open?

Dagen zoals deze week kan je best 's middags verluchten: zonnig dus warmer buiten, je kamer koelt minder af en minder kans op condens.
Condens zou best wel kunnen, want soms heb ik s'morgens druppels aan mijn venster.
Ik zette mijn venster s'morgens steeds een kwartier open en de plekken zijn ongeveer boven dat raam.
Het appartement boven mij is hetzelfde. De muur buiten is een buitenmuur die er heel normaal uitziet.
Ik heb de Syndicus gecontacteerd die de verzekering van de blokpolis moet contacteren, maar heb nog geen reactie.

Ps: excuses voor de trage reacties, maar ik krijg geen email meldingen van dit topic.

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
586
Punten
113
Het appartement boven mij is hetzelfde. De muur buiten is een buitenmuur die er heel normaal uitziet.
Ik heb de Syndicus gecontacteerd die de verzekering van de blokpolis moet contacteren, maar heb nog geen reactie.

Wat is normaal? Geen natte stenen, geen barsten of scheuren. Geen voegen die weg zijn. Kan je een foto plaatsen van die gevel?

Pascal_T

Nieuw Lid
Lid geworden
14 feb 2014
Waarderingsscore
13
Punten
8
De stenen zijn niet nat. Er zijn geen barsten of scheuren. Hierbij plaats ik 2 foto's

Bijlagen

• Stenen.jpg
    Stenen.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 31

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
405
Punten
83
De andere kant is een buitenmuur met overdekt terras.
Ik ga nu eerst de brandverzekering bekijken. Hoe het zit met de oorzaak wil ik ook uitzoeken, want de vlekken op deze muur zijn niet mijn schuld, maar op het plafond van mijn douche zijn ook vlekken en daarvan kunnen ze misschien wel zeggen dat het komt door het douchen. Ik weet het niet maar dat moet ik eerst uizoeken.
Die buitenmuur met overdekt terras, is dat ook zo bij de bovenbuur?

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.525
Punten
113
Ps: excuses voor de trage reacties, maar ik krijg geen email meldingen van dit topic.
bovenaan staat een knopje: 1669984844382.png

en dan kun je kiezen: met of zonder emailmeldingen ;).
1669984871280.png

Staat standaard op "zonder"...

Bovenaan