• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Viessman vitodens ketel gereduceerde temperatuur probleem

denhans08

Lid
Lid geworden
28 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
16
hallo,

wij hebben een vitodens hangen en deze heb ik nu qua stooklijn mooi ingesteld bij verwarmde werking.

Nu het echter kouder geworden is klopt er toch ergens iets niet qua gereduceerde temperatuur.
Hetgeen zich voordoet:

gereduceerde temp staat op 17 graden, gewenste temp op 20

Bij het inschakelen van gereduceerde temp gaat de ketel toch blijven verwarmen bij een verlaagde stooklijn (wat deze is kan ik nergens vinden)
ook al is het uiteindelijk 19 graden blijft deze stoken. (Blijft wel rond die 19 graden hangen, maar dit is voor ons te hoog)
Wij stoken namelijk dikwijls bij op hout.

De ketel staat op parameter niveua 2 ingesteld om iets meer rekening te houden met de kamertemperatuur zodat stooklijn sneller aanpast en ook bij kamertemp +1 graden van gewenst zou de pomp moeten afslaan. Dit zijn echter de settings van verwarmen en ik dacht ook voor gereduceerde werking.

Weet iemand waar ik die settings van gereduceerd exact kan vinden? Of wat het probleem kan zijn?
Het is niet veel verbruik maar ik wil dit echt oplossen.
Heb de temp ook eens veel lager gezet maar dit werkt ook niet

ik heb een vitotroll thermostaat en als ik hier spaarwerking kies blijft bij gewenste temp wel 20 graden staan, als ik dit dan naar 17 zet doet hij het wel, maar als ik dan terug op verwarmen duw (het zonnetje) gaat deze dan ook niet terug naar 20 maar naar 17, dus de werking van die knop lijkt me niet juist

mvg

denhans08

Lid
Lid geworden
28 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
16
Zelf verder aan het zoeken geweest.
In de ketel en de app staat gereduceerde temperatuur werking op 15 nu. Gewenste temp bij comfort op 20. MAAR....

In de app zie ik dat wanneer spaarwerking aanstaat de gewenste temp evengoed op 20 graden staat en dus niet naar 15 gezet wordt... Is dit normaal?

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Waarderingsscore
461
Punten
63
Vorstbescherming nakijken …

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
2.296
Punten
113
Bij mij zit er behoorlijk veel vertraging tussen de Vicare app en de kamerbediening.
De tempinstelling die ik op de kamerbedienng zie en kan aanpassen gaat altijd over de comfortinstelling, ook al is op dat moment de gereduceerde werking actief.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan