Wij hebben een grote vide op ons tweede verdiep. Nu zouden we hier een ballustrade in inox voor plaatsen. Onlangs zag ik in een interieurmagazine een gemetste muur die daarna strak afgeplakt werd. Dit lijkt me ook heel mooi vooral omdat dit bij ons een beetje een tegenwicht zou geven bij de rest van de klassieke afwerking van onze pastorij. Heeft iemand dit ook gedaan, en hebben jullie hier een fotootje van? Ik ben bang dat een dichte muur het een pak donkerder gaat maken in de hal. Een ballustrade blijft open en dan valt het licht van de ramen op de bovenverdieping mooi naar beneden.
-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vide - inox ballustrade versus vaste muur
jvanhambelgium
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 10 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 43
- Punten
- 48
Milleman wrote:
Hier net hetzelfde. Eerst een muurtje en dan verder met inox balustrade.
Jan
Wij hebben de twee gecombineerd aan onze vide. Eerst een muur van ongeveer 75 cm hoog en daarop een korte balustrade. Zo hebben we toch wat meer licht en een toch zicht op onze tuin vanuit de zetel.
Hier net hetzelfde. Eerst een muurtje en dan verder met inox balustrade.
Jan
- Lid geworden
- 25 sep 2007
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
jvanhambelgium wrote:
Idem bij ons. Muurtje 60 hoog + balustrade 30 hoog
Milleman wrote:Wij hebben de twee gecombineerd aan onze vide. Eerst een muur van ongeveer 75 cm hoog en daarop een korte balustrade. Zo hebben we toch wat meer licht en een toch zicht op onze tuin vanuit de zetel.
Hier net hetzelfde. Eerst een muurtje en dan verder met inox balustrade.Jan
Idem bij ons. Muurtje 60 hoog + balustrade 30 hoog
grypdonck wrote:
Wij hadden gemetste muur rondom onze ruime hall voorzien boven. Na de ruwbouw vreesden we dat, ondanks veel lichtinval, dit toch iets te donker en 'benepen' zou aanvoelen. Daarom lieten we die muurtjes terug slopen en zullen we dit vervangen door modern type inox-balustrade (geen ronde buizen, maar rechte, langwerpige buizen).
Wij hebben een grote vide op ons tweede verdiep. Nu zouden we hier een ballustrade in inox voor plaatsen. Onlangs zag ik in een interieurmagazine een gemetste muur die daarna strak afgeplakt werd. Dit lijkt me ook heel mooi vooral omdat dit bij ons een beetje een tegenwicht zou geven bij de rest van de klassieke afwerking van onze pastorij. Heeft iemand dit ook gedaan, en hebben jullie hier een fotootje van? Ik ben bang dat een dichte muur het een pak donkerder gaat maken in de hal. Een ballustrade blijft open en dan valt het licht van de ramen op de bovenverdieping mooi naar beneden.
Wij hadden gemetste muur rondom onze ruime hall voorzien boven. Na de ruwbouw vreesden we dat, ondanks veel lichtinval, dit toch iets te donker en 'benepen' zou aanvoelen. Daarom lieten we die muurtjes terug slopen en zullen we dit vervangen door modern type inox-balustrade (geen ronde buizen, maar rechte, langwerpige buizen).
- Lid geworden
- 5 okt 2006
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
je kan bijvoorbeeld inspiratie opdoen op http://www.ferria.be
nesten wrote:
Heb je die rechte langwerpige buizen reeds uitgeprobeerd? Ik vind die rechte, langwerpige buizen maar niets om vast te nemen en alhoewel ik die rechte buizen echt wel mooier vind ga ik waarschijnlijk toch voor een ronde handgreep gaan.
Daarom lieten we die muurtjes terug slopen en zullen we dit vervangen door modern type inox-balustrade (geen ronde buizen, maar rechte, langwerpige buizen).
Heb je die rechte langwerpige buizen reeds uitgeprobeerd? Ik vind die rechte, langwerpige buizen maar niets om vast te nemen en alhoewel ik die rechte buizen echt wel mooier vind ga ik waarschijnlijk toch voor een ronde handgreep gaan.