• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vetvlekken padouk terras

Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
76
Waarderingsscore
0
Punten
0
Er zijn vetvlekken (frituurvet) aanwezig op mijn padouk terras. Bestaat er een "wondermiddel" om dit eruit te krijgen?

alvast bedankt.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Van wanneer zitten die vlekken?

Als je dadelijk bij het maken van de vlek er talkpoeder of bloem er dik overstrooit, trekt het vet daarin. Is het al langer dan enkele uren, zal deze op natuurlijke wijze er uit moeten slijten. Dit kan ff duren!

Dan hangt er ook nog van af of je een produkt op de beplanking het gezet tegen het vergrijzen , dit geeft een filmlaag in het hout wat door vet kan worden aangetast.

je kan werken met ontweringswater of met Biotexblauw en daar mee schuren. Maar doet altijd en steeds ergens een proefstukje voor je heel het terras aanpakt. 
 
Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
76
Waarderingsscore
0
Punten
0
De plekken zitten er nu al een dag of drie in. Ik hen nu eens geprobeerd met dreft en al bij al zijn de plekken voor 80% weg. De rest zal inderdaad moeten uitslijten.

Welk product gebruik je het best voor een mooie vergrijzing van uw padouk terras en dakoversteken in ceder? Dit is ook nog altijd iets die ik moet doen.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Niets, de natuur, moedertje zon en zijn vriendjes regen, sneeuw en vorst zijn vergrijzingswerk laten doen

 
 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
616
Waarderingsscore
2
Punten
18
Dasty van de Wibra, er bestaat geen betere ontvetter. Ik gebruik Dasty om vetplekken te verwijderen van mijn betontegels, product wat laten intrekken en dan goed spoelen. 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan