Verzakking binnenvloeren

• Tags chape isolatiemateriaal stabiliteit vloeren vloeropbouw
  • Lid geworden
    1 feb 2012
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    0
    Zoals tegenwoordig gebruikelijk is werd onze chapevloer op een 10cm dikke PUR laag gegoten.

Op de chape werd er als afwerking ceramiek tegels geplaatst.

Tussen onderkant plint en bovenkant vloertegel werd een siliconenvoeg aangebracht.

3 Maanden na de voorlopige oplevering bemerken we nu dat de vloer in de living 8mm verzakt is en dat deze siliconenvoeg gewoon doorgescheurd is. Prijs u dus gelukkig indien de verzakking "slechts" een paar mm bedraagt... Trouwens volgens de aannemer zou deze verzakking geheel normaal te noemen zijn. Ik geeft hem afspraak over een aantal maanden bij de definitieve oplevering. Benieuwd hoe het verder evolueert...

aartwessels;1977536 wrote:
    Ik dacht dat schelpen meer zijn voor kruipruimte-isolatie?

Gespoten PUR ook. Meer dan ideaal tegen onderzijde vloer.

Wij zitten hier met hetzelfde probleem, plinten scheuren van de siliconen, vloer verzakt aan de ramen en scheurt aan de glazen deur in de living omdat de ene zijde van de uitzetvoeg op hoogte blijft en de andere zijde 0.5 cm verzakt is.
    Morgenvroeg komt men langs om de situatie te bekijken, maar na wat ik hier allemaal gelezen heb.....
    We hebben vloerverwarming. Na wat ik gelezen heb zal ik moeten vragen hoe dik de isolatielaag en de chappelaag is.
    Nog meer tips zijn zeker welkom.
    Groetjes

Bijlagen

• verzakking vloer slpk.jpeg
      verzakking vloer slpk.jpeg
      3,4 KB · Weergaven: 32
    • Voeg vloer 1.jpg
      Voeg vloer 1.jpg
      96,7 KB · Weergaven: 32
    • Sil 1.jpg
      Sil 1.jpg
      77,7 KB · Weergaven: 32
    • Sil 2.jpg
      Sil 2.jpg
      102,9 KB · Weergaven: 32
    • sil 4.jpg
      sil 4.jpg
      59,6 KB · Weergaven: 31
    • sil 5.jpg
      sil 5.jpg
      138,9 KB · Weergaven: 31
    • sil 6.jpg
      sil 6.jpg
      122,7 KB · Weergaven: 30
    • sil 7.jpg
      sil 7.jpg
      101,5 KB · Weergaven: 32
    Wij zitten hier met hetzelfde probleem, plinten scheuren van de siliconen, vloer verzakt aan de ramen en scheurt aan de glazen deur in de living omdat de ene zijde van de uitzetvoeg op hoogte blijft en de andere zijde 0.5 cm verzakt is.
    Morgenvroeg komt men langs om de situatie te bekijken, maar na wat ik hier allemaal gelezen heb.....
    We hebben vloerverwarming. Na wat ik gelezen heb zal ik moeten vragen hoe dik de isolatielaag en de chappelaag is.
    Nog meer tips zijn zeker welkom.
    Groetjes
    Valt weinig aan te doen. Best wacht je even tot het gezet is om dan flexibel op te voegen.
    De uitzetvoegen moet je ook flexibel voegen, niet met gewoon voegsel.

Kit verwijderen en opnieuw een iets dikker kit plaatsen zal wss de oplossing zijn die voorgesteld wordt

Verder is er nog een scheur in de muur die inmiddels wat toegestreken is. Is volgens mij ook geen gewoon haarscheurtje

Bijlagen

• 20240313_142300.jpg
      20240313_142300.jpg
      33,7 KB · Weergaven: 40
    • Scheur aan raam bureel in de vloer en verzakkint.jpg
      Scheur aan raam bureel in de vloer en verzakkint.jpg
      97,9 KB · Weergaven: 40
    • 20250518_144416.jpg
      20250518_144416.jpg
      31,8 KB · Weergaven: 40
    Eerste foto hierboven was toen ze het plafond van het terras 2,5 cm omhoog getrokken hebben omdat deze doorhing.

Zopas bezoek gehad van de vertegenwoordiger van de bouwfirma.
    Voegen tussen vloer en plinten zijn 'normaal' al zijn ze meer dan halve cm.
    Scheur aan de deur gaan ze komen herstellen.
    Verzakkingen van de vloer in de deurgaten zijn ook normaal.
    Kraken in de vloer zijn ook normaal.
    Scheur in de muur is ook normaal.
    Scheur in plafond terras dat men hersteld heeft en de dag nadien een deel van het plafond 2.5 cm omhoog getrokken heeft is ook normaal. Bij het verhaal dat dit komt door het omhoogtrekken kwam zelfs niet ter sprake. Ze hebben het plafond hersteld en daarmee is de kous af. Ze willen maar 1 keer herstellen.
    Dat weten we ook alweer.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan