• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verwarmingsbuizen in PB

Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij installeren onze verwarming zelf met een installatiekit van Brainbox, de verwarmingsbuizen zijn in polybutyleen (correctie) en dienen wij in een plastic beschermingsbuis (gaine?) te steken. So far so good.

Toen er laatst op de "werf" een chauffagist dit systeem zag zei hij dat we er geheid problemen mee zouden krijgen, de kunststof buizen zouden uitzetten door de warmte waarna er blazen op zouden komen die dan tot lekken zouden leiden.

Wij zullen een verwarmingsregime van 65/75° gebruiken, is er nu reden tot paniek? Heeft er iemand ervaring met dergelijke installaties, ik wil nl. geen problemen nadat de vloer erover ligt, de buizen in de gaine steken ging niet zo vlot, en ik kan mij moeilijk inbeelden dat dit nog mogelijk is als je een buis wil vervangen onder de grond.

Sébastien

ALS GE BEGINT MET UW INITIELE TEKSTEN TE VERANDEREN ... DAT KAN IK OOK !

Wat betreft die chauffagist: die spreekt natuurlijk voor zijn eigen winkel! En daarmee doe ik geen uitspraak over de kwaliteit van Brainbox.

Excuseer, ik heb het hier over PB-leidingen (polybutyleen)

Daar zijn in het verleden al is problemen meegeweest qua uitzetting en krimpen je moet goed opletten dat de buis voldoende speling heeft anders heb je problemen als die te hard krimpen heb je kans dat ze gewoon uit de koppelingen trekken hoe goed je die ook aandraait heb het al paar keer gezien je kunt beter henco of alpex gebruiken iets veiliger die kunsttof buis is word bijna ondertussen ook bijna nietmeer verkocht tenzij in een doe het zelf zaak

Gery wrote:
ALS GE BEGINT MET UW INITIELE TEKSTEN TE VERANDEREN ... DAT KAN IK OOK !

Wat betreft die chauffagist: die spreekt natuurlijk voor zijn eigen winkel! En daarmee doe ik geen uitspraak over de kwaliteit van Brainbox.

Excuseer, ik heb mijzelf onder uw post verbeterd en de correctie in mij initiële tekst aangeduid door er tussen haakjes "correctie" achter te zetten om mijn vraag te verduidelijken voor andere lezers... kan het nog duidelijker.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan