Verventa: ervaring?

JeankeVG

Lid
Lid geworden
26 aug 2014
Waarderingsscore
3
Punten
18
In mijn zoektocht naar de combo verwarming en ventilatie ben ik op Batibouw op de stand van Multicalor gebotst.
Zij prezen de Verventa aan.
Een systeem dat onafhankelijk van de ventilatiebehoefte een vraaggestuurde verwarming per kamer kan voorzien.
Lees waar je dit wenst en de benodigde speciale uitblaasmond laat installeren.

Zijn er vergelijkbare systemen die hetzelfde kunnen?
Lijkt me wel handig om bijvoorbeeld in de winter niet dezelfde temperatuur te hebben in de slaapkamer dan in de leefruimte(s).
Ook het koelen is interessant, maar aangezien ze daarvoor afhankelijk zijn van een externe warmtepomp vermoed ik dat ongeveer elk ander ventilatiesysteem dit ook kan?
Alvast bedankt. 

Ter info:
Brochures op de website.
http://multicalor.be/products/verventa/

Lid geworden
29 sep 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
JeankeVG zei:

KarelV, akkoord met jou om verder te gaan opstudies. Maar het artikel dat jij net aanhaalt is evengoed een persoonlijke mening van die man. Ik zie nergens studies aangehaald worden... 

Halverwege staat er:

"Verbrugge wijst op een onderzoek van Reinier IJmker (TU Twente)"

https://essay.utwente.nl/66823/1/IJmker_Reinier.pdf

Anderzijds mag een artikel van iemand met praktijk ervaring zeker niet zomaar als lul praat afgedaan worden, daar zijn de forums voor he ;-)

"Rob Verbrugge, productmanager energiebesparingen toepassingen bij Inventum"

JeankeVG

Lid
Lid geworden
26 aug 2014
Waarderingsscore
3
Punten
18
Ik zou toch opletten om een eindwerk van een student als studie af te schilderen. Misschien ook beroepsmisvorming vanuit de medische sector, maar uitspraken ontleend aan 1 studie/onderzoek hebben helaas weinig waarde zonder bijkomend en reproducerend onderzoek. Maar ik ben er zelf ook rotsvast van overtuigd dat VVW niet meteen de beste keuze is voor LEW laat staan PH.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.896
Punten
113
VV op zich is goed ook in PH

zorgt voor veel comfort

maar net zoals in ieder ander huis, goede regeling maakt het verschil

in ons PH er niet voor gekozen gezien hoge kost voor heel beperkt gebruik

JeankeVG

Lid
Lid geworden
26 aug 2014
Waarderingsscore
3
Punten
18
Voor zij met interesse:

offerte voor Verventa met DX luchtbehandelingskast -> prijs geïnstalleerd met alle kanalen en 8 thermostaten rond de 22000eur. 

KarelAerts

Nieuw Lid
Lid geworden
12 mei 2021
Waarderingsscore
1
Punten
8
Is die prijs dan inclusief warmtepomp? Want als dat all in is en met ventilatie D valt dat nog mee. Zouden ze dit systeem niet bij renovaties kunnen gebruiken ook?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan