• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Status
Niet open voor verdere reacties.

verven garage binnenmuren met gevelverf?

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Dag allemaal,

Ik wil de muren in een garage verven. Momenteel staat daar een onbekende oude verf op (de coloribus et gustibus ...). Ik ken het type van de oude verf niet, maar wil dat opnieuw verven en dacht eerst een watergedragen primer te zetten en een afwerkingslaag. Maar nu vroeg ik me ook af of ik niet beter gevelverf kan nemen wegens grotere temperatuurverschillen, vochtverschillen tussen seizoenen in de garage. Of een ander type verf? Indien een buitenverf meer schadelijke stoffen zou bevatten, er is een poort aan voorzijde en aan achterzijde, twee zijden van de garage kunnen dus volledig open, er kan zeer goed worden verlucht.

Dank voor jullie inzichten.

DSC_4466.JPG
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
@charel, vind ik ook, tegenwoordig zou je schrik hebben om hier iets te vragen, voor je het weet beland je in een metafysische discussie (de leer die niet de werkelijkheid onderzoekt zoals ze ons gegeven wordt uit zintuiglijke of instrumentele waarneming, maar op zoek gaat naar de essentie van die werkelijkheid en wat er achter zit).
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Hij kan er misschien een papierke van Arte tegen plakken, aan dure raad geen gebrek hier.
 
Laatst bewerkt:

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
zeg mannekes
kzijn het beu
als ik hier mijn mening/raad geef en dit gebaseerd op werkervaring en niet omdat ik van ieder pot verf de technische fiche ken. Maar eerder omdat ik uit ervaring sommige handelingen en/of verf niet meer gebruik en dit meestal omdat de gevolgen niet goed waren (lees : slechte afwerking).
Ook werk ik meer en meer door een verslag te laten opmaken door de technischer dienst van de verf die ik aanraad in mijn postings.
Als ik het dan niet akkoord ben met iemand die geen werkvloer-ervaring heeft maar wel meer weet over bouw-fysica dan doe ik dit nooit denigrerend of neerbuigend. Plagend ? Ok. Het antwoord krijg ik op dezelfde manier en is leuk, brengt schwung in de berichten.
Op zijn vlaams gezegd: kruip in mijnen boom en ik ga vanf nu via pm antwoorden en de TS kan dan ermee doen wat hij wil met mijn raad.
Owja als dit bericht vol staat met taal en typfouten.......voel je vrij om ze te verbeteren.....tzal aan de inhoud zeker veel bijdragen en als het neerbuigend overkomt....bekijk het dan spiegelend en stel je de vraag waarom het neerbuigend overkomt als je dit leest.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
De buurman hier verft al jaren z'n muren van z'n garage me de restanten van de verf binnen in huis. Gelukkig ziet em graag grijstinten en heeft em niet de hele waaier RAL-kleuren tegen zijne muur plekken. Bladert dat af bij hem: nee.
Ik wil maar zeggen, kalkverf allemaal goed en wel, maar het is ook "maar" een garage en gene living.
 

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Ik wil maar zeggen, kalkverf allemaal goed en wel, maar het is ook "maar" een garage en gene living.
Voor uw garage maakt het weinig uit welke verf het is maar in dit geval kunnen de vochtproblemen ontstaan in de living... bij volle muren is dat niet zo eenvoudig.
In die garage hangen twee poorten, ga er maar vanuit dat die niet luchtdicht zijn... het zal er misschien niet vriezen maar de temperatuur zal in de winter wel regelmatig zakken onder de 5°C... ideaal om het leefvocht te laten condenseren in de muur (zeker indien er de verkeerde verf tegenhangt).
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Het is voor vele leden onder onder ons wel al duidelijk dat de TS zijn keuze heeft gemaakt in de verschillende types verven die hier aan bod zijn geweest.
Om zinloze discussies en ergernissen te vermijden wordt deze topic gesloten.
Hij of zij die niet akkoord is met deze beslissing kan zich altijd wenden tot de beheerder van het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan