• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verven Gamma, Brico, ...

Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit weekend start ik met de schilderswerken in ons nieuwe huis. Heb nog geen exacte berekening gemaakt, maar ik vrees dat er mij een 300-tal m² staan op te wachten.

Gezien onze wanden opgebouwd zijn met gyproc (HSB), zal ik eerst een primer plaatsen, gevolgd door twee lagen verf.

Mijn vraag is: iemand ervaringen met de huismerken verf van de gekende DHZ-zaken? Zijn deze kwaliteitsvol?

Ter info: alles wordt gewoon wit geschilderd.

Bij mij ook alles Trimetal.

Ik heb een goed bevriende professionele verver. Volgens hem is Trimetal een heel goede prijs/kwaliteit en ik moet zeggen dat ze perfect uitrolt.

Alles komt van een professionele verfwinkel (Verfland Hasselt).

Sommige verven zijn te dik en moet je aandunnen, anderen veel te dun en drijven in vlekken uiteen. Ik heb al wat verf afgerold in mijn leven en tot nu toe ben ik dik tevreden van Trimetal (zeker met het 1-pot systeem).

Vorig jaar had ik Brico 'wit produkt' muurverf gehaald om mijn kelder wit te schilderen. Ik had 4 lagen nodig eerdat ze dekte. Uiteindelijk een kwalitatieve verf gehaald om een muurtje af te schilderen.

Vlak erna kreeg ik 1m water in de kelder. De Brico verf loste gewoon op! De kwalitatieve verf zat er gewoon nog op. Voor mij een duidelijk punt.

Aan iedereen, alvast bedankt voor de info!

Ik ben ondertussen alvast overtuigd van het nut van een "merken" verf.

Deze week staat er trouwens Levis verf in reklame in de Makro.

Wie voelt zich vrij om bvb Levis eens te plaatsen in een rangschikking van verfmerken?

Groetjes,

Louise

hier beginnen we weer... altijd opletten met de makro. Veel mensen weten het misschien niet maar voor Makro wordt er vaak speciaal voor hen geproduceerd, terwijl toch de merknaam behouden wordt. Ik weet bijvoorbeeld voor Philips hebben de toestellen altijd een ander typenummer dan als je deze in een electrozaak koopt. Je moet daar eens op letten. Dus ik weet niet of die Levis verf van dezelfde kwaliteit zal zijn als in een verfwinkel...

en zo blijven we bezig hé... :lol:

FatmanBert wrote:
poxer wrote:
het ligt namelijk niet altijd aan de verf dat het slecht is :)

Aan mij gaat de meesterschilder geen concurrentie hebben, wees gerust...

was niet op u bedoeld :wink: eigenlijk was dit op niemand bedoeld, wilde enkel wel eens zeggen dat niet iedereen over de handeling beschikt, want verven op zich is ook een vakmanswerk in feite, de goede dhz'er kan het proberen evenaren

oh maar ik weet Poxer dat je niemand persoonlijk wou aanspreken. Maar ik weet verdomd goed van mezelf dat ik een absolute klus ben als het op schilderen aankomt. Ik ben een absolute ramp. Ik mag nog 30 cm aftapen, dan nog zit ik ernaast...

Fatman, dan maken ze bij philips toch betere produkten voor de makro dan voor de kleinhandelaars, want de spullen die wij van philips bij de kleinhandel hebben gekocht, hebben we al veel problemen met gehad. Deze van de makro niet.

Wij hebben de meeste van onze muren geverfd met paracem van matthijs, zeer goede kwaliteit, perfect afwasbaar er komt niet vanaf.

Echter heel moeilijk om een plafond streeploos te krijgen.

Eén kamer hebben we geverfd met gamma verf (van de beste kwaliteit), deze verft heel gemakkelijk en is snel overschilderbaar.

Voor af te wassen is die volgens mij niet zo goed, de matte toch niet. Er komt namelijk een licht glans op en op een muur die vroeger met paracem geverfd was, komt de verf er terug af als je er te hard over wrijft.

Iemand ervaring met "De waal verf"?

Ik heb in mijn jong jaren 4 jaar als jobstudent bij een schildersbedrijf gewerkt. Daar gebruikten ze Sigma. Op mijn appartement ook Sigma gebruikt. Super tevreden van geweest. Wel wat duurder maar zeker de moeite. Wil geen andere meer.

Mijn schoonpa is schilder van beroep en toen we zeiden dat we onze living, keuken en badkamer al wilden schilderen zei hij direct dat hij ging kijken voor de verf bij een groothandel van schildergerei. De grondlaag is het belangrijkste....als deze niet goed is mag je dan al dure verf opzetten dat je wil...die eerste laag!! Wij hebben hem laten doen en wat meer betaald en het spijt ons niet!

Wij moeten ook gaan schilderen binnenkort: plafond is behangen en heeft een nieuw laagje nodig.

Mijn pa heeft verf zien staan in een decoratiezaak: monoplafond van Levis (52€/5l). Is dit goede verf?

Wij gaan voor CROWN Acryl Primer in een verfzaak aan -40% Iemand ervaring??

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan