• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verven Gamma, Brico, ...

Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit weekend start ik met de schilderswerken in ons nieuwe huis. Heb nog geen exacte berekening gemaakt, maar ik vrees dat er mij een 300-tal m² staan op te wachten.

Gezien onze wanden opgebouwd zijn met gyproc (HSB), zal ik eerst een primer plaatsen, gevolgd door twee lagen verf.

Mijn vraag is: iemand ervaringen met de huismerken verf van de gekende DHZ-zaken? Zijn deze kwaliteitsvol?

Ter info: alles wordt gewoon wit geschilderd.

Weet uit goede bron dat merkverf en huismerkverf uit dezelfde grote ketel worden afgemaakt. Zo simpel is dat!!

Identiek voor Rubbercoating!!! Zeker weten!

En idd de merkverf van Gamma komt van Akzo Nobel de LEVIS van vroeger en dat was m.i. toch zeker zo goed als nen audi :)

wij hebben kleur gekozen bij flamant en hebben ze laten maken met sikkens verf in de vermachine ven de nollekens in hove. de verfwinkel heeft het me afgeraden om met flamant te verven daar ze idd niet onderhoudsvriendelijk zijn en veel te duur.

ps we hebben een donkere wand in de slaapkamer en die heeft slechts 2 lagen nodig gehad om volledig te dekken. in ons vorige appartement waren dat met een even donker kleur maar dan verf van de gamma 4 à 5 lagen dan ben ik er van overtuigd dat sikkens boss of trimetal je beter gaan uitkomen . trouwens op waterbasis veel beter voor het milieu ook trouwens

wij hebben kleur gekozen bij flamant en hebben ze laten maken met sikkens verf in de vermachine ven de nollekens in hove. de verfwinkel heeft het me afgeraden om met flamant te verven daar ze idd niet onderhoudsvriendelijk zijn en veel te duur.

ps we hebben een donkere wand in de slaapkamer en die heeft slechts 2 lagen nodig gehad om volledig te dekken. in ons vorige appartement waren dat met een even donker kleur maar dan verf van de gamma 4 à 5 lagen dan ben ik er van overtuigd dat sikkens boss of trimetal je beter gaan uitkomen . trouwens op waterbasis veel beter voor het milieu ook trouwens

leentje wrote:

Zo hebben wij het ook gedaan, kleur kiezen uit het Flamant-gamma en dan naar een verfzaak gegaan en het laten mengen. Het was Boss-verf, héél goeie kwaliteit.

Ha de fatman!

Onze kleur is ook Flamant, onze verf Sikkens...en de rest is wit:)

Beste,

Wij hebben kleurtjes gekozen van Farrow & Ball en Flamant omdat ze prachtige kleuren hebben. Maar we hebben ze laten maken via een mengmachine van Trimetal. Prachtige kleuren gecombineerd met een kwaliteitsverf.

Eerst een primmer van Akzo gezet en daarna 2 lagen en het resultaat is prachtig. Heb gehoord van mensen die met verf van Flamant of F&B geschilderd hebben dat ze eigenlijk 3 of zelfs 4 lagen moesten schilderen. En die verf is absoluut niet goedkoop.

Vooral een goeie ondergrond is belangrijk. En zoals al zo vaak gezegd, goedkoop is vaak duurkoop...

Mvg

De meeste betere "verfmengzaken" hebben gewoon de Flamant catalogus liggen. Lekker makkelijk. Of mocht ik dat hier niet zeggen? :lol:

Klopt dat vele producenten van A-merken (merken zoals Dash, Dreft, ...) ook huismerken produceren (zoals Bonux, 365 en dat soort spullen), maar dat wil absoluut nog niet zeggen dat ze beantwoorden aan dezelfde kwaliteitseisen! Dat zou zelfmoord zijn voor die producenten. Het is net hetzelfde als dat goedkoop merk van Renault, die Logan of hoe noemt die bak. Awel, 't is echt niet dezelfde kwaliteit en toch rolt hij van dezelfde band....

leentje wrote:

Zoveel duurder is de Flamant verf niet. En wij hebben er maar 1 laag van moeten zetten tot alles gedekt was!

Verkopen ze daar ook Flamant verf (bij "Nollekens in Hove)?

Sinds wij met Flamant geverfd hebben kopen we geen ander merk meer. De kleurenkeuze is immens. Het verven gaat ook zo makkelijk. Je hebt meestal maar 1 laag nodig om volledig te dekken. De charme van kalkverf kan je met andere soorten verf niet verkrijgen.

Raf wrote:
leentje wrote:

Zoveel duurder is de Flamant verf niet. En wij hebben er maar 1 laag van moeten zetten tot alles gedekt was!

Verkopen ze daar ook Flamant verf (bij "Nollekens in Hove)?

Sinds wij met Flamant geverfd hebben kopen we geen ander merk meer. De kleurenkeuze is immens. Het verven gaat ook zo makkelijk. Je hebt meestal maar 1 laag nodig om volledig te dekken. De charme van kalkverf kan je met andere soorten verf niet verkrijgen.

kleurkeuze is in elk geval geen argument pro flamand,

want hun kleuren zitten in elke mengmachine in vlaanderen :wink:

Is gewoon kwalitatief mindere verf met een hoog prijskaartje, bedoeld voor snobs.

Ken mensen die er werken en werkten ze vullen de potten dan voor X dan voor Y! zo simpel is dat en lul niks uit mijne nek beste MEESTERschilder!

Idem voor Rubson en ander soort coating daar heeft mijn broer zelf de potten gevuld en is het identiek!

Jonesy wrote:
Ken mensen die er werken en werkten ze vullen de potten dan voor X dan voor Y! zo simpel is dat en lul niks uit mijne nek beste MEESTERschilder!

Idem voor Rubson en ander soort coating daar heeft mijn broer zelf de potten gevuld en is het identiek!

en wil dat zeggen dat de samenstelling identiek is???????? Bijlange niet. Zo zot zijn ze niet. Tuurlijk komt dat uit dezelfde ketel, tuurlijk rolt dat van dezelfde band. Ze gaan niet voor alles verschillende installaties plaatsen. Maar wees gerust voor die goedkopere merken worden ZEKER een aantal bestanddelen weggelaten.

Binnen paar weeken ga we starten met schilderen van ons appartement wij gaan verf van Trimetal gebruiken .Denk ook als je echt voor de goedkope verven gaat dat je gewoon een laag meer zou moeten verven dan .Ben wel verschoten van prijskaartje in zijn totaal , eerlijk gezegd wat onderschat .

FatmanBert wrote:
...Het was Boss-verf, héél goeie kwaliteit...

Vroeger in huurwoningen ook voor goedkope rommel gekozen. Triestig, maar voldoende voor een huurappartement. In mijn vorige woning van de eerste keer voor Boss gegaan en dat is een plezier om te verwerken, met goed resultaat. Ook naar kleurvastheid toe. Ik ga zonder uitzondering in de toekomst voor Boss.

het ligt namelijk niet altijd aan de verf dat het slecht is :)

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan