• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verven Gamma, Brico, ...

Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit weekend start ik met de schilderswerken in ons nieuwe huis. Heb nog geen exacte berekening gemaakt, maar ik vrees dat er mij een 300-tal m² staan op te wachten.

Gezien onze wanden opgebouwd zijn met gyproc (HSB), zal ik eerst een primer plaatsen, gevolgd door twee lagen verf.

Mijn vraag is: iemand ervaringen met de huismerken verf van de gekende DHZ-zaken? Zijn deze kwaliteitsvol?

Ter info: alles wordt gewoon wit geschilderd.

goedkoop en niet kwaliteitsvol

Ik zie dat je alles wit wil schilderen, dus wil je waarschijnlijk ook gaan voor die naamloze megavoordeelpotten van 10 liter of meer.

Ik heb al veel geprobeerd, maar kom steeds tot de zelfde conclusie: ik laat me niet meer verleiden door die 10liter potten + zoveel liter gratis tegen een zeer lage prijs. De kwaliteit is er ook naar. Die voordeelverf is bijna puur water, en dekt langs geen kanten, waardoor je meer potten nodig hebt om alles fatsoenlijk te krijgen. Deze flutverf is misschien ideaal als primer of als basis onder behangpapier, maar dat is ook alles.

Ikzelf ga voortaan voor de merkartikelen. Iets duurder, maar ook beter.

Waar ik wel heel goede ervaringen mee heb is de Dulux huisverf van Brico (is ook niet supervoordelig, maar naar mijn oordel wel kwalitatief ok)

Ik heb al met alle kwaliteiten verven gewerkt in het verleden: duur en goedkoop. Mijn voorkeur gaat naar de tweede kwaliteit mengverf van Gamma. De duurdere is te blinkend en dekt minder, de goedkopere is te amper. De middelste soort mengverf vind ik super. Dekt makkelijk, wast goed af als je er een bord spagetti tegen keilt, of moderspatten, enz.

Pigjes... je hebt mij al verschrikkelijk hard doen lachen moet ik eerlijk zeggen. Dat moet daar nogal aan toegaan bij jullie :lol:

Ik zou ook die goedkope potten verf vermijden. Dubbel werk, dubbel veel nodig en uiteindelijk even duur als een kwalitatievere verf. Zoals iedereen hier, spreek ik uit ervaring...

Latex-verf in die goedkope potten dekt inderdaad langs geen kanten. Ok, laagske (of 2) meer en da komt wel in orde, en dan ben je nog goedkoper af als ge 't zelf doet...

Waar ik dan ook weer tevreden van ben is de grondverf (lak... voor hout) van de gamma.

Die van de gamma vind ik niet slecht. Ze rolt toch bij sikkens van de band.

Ik heb alles geschilderd met Faust verf van de Makro. Ik heb daar absoluut geen klagen over. Dekt naar mijn mening veel beter dan sommige duurdere verven.

Mijn pa en broer zijn schilder van beroep en die vertelden zelfs dat ik beter verf van de Gamma kocht. Zeker voor de appartementen die ik in het verleden gehuurd heb.

Is toch OK kwaliteit en kost geen stukken van mensen.

Heb alles met Levis+Trimetal geverfd. Goedkope verf mijd ik. Goedkoop is vaak duurkoop ;)

Wij gebruiken altijd Stellatex van trimetal, zeer tevreden van. Is een tussenprijsklasse. De grote voordeelpotten zijn inderdaad dikke bazaar, niet doen zou ik zeggen.

FatmanBert wrote:
Pigjes... je hebt mij al verschrikkelijk hard doen lachen moet ik eerlijk zeggen. Dat moet daar nogal aan toegaan bij jullie :lol:
Dank je, wij vervelen ons eigenlijk nooit ... :lol:

De Meesterschilder wrote:
Simber wrote:
Die van de gamma vind ik niet slecht. Ze rolt toch bij sikkens van de band.

:?: dus is het sikkens????

excuseer... Akzo Nobel... :idea: en een skoda is ook geen audi...

goedkoop is duurkoop...onthoudt dat heel goed, ik kom te dikwijls bij mensen die een eerste keer zelf verven met budgetverf...

een ramp om daar nog iets fatsoenlijk van te maken, geen sterkte/hechting/enz... :roll:

Weke verf raadt jij dan aan?

Louise wrote:
Dit weekend start ik met de schilderswerken in ons nieuwe huis. Heb nog geen exacte berekening gemaakt, maar ik vrees dat er mij een 300-tal m² staan op te wachten.

Gezien onze wanden opgebouwd zijn met gyproc (HSB), zal ik eerst een primer plaatsen, gevolgd door twee lagen verf.

Mijn vraag is: iemand ervaringen met de huismerken verf van de gekende DHZ-zaken? Zijn deze kwaliteitsvol?

Wij hebben onze vorige woning gschilderd met verschillende "merken".

Goede verf, maar als je dan met de verf van Flamant verft weeet je pas wat goede en makkelijke verf is. :!:

Wil em waarschijnlijk bedoelen, Flamant is duur maar belange ni top. Ze hebben we schoon kleurkes zenne, maar het is nu eenmaal een natuurverf, met alle gevolgen vandien. Best zoals we al de hele tijd zeggen: neem een goeie middenklasser.

Raf wrote:
Louise wrote:

Wij hebben onze vorige woning gschilderd met verschillende "merken".

Goede verf, maar als je dan met de verf van Flamant verft weeet je pas wat goede en makkelijke verf is. :!:

En waar kan je die verkrijgen?

Bij Flamant, tjiens. Die hebben winkels in Brussel, Gent, Antwerpen. Is duur, wel mooi, maar o zo broos... Niet aan te raden bij mensen met kinderen (alles, maar dan ook alles zie je erop). 't Is dan ook een echt natuurproduct.

FatmanBert wrote:
Bij Flamant, tjiens. Die hebben winkels in Brussel, Gent, Antwerpen. Is duur, wel mooi, maar o zo broos... Niet aan te raden bij mensen met kinderen (alles, maar dan ook alles zie je erop). 't Is dan ook een echt natuurproduct.

sorry, kende dat niet :oops:

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan