Vervangen oude leidingen

jeroen74

Nieuw Lid
Lid geworden
8 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo,

Wij willen de oude galvanisé leidingen vervangen. Alles vanaf de tellers.
In principe kan alles in opbouw via kruipkelder en kelder.

Hierbij enkele vragen:
- Kan ik ineens de telller laten aanpassen? koppelingen lijken met versleten...

- Ik wil hiervoor Alpex Duo gebruiken. Is dit ok of is er een ander type of systeem makkelijker voor opbouw?

- De galvanisé buis na de teller is NU 22mm. Ik hou dit best hetzelfde of zou ik toch vergroten naar 26mm?

- Welke collectoren gebruik ik best? ik vind vooral deze met 1" zij-aansluitingen?

- In bijlage een eenvoudige voorstelling. Is dit ok zo?

- Zijn er webshops aan te raden? Ik merk toch wel dat er veel prijsverschil kan zijn. ALU-PEX.be lijkt me ok?

Al jullie ervaringen en tips zijn welkom.

alvast bedankt!

Bijlagen

• Teller.pdf
    204,6 KB · Weergaven: 9

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Waarderingsscore
13
Punten
38
ga naar een zelfplaatsing zaak in je buurt, koop alles bij hen (of vergelijk sommige) zij geven je tips en advies, berekenen voor jou diameters, stellen een plan op .. vb aantal verschillende koppelstukken, T stukken,... je mag hun perstang gebruiken.. niks dan voordelen, ook je warm water niet vergeten (zie vb nergens een leiding naar je boiler/brander).. ook is het wat gek om met 4 koud water leidingen naar je badkamer te gaan gebruik 1 leiding en daar opsplitsen... , meter kan je aanvragen komen ze gratis wisselen als dat nodig is, ook voor net na de meter bestaan er voor geprepareerde stukken (vb terugslagklep moet) .

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan