Vervangen dekstenen

Lid geworden
10 nov 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste leden,

Ik ben een amateur in de bouw, vandaar deze vraag. Ik zou graag de dekstenen die te zien zijn op foto willen vervangen want er ontbreken stenen.
Opnieuw door dekstenen is mogelijk maar zijn er nog alternatieven?
Ik dacht aan het volgende:
- Oude dekstenen er af
- L-profiel demonteren (is momenteel vast doordat de deksteen er op ligt, wat niet ideaal is)
- OSB-plaat monteren over ganse lengte
- EPDM strook over leggen
- L-profiel monteren met schroeven + dichtingsrubber

Op termijn wil ik misschien het platte dak vernieuwen want dit heeft ondertussen zijn leeftijd wel. Iemand van jullie dat een idee heeft hoelang dit er op ligt? Heb nog nooit dakbedekking gezien als deze.

Bedankt alvast

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bijlage is niet zichtbaar.

Waarom nu dat doen , als het dak toch vernieuwing nodig heeft ? Wellicht is extra isoleren ook een optie ?

bijlage is niet zichtbaar.

Waarom nu dat doen , als het dak toch vernieuwing nodig heeft ? Wellicht is extra isoleren ook een optie ?
Had verkeerde bijlage toegevoegd. Zou normaal in orde moeten zijn.

Ja klopt maar het dak lekt momenteel niet maar lijkt mij niet meer van deze tijd. Misschien dat vervanging volgend jaar gepland staat.
Ik wil dat het dak nu waterdicht is. Er liggen momenteel flappen asfalt over de plaatsen die niet waterdicht zijn.

Ja klopt maar het dak lekt momenteel niet maar lijkt mij niet meer van deze tijd. Misschien dat vervanging volgend jaar gepland staat.
Ik wil dat het dak nu waterdicht is. Er liggen momenteel flappen asfalt over de plaatsen die niet waterdicht zijn.
als het dak NIET lekt waarom zou je het dan gaan vervangen ?
Het is waterdicht.
En dan kan je nu die dekstenen vervangen door nieuwe dekstenen of door profiels maar zoals ik kan zien is je dakrand al afgewerkt met een profiel en zijn die dekstenen er uit luiigheid om niet af te voeren er terug opgelegd.