• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vertraging uitvoering werken

Lid geworden
20 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ongeveer 23 maand geleden hebben wij een offerte ondertekend om onze gevel uit te slijpen, te reinigen en terug op te voegen. Ik heb doorheen de voorbije 2 jaar regelmatig telefonisch contact gehad met de aannemer om te vragen wanneer hij zou starten.

Steeds was het: werk vertraagd, slecht weer, ziekte,.... maar hij bevestigd steeds weer dat hij het zeker nog wil doen en gaat beginnen...hij stelt steeds een andere datum voor die hij nooit aanhoudt. Ik heb hem enkele weken een heel vriendelijke brief gestuurd waarin ik hem duidelijk maakte dat 2 jaar een voldoende redelijke termijn is en dat onze andere werkzaamheden vertraging beginnen op te lopen. Ik voreg hem om middels brief een datum te bevestigen. Helaas...

- Kan een offerte vervallen?

- Moet ik hem aangetekend in gebreke stellen (doe ik liever niet aangezien dat geen goede start is voor iemand die nog aan je huis moet komen werken)?

- Suggesties om dit op te lossen?

Bedankt!

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
38
als je absoluut met hem wil werken, dan zit er niets anders op dan hem te blijven stalken, misschien met niet alleen uithoudingsvermogen (dat heb je wel :)) maar nog wat grotere intensiteit.

die offerte zal niet vervallen, maar ik kan mij voorstellen dat hij misschien wel schaamteloos genoeg zal zijn om - als hij dan toch eenmaal komt werken - een indexatie te vragen, of een aanpassing van de oude prijs... wat ga je dan doen....

als je er van af wilt, is dat eigenlijk niet zo'n probleem, maar je moet de bal wel handig in zijn kamp leggen. stel hem dan in gebreke, geef hem nog een laatste (puur formele) kans om effectief te beginnen of af te werken, en dan : over & out.

voorbeeld ve brief :

"geachte blabla, ondanks ettelijke aanmaningen en aandringen van onzentwege om tot uitvoering van onze verbintenis (referentie, datum enz) over te gaan, hebben wij nog geen enkele actie van uw kant gezien. wij stellen u bij deze in gebreke voor deze wanprestatie, en geven u nog een laatste, formele kans om dit recht te zetten. indien u de werken xxx niet uiterlijk tegen yyy (pak 8 dagen) effectief hebt aangevat, gaan wij ervan uit dat u uw verplichtingen niet wil en niet kan nakomen, en beschouwen wij de overeenkomst de facto als ontbonden. hoogachtend en lettedunkend, X".

Lid geworden
20 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zijn offerte was heel goed dus eigenlijk willen we er helemaal niet vanaf, we willen eigenlijk gewoon dat ie start. Een indexatie vragen zou nogal sterk zijn - het is hij die tenslotte de werken zo heeft uitgesteld...

Lid geworden
20 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
...heb de man nogmaals gebeld en uitgelegd dat ik een brief wil van hem waarin hij een termijn vooropstelt. Met hand en tand uitgelegd gekregen dat 2 jaar toch wel ruim is voor uitvoering en dat ik het dit jaar gedaan wil hebben. Ben zeer benieuwd.

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.165
Punten
113
Met mondelinge overeenkomsten kom je nergens... Je moet zaken op papier hebben. Nu heb je een mooi telefoontje gedaan, die mens heeft u misschien op uw gemak gesteld, en voor de rest veranderd er niks...

U gaat nog een jaar kunnen wachten... Schrijf een brief aan hem zoals jansenius voorstelt, geef hem nog een aantal dagen of misschien weken de tijd, indien geen verandering zou ik op zoek gaan naar een andere aannemer die hetzelfde kan doen...

Lid geworden
19 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja Lette, toch kan je best even een aangetekende brief sturen zoals hierboven al uit de doeken is gedaan.

verwijs "naar ons aangenaam telefoongesprek van gisteren" en blablabla.

waarschijnlijk heeft hij voor jou een heel goeie offerte gegeven, zo goed, dat hij verkiest van eerst anderen te laten voorgaan, en jij bent dan in de wachtrij voor wanneer hij geen of weinig werk heeft.

Als hij aan deze opdracht weinig kan verdienen, en er is geen begin en of einddatum afgesproken, tja dan ga je u nog veel druk maken vrees ik.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan