• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verslaafd aan het Bouwinfo-forum ?!

  • (Bijna) dagelijks

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1 - 2 keer per week

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1 - 2 keer per maand

    Stemmen: 0 0,0%
  • Minder; slechts nu en dan

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    0

Verslaafd aan het Bouwinfo-forum ?!

Lid geworden
13 apr 2006
Berichten
43
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zoals velen hier op het forum ben ik een frequente bezoeker. Ik heb dan ook al veel geleerd (hoewel we ons nog in de fase bevinden waar we op zoek zijn naar een architect... Lijkt me trouwens één van de moeilijkse zaken binnen het hele bouwproces... :( )



Ik merk echter dat ik stilaan een echte bouwinfo-addict aan het worden ben; ik lees bijna dagelijks welke nieuwe berichten er zijn gepost. :roll:



Bij deze wil ik dan ook even informeren of jullie ook zo'n toegewijde bezoekers van het forum zijn, en eventueel ook of jullie dat dan doen om informatie te vergaren (om iets te leren dus hé) of om informatie te bieden aan andere gebruikers.



Benieuwd naar de reacties... :wink:
 

Nick

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
2.403
Waarderingsscore
1
Punten
38
Spidertje69 wrote:
Ps.: Eén weekje op het jaar ben ik ook Herenthoutenaar. Ge moogt 2 keer raden welk weekje. :roll:



Oh-oh-oh ... welke week zou dat toch kunnen zijn? :D
 
G

Guest

Guest
Spidertje69 wrote:
falcon10 wrote:
dedju toch, half da forum hier bouwt rond Heist op den Berg / Herentals :D

wij in Hulshout :)



We kunne misschien om de paar dagen eens bij mekaar gaan helpen ofzo ;) beurtrolsysteem : meer handen, meer plezier :)

't Zal goed wonen zijn hè in de stille kempen. :wink:



Als het zo blijft doorgaan zalt ni vel stilte meer zijn in de kempen :)

Zeker met da een weekje in Herenthout :)
 
Lid geworden
28 jun 2006
Berichten
382
Waarderingsscore
1
Punten
18
De uitslag van de poll is wel grappig :D :D



Kdenk dat wij de einigen zijn die die polls invullen !!!



greetz christof
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Is inderdaad verslavend. :oops: Dat zal wel beteren als de bouw eenmaal gestart is. :lol:



Wat betreft de pol, 't zou al moeten lukken dat de wekelijkse bezoekers net vandaag allemaal deze topic lezen...
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
202
Waarderingsscore
0
Punten
0
falcon10 wrote:
Spidertje69 wrote:
falcon10 wrote:
dedju toch, half da forum hier bouwt rond Heist op den Berg / Herentals :D

wij in Hulshout :)



We kunne misschien om de paar dagen eens bij mekaar gaan helpen ofzo ;) beurtrolsysteem : meer handen, meer plezier :)

't Zal goed wonen zijn hè in de stille kempen. :wink:



Als het zo blijft doorgaan zalt ni vel stilte meer zijn in de kempen :)

Zeker met da een weekje in Herenthout :)



Je ziet dat ook echt als je hier aan het rondrijden bent, in elke straat zijn ze minstens 1 woning aan het bouwen, soms wel 3 naast elkaar (en dan nog niet op een verkaveling!)

het zijn hier in de buurt gouden tijden voor de bouwbedrijven!
 
Lid geworden
11 apr 2006
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
SvenVD wrote:
Is inderdaad verslavend. :oops: Dat zal wel beteren als de bouw eenmaal gestart is. :lol:



Ja, maar wacht maar als uwen bouw af is... :lol: (allé, verhuisklaar bedoel ik...)
 

DigitalOverdose

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.713
Waarderingsscore
16
Punten
38
Bij ons is't de mannelijke helft die hier zit, de vrouwelijke helft zult ge hier nooit tegenkomen.



Hoewel ze wel zot is van't huisje in opbouw, laat mijn vrouwke mij momenteel alles regelen en opzoeken. Zij zelf kent er ni veel van en het interesseert haar ni echt of materiaal X nu beter isoleert dan materiaal Y. Ze vindt dat ik mij daar goe mee bezig hou.

Wat wel is, is dat als ik iets nieuws heb gevonne of op een gedacht ben gekomen dat ik haar dat dan voorleg, uitleg en we daarover discussiëren of het wel de moeite zou zijn. Zij is dan degene die vooral de kostprijs in vraag stelt dus soms vergt iets wel wa moeite om erdoor te krijgen.

Ni dat ze niks mee beslist over ons huisje natuurlijk. De hele stijl (piramide woning) was haar idee en ook toen we voor de keuken aan't rondzien waren had ik weinig zeggenschap



Ik verschiet er dus soms wel van hoeveel vrouwen hier toch op dees forum aanwezig zijn en het is dan nog leuk om te zien dat ze echt wel met belangrijke zaken over den bouw meeklappen en zo. Ik moet bekennen dat da me wel verraste
 

Tiele

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
2.259
Waarderingsscore
2
Punten
38
*kuch* .. .. need i say more ? :oops:



Ik vind vooral de reactie van mensen zo leuk.. velen (laat ons hen het normale onwetende domme volk noemen dat dit forum niet kennen) gaan informeren bij een handelaar waarbij de handelaar alles stap voor stap moet uitleggen.



Als ik intussen ergens iets ga gaan vragen krijg ik veelal de reactie: oowkay.. u bent al goed geinformeerd.

Daarvoor alleen al :lol:
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
330
Waarderingsscore
0
Punten
0
@DigitalOverdose:

Grappig. Bij ons gaat het er juist hetzelfde aan toe.

Al heb ik ze wel in de richting van de keuken geduwd 8)



@iedereen:

Om het spectrum wat breder te maken: Ik zou me niet kunnen voorstellen te bouwen in een tijd zonder internet :shock: Totaal onwetend zijn ... wat losse info uit gesponserde brochuurkes halen ... alles geloven wat de verkopers u wijsmaken ...
 
G

Guest

Guest
inderdaad rova, dan weet je denk ik echt wel niet wat er nu aan de hand is op je bouw, of wat je bouwt.

Hier op het forum kan je rustig discussieren met andere bouwers ( in spe ) die al dan niet al ervaring hebben met bepaalde producten/merken.

Best handig.



En ook mij verbaasd het somss om te zien hoe de dames hier meepraten.

Ik denk dat emancipatie in de bouw goed is doorgedrongen :)
 
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
88
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sinds ik deze site ontdekt heb, ben ik ook dagelijks de berichtjes aan het lezen. De laatste dagen sta ik op, ga ik eten en surf ik nog snel even naar bouwinfo.be om de laatste reacties te checken voor ik naar het werk vertrek... :? Voorlopig is het wel beperkt tot het deeltje "leningen en rentevoeten", aangezien we nog aan de verbouwing moeten beginnen.



Dankzij de posts op het forum hebben wij alvast al een goeie rente! De banken (en vooral de immotheker) waren soms erg geschrokken van het feit dat ik toch al van alles op de hoogte was ... hihi... :D Konden ze mij niks meer wijsmaken :wink:
 
Lid geworden
18 mrt 2006
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
0
't is verslavend..............

Toevallig es terecht gekomen tijdens het surfen eind 2004, gestart met de bouw maart 2005 en nu nog aan het afwerken binnen.

Bouwinfo als startpagina ingesteld. Dagelijks meerdere keren. 'smorgens voor vertrek naar het werk, In de lunchpauze op het werk vaak ook nog es de nieuwe laatste berichtjes doorlezen en dan 'savonds na het eten voor d'n afwas, en dan nog es als de kleine op bed ligt en zelf voor het slapen gaan. Dus in totaal een keer of 4-5 per dag.

Bij ons is het dus alleen ik (vrouw) die er op zit en als ik dan iets gezien heb wat absoluut gelezen moet worden dan komt hij wel effe mee kijken. En inderdaad bij firma's waar je wat besteld of gaat navragen staan ze vaak te kijken van de info die je zelf al weet (en dat voor een vrouw :wink: ) Ik vraag me inderdaad af als onze bouw helemaal af is tot in de detail over een jaar of 5...... :roll: .welke afkickverschijnselen ik dan misschien ga krijgen van d'n bouwinfo...........

Om af te sluiten aan iedereen:

Doe allemaal zo voort en tot nu toe bedankt voor alle info die ik er al op heb terugvonden, groetjes Miriam
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
330
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij deze die klaar zijn met den bouw: Gelieve verslaafd te blijven aan bouwinfo.be! dank u

Soms vind ik dat het hier een beetje ontbreekt aan mensen die ervaring hebben met het leven in een huis met xxx. Ik denk dan aan kookeilanden, balansventilatie, parket+vv, rainshowers, led verlichting, ....



Ik schat ook naast het besparen van miserie door verkeerde constructies of contracten, veel geld te sparen op de kost van mijn huis, door goeie links van winkels en materialen en zo ..





Keep up the good work

[/b]
 

Beelzebub

Lid
Lid geworden
19 mrt 2006
Berichten
461
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ook ik heb het goed zitten....zowel overdag als 's avonds..



Zou wel graag eens weten of jullie nog andere sites hebben over 'den bouw' waar jullie verslaafd aan zijn of toch minstens zeer regelmatig consulteren?



Quote:
Ik schat ook naast het besparen van miserie door verkeerde constructies of contracten, veel geld te sparen op de kost van mijn huis, door goeie links van winkels en materialen en zo ..



Kunnen we die links van materialen en winkels nergens bundelen?
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.551
Waarderingsscore
1
Punten
0
Beelzebub wrote:
Zou wel graag eens weten of jullie nog andere sites hebben 'den bouw' waar jullie verslaafd aan zijn of toch minstens zeer regelmatig consulteren?



zou ik ook wel eens willen weten...alhoewel...dan doe ik helemaal niks meer op het werk :wink:
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
157
Waarderingsscore
0
Punten
16
Spidertje69 wrote:
@ DigitalOverdose

Nope, in de Dopheidestraat. Die ligt als je de Morkhovenseweg richting Noorderwijk neemt, en dan achter de kerk naar rechts draait richting Olen-centrum en dan terug het eerste straatje naar links. Dan zie je de verkaveling aan de linkse kant liggen. Durabrik is hier veel huizen aan het zetten maar wij gaan het zelf zetten (niet SOD).



Volgens mij is het het eerste straatje naar rechts :wink:

Is het daar niet zo dat Durabrik aan de ene kant SOD zet en dat de andere kant zelfbouw is?

Ik woon trouwens maar een paar 100 m verder.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
157
Waarderingsscore
0
Punten
16
DigitalOverdose wrote:
De hele stijl (piramide woning) was haar idee

Aha, als je van Noorderwijk naar Morkhoven rijdt is dat dan de linkse van de twee die er staan, niet die van Vebomat (of zoiets).
 
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
471
Waarderingsscore
0
Punten
0
vincent vega wrote:
Spidertje69 wrote:
@ DigitalOverdose

Nope, in de Dopheidestraat. Die ligt als je de Morkhovenseweg richting Noorderwijk neemt, en dan achter de kerk naar rechts draait richting Olen-centrum en dan terug het eerste straatje naar links. Dan zie je de verkaveling aan de linkse kant liggen. Durabrik is hier veel huizen aan het zetten maar wij gaan het zelf zetten (niet SOD).



Volgens mij is het het eerste straatje naar rechts :wink:

Is het daar niet zo dat Durabrik aan de ene kant SOD zet en dat de andere kant zelfbouw is?

Ik woon trouwens maar een paar 100 m verder.

Idd, foutje, het is het eerste straatje rechts.

Durabrik zet daar iets meer dan de helft van de verkaveling. De rest zijn gronden van particulieren, zo één hebben wij dus gekocht. Wij zitten aan het uiteinde van de straat aan de rotonde (2 gronden naast mekaar). Als je dan op de rotonde staat hebben wij de linkse grond.
 
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
471
Waarderingsscore
0
Punten
0
DigitalOverdose wrote:
@ Spidertje69: gade toevallig ook op de Morkhovenseweg, net buiten het centrum van Noorderwijk richting Morkhoven, bouwen in Noorderwijk? 'k Ben daar zelf momenteel ook aan't bouwen dus mischin zijde wel nen toekomstigen buur van mij.

Ah, nu denk da'k weet welk huis.



Da zijn die 2 nieuwbouwen die daar nu zo eenzaam staan. 1 van die 2 is idd een piramide ('k weet nie juist de linkse of de rechtse).



Grappig, ik passeer daar redelijk veel en elke keer kijk ik naar de vorderingen van jullie huis. :D Mooi huisje by the way. Als wij beginnen, moet je maar eens naar het onze komen zien.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan