• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verouderde elektriciteit

Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo iedereen,



wij hebben onlangs een huisje gekocht met 'aarding aanwezig'.



Nu blijkt dat er bij enkele stopcontacten géén aansluiting is aangesloten.

Is het mogelijk om op één of andere manier een aardingsdraad bij door de

buis te trekken zonder enige slijpwerken uit te richten?



groetjes,

Bert
 

Milo72

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
2.719
Waarderingsscore
0
Punten
36
DiveBart wrote:
Hallo iedereen,



wij hebben onlangs een huisje gekocht met 'aarding aanwezig'.



Nu blijkt dat er bij enkele stopcontacten géén aansluiting is aangesloten.

Is het mogelijk om op één of andere manier een aardingsdraad bij door de

buis te trekken zonder enige slijpwerken uit te richten?



groetjes,

Bert

in sommige buizen wel, in andere buizen niet ...



Zijn't preflexen of vaste buizen ?



En weet je al perfect van waar naar waar dat elke buis loopt ? je kan het natuurlijk altijd proberen he :)
 
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het zijn op't eerste zicht allemaal flexibele buizen.

En nee, ik heb geen idee naar waar ze lopen :)



Dit huis was eerst een huurhuis, daarna werd dit verkocht aan mensen.

Van die mensen hebben wij dit overgekocht. Er zijn geen plannen voorhanding

en van de oorspronkelijke verhuurder geen spoor... helaas.
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
Als het in een preflex is, veel succes dan! Gaat niet simpel zijn.



Als je weet waar de preflex begint, dan zou je aan 1 van de draden een aardingsdraad + nieuwe stroomgeleider kunnen tapen en via de oorspronkelijke draad de 2 nieuwe er door trekken, maar als ze onderweg lossen of blokkeren, dan ben je wel nog slechter af...
 

streep

Lid
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
423
Waarderingsscore
0
Punten
16
Volledig akkoord met de voorgaande postings, maar stel je de vraag omdat je echt een aarding wilt voor de veiligheid of louter om in orde te zijn met je keuring omdat je het pas gekocht hebt?

In het 2e geval is het volgens mij zelfs genoeg om je stopcontacten zelf te vervangen door versies zonder aardingspin. AREI heeft heel wat uitzonderingen voor oudere huizen en dit is er 1 van, ik geloof niet dat je wettelijk verplicht bent om een aarding te gaan bijslijpen/trekken - je moet echter wel de juiste stopcontacten hebben.
 

wittmann

Lid
Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
478
Waarderingsscore
7
Punten
18
Idd, voor oudere huizen is het voldoende dat er gewoon geen aardingspin aanwezig is in de contacten.

Ik ga de bestaande contacten behouden (dus zonder aarding) en een bijkomende kring op het eerste verdiep er bij leggen met 6 punten.

Op die manier kunnen de oude contacten nog gebruikt worden voor bvb nachtlampje e.d., maar kan in de toekomstige bureau toch een pc/laptop, strijkijzer e.d. ingestoken worden.
 
Lid geworden
13 feb 2009
Berichten
115
Waarderingsscore
0
Punten
0
streep wrote:
AREI heeft heel wat uitzonderingen voor oudere huizen en dit is er 1 van, ik geloof niet dat je wettelijk verplicht bent om een aarding te gaan bijslijpen/trekken - je moet echter wel de juiste stopcontacten hebben.





Waar vind je die toegelaten uitzondering, hier ook een oud huisje gekocht met enkele opmerkingen over electriciteit.
 

streep

Lid
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
423
Waarderingsscore
0
Punten
16
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan