• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verliesstroom en alarmsysteem

Borre

Lid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
110
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik heb veranderingswerken aan mijn elektriciteit uitgevoerd.
De tuin zit achter een 30mA differentieel, die serieel achter de hoofddifferentieel van 300mA staat.
Het alarm zit achter de hoofddifferentieel van 300mA.
De bedoeling was dat mensen met slechte bedoelingen door het creëren van een verliesstroom het alarm niet uit kunnen zezetten.
Dit heb ik nu getest door zelf een grote verliesstroom te creëren.

En wat gebeurd er?
Zowel de differentieel van 30mA als die van 300mA slaan tegelijk af.
Resultaat, geen stroom voor het alarm.
Natuurlijk, heeft het alarm nog wel een batterij om een dag of 2 verder te kunnen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn alarm nooit zonder stroom kan gezet worden?
Alvast bedankt,
 

YokoTsuno

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 jun 2012
Berichten
1.968
Waarderingsscore
33
Punten
48
Borre zei:
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn alarm nooit zonder stroom kan gezet worden?

Dat kan je niet. Zelfs al zou je die aarlekschakelaar selectief maken of volledig wegnemen (wat niet mag) dan nog kan een kortsluiting, doelbewust of niet, de automaat in de teller doen afvallen. 

Een fail safe alarm heeft een batterij, en moet daarbovenop periodisch getest worden. 
 

Borre

Lid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
110
Waarderingsscore
1
Punten
18
YokoTsuno zei:
Borre zei:
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn alarm nooit zonder stroom kan gezet worden?

Dat kan je niet. Zelfs al zou je die aarlekschakelaar selectief maken of volledig wegnemen (wat niet mag) dan nog kan een kortsluiting, doelbewust of niet, de automaat in de teller doen afvallen. 

Een fail safe alarm heeft een batterij, en moet daarbovenop periodisch getest worden. 

Tnx Yoko.

Getest is het zeker... Wanneer de batterij van het alarm zelf leeg is gaat wel de buitensirene loeien tot die batterij weer leeg is. Niet zo aangenaam voor de buren als ik bv op vakantie ben ;)

 
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Normaal krijg je een melding als de stroom uitvalt en heb je tijd tot de batterij leeg is om langs te gaan.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan