Verlenging tuinterras

Lid geworden
26 apr 2020
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste mensen,

Ik ben een leek en dat zal ongetwijfeld opvallen, ik zal de huidige situatie en mijn project zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb een foto bijgevoegd van het bestaande terras.

Eerst een korte uitleg over de huidige situatie (relevant met de terrasverlenging). De hoop zand die zichtbaar is op de foto is recent uitgegraven om de vijver te creëren. De lengte van de vijver die zichtbaar is op de foto is 5 meter. Eerder was hier een kleinere vijver, rond en ongeveer 3 meter in diameter, waarvan het middelpunt zich bevond in het midden van de vijverwand die volledig zichtbaar is op de foto. De bestaande leegte is gewoon opgevuld met opgegraven zand.

Het plan is om ons terras te verlengen tot de rechtse waterputwand (waar een hydrofoorpomp zichtbaar is op de foto).

Wat ik heel graag wil doen is een muurtje hebben dat begint van de LINKERwand (lange wand) van de waterput en reikt tot een halve meter voor de tuinafscheidingsmuur (dus tot aan het verlengde van de zwart geverfde muur dat vaststaat tegen de gevel) en dat ons terras tot dat muurtje reikt EN over de put heen (zo'n 70cm, de breedte van de waterput). Zo zal de waterput onder het terras verborgen blijven, toegangkelijk via de voorkant i.p.v. bovenkant, en dus een lege ruimte dat strekt over de hele voorlengte van het terras, dat ik dan later kan afsluiten met bv. een schuifdeur en als opslagplaatsje kan gebruiken. (het muurtje rond de waterput wordt volledig weggehaald.)

Dus het terras zal op een vaste ondergrond zitten tot aan de waterput en dan nadeloos verdergaan over de put en diens verlengde heen, in de vorm van een balkon als het ware.

Ik hoop dat ik het goed heb kunnen uitleggen, anders wil ik wel een tekening maken. (ik lach mezelf uit terwijl ik dit schrijf, ik kan niet tekenen, maar ik wil wel :p )

Wat ik tot dusver als leek bedacht is het volgende: