Ik ben bezig met een zolderverbouwing. Hierbij heb ik al geïsoleerd, metalstudsprofielen en dampscherm aangebracht. De profielen zijn zo aangebracht dat je de horizontale gordingenbalken niet meer zichtbaar zijn na plaatsen gyprocplaten. Op zolder komen er verschillende scheidingswanden voor het maken van een gang, wc en 2 slaapkamers. Om dat deze muren volgens mij moeilijk te verbinden zijn tot in de nok van het dak +/- 4,5m had ik toch graag een verlaagd plafond geplaatst over de volledige lengte van de zolder waardoor de werkhoogte naar +/- 3,30m (groene lijn foto). Ik zou een kader met MSH en MSV (overspanning is 1,80m) profielen van 50 willen maken waarop OSB plaat en gyproc tegenaan komt. De OSB neem ik zodat ik mijn binnenmuren overal kan tegen bevestigen zonder dat ik moet kijken of ik juist op een MSV profiel uitkom in het plafond. Is dit een goede werkwijze?
De MSH profiel van het kader moet ik tegen zijkant van de horizontale gordingsbalk bevestigen. Deze zit in een hoek van 45 graden. Ik las online dat je in de hoek van het MSH profiel kan boren en zo het profiel kan manipuleren zodat dit recht komt te staan of is het beter om eerst mastieklat van 45 graden tegen de gordingendak te monteren zodat dit het MSH profiel hier recht op kan vastzetten naar stevigheid?

Met vriendelijke groeten,

De MSH profiel van het kader moet ik tegen zijkant van de horizontale gordingsbalk bevestigen. Deze zit in een hoek van 45 graden. Ik las online dat je in de hoek van het MSH profiel kan boren en zo het profiel kan manipuleren zodat dit recht komt te staan of is het beter om eerst mastieklat van 45 graden tegen de gordingendak te monteren zodat dit het MSH profiel hier recht op kan vastzetten naar stevigheid?

Met vriendelijke groeten,