• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Verkleuring siliconen

Lid geworden
8 mrt 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Kan er iemand een reden opgeven waarom op meerdere plaatsen de siliconen ( waarmee de ramen aan de vloer zijn gekit) verkleuren.
De grijze siliconekleur verkleurt naar geel. Deze verkleuring was reeds merkbaar 1 week nadat de silicone aan de ramen werd aangebracht. Er werd toen gedacht dat dit te wijten was aan het product dat gebruikt wordt bij het kuisen van de vloer. Maar er was toen nog maar enkel met water gekuist.
Men heeft toen de oudere silicone verwijderd en er werd opnieuw gekit maar na een week was weer verkleuring zichtbaar en terug aan/op dezelfde ramen. De grijze siliconekleur werd terug oker/bruin.
Weet er iemand wat er kan gebeuren om dit te verhelpen

Bijlagen

• IMG_20201219_125008 (Groot).jpg
    IMG_20201219_125008 (Groot).jpg
    275,4 KB · Weergaven: 54
  • IMG_20201219_125014 (Groot).jpg
    IMG_20201219_125014 (Groot).jpg
    267,9 KB · Weergaven: 53
  • IMG_20201219_125059 (Groot).jpg
    IMG_20201219_125059 (Groot).jpg
    271,3 KB · Weergaven: 51
  • IMG_20201219_125103 (Groot).jpg
    IMG_20201219_125103 (Groot).jpg
    188,5 KB · Weergaven: 50

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
668
Punten
113
Staat er misschien een zonnebank in de buurt? Ik denk aan overmatige UV-stralen...

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.841
Punten
113
Silicone al vervallen? Houdbaarheid is maar x maand/jaar.
Verkeerde silicone gebruikt .... zure silicone op een basisch gesteente geeft verkleuringen , maar wel meestal op de steen. Niet op de silicone.
Niet ontvet ?
Stof ?

Lid geworden
8 mrt 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Staat er misschien een zonnebank in de buurt? Ik denk aan overmatige UV-stralen...
Neen geen zonnebank. Het rare is dat op de glaspartij van 5 ramen welke uitzien op de tuin er 4 van de 5 verkleuren en de andere ramen (een 8-tal) geen verkleuring geven.

Lid geworden
8 mrt 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Silicone al vervallen? Houdbaarheid is maar x maand/jaar.
Verkeerde silicone gebruikt .... zure silicone op een basisch gesteente geeft verkleuringen , maar wel meestal op de steen. Niet op de silicone.
Niet ontvet ?
Stof ?
Aan de houdbaarheid zou ik twijfelen aangezien niet alle venster het hebben En bij de ramen waarbij de silicone verkleurd, is het steeds zo dat de verkleuring voor het ganse gedeelte van het raam is en nergens halverwege stopt met verkleuren.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.841
Punten
113
ik denk niet dat ze met 1 tube ALLE ramen hebben gedaan.
Op die tubes staat een datum en dat is de vervaldatum.

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.619
Punten
113
Raar geval. Overigens niet netjes afgekit, is dit door professionelen gedaan? Wat betreft de kleur kan ik alleen maar fantaseren.. Misschien oude vervuiling die op de vloer plakt en door eens af te vegen of te kuisen op de siliconenvoeg beland en daar die verkleuring geeft? sigarettenrookkleur lijkt er het beste op.

edit : of als ze een busje gebruiken met een vloeistof in om op de net gekitte voeg te spuiten om die dan 'mooi af te trekken' zou het kunnen dat er iets ongepast of chemisch in dat busje zit?

Lid geworden
8 mrt 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
ik denk niet dat ze met 1 tube ALLE ramen hebben gedaan.
Op die tubes staat een datum en dat is de vervaldatum.
Daarvan ben ik wel bewust maar de eerste 2 vensters verkleuring, de 3de geen verkleuring, de 4de en 5de wel. En de 2de keer toen ze de ramen opnieuw gekit hadden, hadden we op identiek dezelfde vensters de verkleuring.

Lid geworden
8 mrt 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Raar geval. Overigens niet netjes afgekit, is dit door professionelen gedaan? Wat betreft de kleur kan ik alleen maar fantaseren.. Misschien oude vervuiling die op de vloer plakt en door eens af te vegen of te kuisen op de siliconenvoeg beland en daar die verkleuring geeft? sigarettenrookkleur lijkt er het beste op.

edit : of als ze een busje gebruiken met een vloeistof in om op de net gekitte voeg te spuiten om die dan 'mooi af te trekken' zou het kunnen dat er iets ongepast of chemisch in dat busje zit?
Oorspronkelijk was alles netjes afgekit maar het huidig resultaat was maar eerst zichtbaar achteraf.

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
725
Punten
113
Triestig opgekit maar soit dat was niet de vraag.
Volgens mij zijn die voegkitten zelfs nooit afgestreken want ik zie ze bol staan......
De ramen waar het bruin is, welke ruimte is dit dan?
Kan je een foto van verder af nemen zodat er meer van de ruimte zichtbaar is?
Zag je dit de dag zelf, de dag erna of de dag nadat er voor de 1e werd gekuist?

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
3.236
Punten
113
Ik zou eerder denken aan te weinig UV.

gert.bovens

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 mrt 2015
Waarderingsscore
129
Punten
63
Bij mijn ouders lag dit aan de waterdichtingsflap uit roofing die de siliconen liet verkleuren.

Greetz Gert

Laatst bewerkt door een moderator:

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.619
Punten
113
Kwam die er dan tegen? Of wat was de precieze uitleg daar?

Laatst bewerkt door een moderator:
Lid geworden
8 mrt 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Triestig opgekit maar soit dat was niet de vraag.
Volgens mij zijn die voegkitten zelfs nooit afgestreken want ik zie ze bol staan......
De ramen waar het bruin is, welke ruimte is dit dan?
Kan je een foto van verder af nemen zodat er meer van de ruimte zichtbaar is?
Zag je dit de dag zelf, de dag erna of de dag nadat er voor de 1e werd gekuist?
De verkleuring hebben we de eerste keer opgemerkt 2 weken na de afkitting. En er was toen nog maar enkel met water gekuist zonder enig product in het water. We hadden de verkleuring voor het kuisen reeds opgemerkt.

Bijlagen

• IMG_20201220_134843.jpg
    IMG_20201220_134843.jpg
    449,9 KB · Weergaven: 32
  • IMG_20201220_134855.jpg
    IMG_20201220_134855.jpg
    250 KB · Weergaven: 30

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
725
Punten
113
Van UV stralen kan het niet zijn.
Is in ieder geval iets op de filmlaag als hij uithardt.
Probeer eens te weten te komen wat hij gebruikt heeft van voegkit.

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.590
Punten
113
Welke zeep gebruik je?

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.841
Punten
113
Gert zou wel eens een goed punt kunnen hebben.
Want ik zie dat de vloerpas binnen en buiten even hoog zitten.
Als die ramen een slechte of geen correcte waterafvoer hebben van hun verzonken onderste raamprofiel , moet dit water ergens uit zweten . Ofwel naar buiten ofwel naar binnen. Peins dat je in die richting ook eens moet gaan zoeken en terug opnieuw waar zitten de waterkeringen eigenlijk ?

Lid geworden
8 mrt 2017
Waarderingsscore
0
Punten
1
Van UV stralen kan het niet zijn.
Is in ieder geval iets op de filmlaag als hij uithardt.
Probeer eens te weten te komen wat hij gebruikt heeft van voegkit.
Silicone van het merk MUREXIN - sanitärsilikon SIL 60 - PREMIUM -classic line

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Waarderingsscore
111
Punten
63
Het zou kunnen dat de vorige kitlaag of primer stoffen bevat die dit veroorzaken.
Een voorbeeld niet van toepassing hier maar, zou de vorige dichting met bijvoorbeeld de beruchte bitumenkit die je in natte oppervlakken kan gebuiken ook werkelijk zou zijn gebruikt krijg je gegarandeerd dit beeld.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan