• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verkleuring in voegen gelijmde steenstrips

Lid geworden
24 aug 2015
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste forumleden,

Een paar maanden geleden hebben wij onze (zwarte) steenstrips laten lijmen. (moderne woning met bovenaan crepi & onderste blok strips).
Er was ook een zak bij met zwarte poeder (?) om te vermengen zodat de kleur van de voeg ook zwart is.
Het valt nu op dat de voegen tussen de strips (wit/grijs) worden.

Er viel in die periode ook wel wat regen dus mss is dit de oorzaak?

Mijn grootste vraag is eigenlijk of daar iets aan gedaan kan worden?
Bestaat er een product om daar over te gaan?
Of moet je dat uitkappen?
Of gewoon mee leren leven ;)

Bedankt voor de info!
 
Lid geworden
24 aug 2015
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
1
Een groot gedeelte van de gevel is onder de carport en dus beschermd en daar hebben we hetzelfde probleem..
Dus lijkt het mij niet van de regen te zijn?

Ik zal eens proberen wat Keon voorstelt en het afwassen met lauw water
 

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Als dat afwassen (sproeien) niet goed lukt, kan je ook eens proberen met er wat azijn aan toe te voegen. Het zou kunnen dat de witte aanslag kalksteen is (calciumcarbonaat) en dat lost niet op in water (maar valt uiteen onder invloed van azijn).
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan