Verkaveling “Lokerhoutstraat” in Lokeren

Lid geworden
11 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
In Lokeren is er een nieuwe verkaveling, de “Lokerhoutstraat”.

Omdat er heel wat problemen zijn deze topic om eigenaars dichter bij elkaar te brengen.

URL's

Overzicht van de verkaveling:

http://www.lokeren.be/files/CMS/plan%20lokerhoutstraat.pdf

Voorschriften volgens Lokeren:

http://www.lokeren.be/files/CMS/stedenbouwkundige%20voorschriften%20Lokerhoutstraat.pdf

Scan van het BPA:

3A: open bebouwing

3B: halfopen bebouwing

Lid geworden
15 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hey,

Het lot dat wij als het onze mogen beschouwen is lot 143, via PM of e-mail kan je ons altijd contacteren.

Groetjes,

Natasja

Lid geworden
16 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo!

Sinds 20 oktober zijn wij de eigenaars van lot 101 in de derbystraat!

Starten ook onmiddellijk met de bouw van ons huisje, was lang op zoek naar andere eigenaars uit de verkaveling van de lokerhoutstraat!

Gevonden dus... :D

Allemaal nog veel bouwplezier en tot ziens he!

groetjes,

ellen en tim

Lid geworden
12 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat zijn dan de problemen zoal ???

Wordt in die wijk veel met SOD gebouwd of niet ??

Lid geworden
11 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voorlopig zijn het vooral problemen met bouwvoorschriften.

• Tegenstrijdige informatie ivm de afstand tot de zijkavelgrens (op dit moment nog steeds geen zekerheid).

• Opeens zijn bepaalde woningen slechts 1 bouwlaag ipv 2.

• Ikzelf mag geen carport zetten en andere persoon dan weer wel ?

• Weinig paaltjes van de landmeter zijn terug te vinden (op mijn perceel slechts 1 v/d 4).

• 7 maand na aankoop nog steeds geen officiële papieren...

Lid geworden
21 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoi benny en lies,

wij zijn sinds 9 februari eigenaar van lot 181 :D.

Jammer genoeg zitten wij met hetzelfde probleem.

kheb ondertussen ook al een paar keer op het eerste verdiep van stadhuis lokeren gestaan en krijg steeds dezelfde uitleg:

"we zijn bezig met het dossier en stedebouw heeft het al bekeken en het zag er goed uit dus eens ze het binnengeven zou het snel moeten gaan en hoogstwaarschijnlijk komt het voor alle gronden wel goed"

wat dus niet wil zeggen dat er al 100% zekerheid is.

kheb gezien dat jullie ook de keuze hebben gemaakt met renaat vervaet te werken.

En tevereden over tot nu toe want jullie zitten al verder dan ons vermoed ik. (bij ons worden nu de eerste voorontwerpen getekend.)

hij was allesinds heel vriendelijk en zag er makkelijk uit om mee te werken.

allesinds veel succes met de bouw! en hopelijk komt er snel goed nieuws hé.

Lid geworden
11 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
yoni en shari,

Ons hebben ze ook gegarandeerd dat alles in orde zal komen.

Ik moet wel zeggen dat ze er bij Lokeren nooit een probleem van gemaakt hebben (meteen toegegeven dat ze zelf dachten dat het overal 3m was, tenzij anders vermeld op het plan).

Wij verwachten binnenkort ons tweede voorontwerp, daarop nog enkele kleine wijzigingen die we ondertussen bedacht hebben en we zijn klaar voor het indienen van de bouwaanvraag...

Lid geworden
16 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eind januari onze bouwvergunning verkregen en op 27 maart gebeurt de inplanting van onze woning en gaan we weten wanneer ze starten en eindigen...

Hebben ook op de stad lokeren gaan nahoren ivm carport, is bij ons ook niet toegestaan, geen enkele constructie naast de woning wordt aanvaard. Kmoet wel zeggen " 'tstad van lokeren'" rocks!!, in vergelijking met die pr**men van in sint-niklaas, grooooot verschil.

doei xxx

Lid geworden
11 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Amaai dat gaat vlug bij jullie, in oktober gekocht en januari al bouwvergunning...

Wij zijn maar een 2pk'tje tegenover jullie TGV :)

Van die carport is het nu duidelijk, er mag inderdaad niks naast de woning komen. Blijkbaar heeft er ooit iemand dat verteld die niet echt goed op de hoogte was.

Lid geworden
16 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Klopt, wij hadden een aantal loten op het oog vd verkaveling en zijn direct gaan onderhoren bij bouwfirma's, gratis voorontwerpen gekregen en beginnen kijken en vergelijken. Bij ons eerste verkoopdag hadden we direct prijs en is alles zeer snel gegaan...

Gaan in zee met sibomat (houtskeletbouw) en op een goed half jaar moet da spel der staan...

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ellen en tim wrote:
Kmoet wel zeggen " 'tstad van lokeren'" rocks!!, in vergelijking met die pr**men van in sint-niklaas, grooooot verschil.

doei xxx

Een soap zoals deze heb ik in sint-niklaas toch nog niet meegemaakt.

Lid geworden
16 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja dat het overal nie loopt gelijk als dant moet versta ik wel, maar de 'manier' waarop ze daar werken (tegen ulder goesting misschien) slaat alles, lokeren daarentegen is hemel en aard verschil.

grtz x

Lid geworden
8 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gewoon effe ter info: mijn ouders hebben ongeveer 15 jaar geleden met Renaat Vervaet gewerkt, voor een huis in Beervelde, en waren daar toen al enorm content van! Als hij enkel maar verbeterd is, zou dat dus moeten goedkomen.

Lid geworden
21 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
wat die carport betreft,

een carport naast het huis mag idd niet maar op jullie grond mag je geloof ik wel een carport zetten vanaf 5m (3m zou eventueel toegestaan worden) achter het huis en tegen de kavelgrens.

naar wat ze mij verteld hebben mag dit aangezien jullie geburen (lot41) hetzelfde kunnen doen (niet dat dat zou moeten maar ze hebben de mogelijkheid.

Lid geworden
11 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat van die buren hebben ze me ook verteld (maar dan voor garage).

Je mag dus een garage (of carport) op de zijkavelgrens plaatsen als jouw buren dat ook kunnen (komen zo aan elkaar te staan).

Als je buurman op die plaats geen garage kan zetten (bijvoorbeeld als jou zijkant grenst aan zijn achterkant) mag je geen garage zetten op de zijkavelgrens maar met je er twee meter afblijven.

Wij hebben voor de makkelijke oplossing gekozen: garage in de woning.

Lid geworden
23 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo

wij hebben in november lot 20 gekocht.

Volgens voorschriften op site moest er idd minstens 3 meter vrijgehouden worden.

Wij hebben onze aanvraag ingediend, en hebben 4.5 meter vrij gelaten, en nu blijkt ineens dat het BPA 5 meter voorschrijft. Over verkeerde info op de site gesproken.

Komt er voor ons op neer dat we maar 6,5meter breed kunnen bouwen.

Zijn het aan het onderzoeken bij de technische dienst, dus hoop dat ze eventueel uitzondering op BPA kunnen maken. Anders hadden we beter gesloten lot gekocht, dan konden we wel 7m breed bouwen.

Denk dat de stad Lokeren hier serieus uit de bocht aan het gaan is. Vind het ronduit schandalig dat ze zo met de dromen van sommige mensen spelen...

Zou iedereen willen oproepen om die klachten over te maken aan het stadsbestuur.

Lid geworden
11 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oei, ook geen leuk nieuws voor jullie.

Wij zijn nu aan het wachten op de beloofde verkavelingswijziging en dan gaan we onze bouwaanvraag indienen... en vervolgens zeer bang afwachten.

Succes, en als je een handtekening nodig hebt voor BPA wijziging laat je maar iets weten.

Lid geworden
5 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zijn er mensen die in deze verkaveling gaan bouwen of gebouwd hebben (sommigen wonen er al volgens ik gezien heb) en die hun garage niet gebruiken, maar deze wel wensen te verhuren?

Mijn ouders hadden daar vroeger een huurgarage, maar deze is onteigend. Nu staat hun auto op straat en ondertussen heb ze er al 1 keer ingereden (en weggereden) en vorige week en vandaag hebben ze krassen getrokken op de auto. Nu hebben ze wel op 10min wandelafstand een 'garage' gevonden, maar 't is wel vervelend dat de auto toch een eind wegstaat. En hem een kwartier op straat laten staan is al genoeg voor een kras is vandaag gebleken :evil:

Lid geworden
3 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
het was deze middag de laatste kans op een bouwgrond.... iemand geweest?

Bovenaan