• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verhuren aan familie

Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik zou graag mijn huis verhuren aan familie. Zelf woon ik er niet en heb er mijn domiciel niet staan.



Is het mogelijk om zonder al die rompeslomp van attesten, EPC's en contracten het simpel weg te verhuren?



De persoon in kwestie zou er zijn domiciel vestigen.



Ik betaal mijn hypotheek nog steeds af, werk niet in Belgie.





Opmerkingen en suggesties zijn welkom...;)
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.183
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Ik vrees dat je toch aan de reglementering moet voldoen, familie of niet.

Er zijn websites genoeg waar je je kan informeren over de minimale verplichtingen.





Zeker met familie zou ik proberen dat aspect zo zakelijk mogelijk te behandelen.

Mogelijke latere betwistingen zijn veel gevoeliger als de familieband meespeelt.

Laat van in het begin duidelijk weten dat dit geen cadeau is, en dat je verwacht dat de huurder zich correct opstelt, en dat je dat als verhuurder ook wil doen.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Wie de woning huurt heeft inderdaad geen invloed op de wetgeving. Ook voor jezelf is het beter om alles op papier te zetten (huurovereenkomst, plaatsbeschrijving,...) en dit te registreren.
 
Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
1
Belastingen betaal ik niet meer in Belgie, dus als ik het verhuur aan iemand zonder dit te registreren zal er geen haan naar kraaien?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Je bent wettelijk verplicht een huurovereenkomst te registreren.
 

Aquaman

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
1.483
Waarderingsscore
111
Punten
63
Alle wettelijke verplichtingen en andere raadgevingen, zowel voor huurder als verhuurder, kan je vinden op volgende sites:

huurder.be

verhuurder.be
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Ik zou het toch best deftig regelen.

Mocht er later een haar in de boter komen dan heb je toch iets meer zekerheid.



Stel nu eens dat het een ongeïsoleerd geval is terwijl je familielid denkt dat het goed gaat meevallen - kan bijvoorbeeld al zuur worden - met die EPC had em al iets meer info gehad.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
'k Denk dat het EPC nog het minst van zijn zorgen zal zijn... Een correct huurcontract en de registratie ervan (incl plaatsbeschrijving) is veel belangrijker!
 
Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
1
SvenVD;1716092 wrote:
'k Denk dat het EPC nog het minst van zijn zorgen zal zijn... Een correct huurcontract en de registratie ervan (incl plaatsbeschrijving) is veel belangrijker!





EPC en aanverwanten... 1grote grap...Toen ik dit huis kocht was het immo kantoor bevoegd bevoegd om dit te doen... Ze wisten 0.0 over de spouwdikte,ze wisten niet welke isolatie dikte er op mijn zolder lag... Toch kreeg ik een mooi groen papiertje onder mijn neus geduwd...



Het is simpel,ik wil die geld wolven in Brussel niks meer gunnen. Simpelweg een familie lid in mijn huis laten wonen, zonder registreren enz... -k vind genoeg links over huren en verhuren, en er zijn 10 tallen wetten en verplichtingen hier omtrent.



Ik wil enkel weten als men zich domicilieerd in mijn huis...Of iemand zich zal de vraag stellen of het geregistreerd is of niet??!! Mijn domiciel is er weg en ik betaal de hypotheek... Of mijn bank probs zal maken?



Grt.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan