• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verhoog maken voor wasmachine en droogkast

pat

Lid geworden
16 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Ik vroeg me af hoe ik het beste een verhoging kan maken om mijn wasmachine en droogkast op te zetten. Geen plateau maar iets zodat dus vulopening op heuphoogte komt zodat je niet constant moet bukken. Onder dat verhoog zou ik dan plaats voorzien voor wasmanden... Maar ik geraak er maar niet uit hoe ik dit zou moeten maken. Het moet natuurlijk ook wat stevig zijn om de trillingen op te vangen. Iemand dit al gemaakt of gezien ergens? Alvast bedankt.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
4.350
Punten
113
Hier ligt een stuk osb plaat op 6 yton blokken van 14 die op hun langste zijkant liggen.

20cm is uiteraard niet genoeg om wasmanden onder kwijt te kunnen. En is in de kelder. Moest voor ons geen mooi kastje zijn, gewoon wat comfortabeler laden/lossen.

toevallig ligt dat mooi vlak en stabiel.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
4.350
Punten
113
iets klaargemaakt kopen?
en dat vertel je hier op dit forum?

Dat is als vloeken in de kerk!!

;-) ;-)

laserq

Lid
Lid geworden
23 feb 2014
Waarderingsscore
3
Punten
18
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan *new_russian**wink*

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.028
Punten
113
hier gewoon 2 rijen snelbouw met daar enkele betonnen lateien op . muurtjes bezet en plateau afgewerkt met vloertegels

jevc

Lid
Lid geworden
18 feb 2013
Waarderingsscore
11
Punten
18
Ik ben naar de lokale dhz winkel geweest om een wit keukenblad van 4cm dik en dat in 4 stukken gezaagd. 1 stuk van 130cm lang (wasmachine + droogkast) en 3 stukken van 40cm lang. De 3 stukken van 40cm lang gebruikt als poot (2 aan de zijkant en 1 in het midden).

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier ook ytong blokken en daarop groene mdf want dat hadden we nog liggen.

Ik denk dat dat zo'm 30-40cm van de grond staat en is dus wel de ideale hoogte voor laden en lossen maar het waspoedervakje staat wel op neushoogte en da's dan weer niet zo makkelijk.

Lid geworden
16 feb 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
 Ik heb hier een voorbeeldje van internet. maar geen idee hoe je het moet maken.
lades%20wasmachine.jpg

Bijlagen

• lades wasmachine.jpg
    lades wasmachine.jpg
    58,2 KB · Weergaven: 4
Lid geworden
22 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier in de kelder 2 muurtjes gemetst met betonblokken, en een betonnen blad op gestort met restjes ijzer die ik nog had liggen. Mee geverfd met muren. Super sterk, en ziet er proper uit. Afvoer werd ook mee in betonnen blad gestort.

pat

Lid geworden
16 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor de ideeën. Daar kom ik al een heel eind mee.

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
484
Punten
83
@nien20 :  ik wel :)

lijken mij gewoon kasten te zijn die je zo kan kopen/maken , echter zou ik er zeker een sokkel onder zetten ipv pootjes...in dit geval . ( zal nu ook al wel zijn hoor )

De afwerking is gewoon met een werkblad van 38/40 mm dik . Het lijkt me aangewezen om die onderkastjes wel met 1 of ander systeem vast te maken aan de muur ( pluggen + afstandsvijzen oid )

Mogelijk zit er een gat rechts naast de wasmachine....tot in de spoelbakkast  , of er zit een gat in het blad en dan gaat alles eerst naar beneden van de wasmachine en thv de onderste lade gaat alles naar de spoelbakkast. Ook kan het zijn dat achter de lades ruimte is om de electriciteit aan te sluiten , zo kan je de draad eerst laten zakken door het blad en toch makkelijk de machine erin zetten.

Je kan die bovenste 2 frontjes voorzien van een uittrekblad , daar kan je desgewenst een mand opzetten.

De hoogte op de foto lijkt me minstens  55 maar eerder 60  cm te zijn .

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
484
Punten
83
Stevig aan de prijs zou ik zeggen zo.....als ze er nu standaard een uittrekplateau aan elke kant bij zouden maken zie ik zoiets wel mooi verkopen.

Nu is het effect weg van makkelijk in-of uitladen omdat je geen mand op die lades kan zetten .....ik bedoel daarmee dat dit wel zou kunnen maar dat je dan met je voeten tegen de lade aanleunt en dat de mand nog  kan wegschuiven.

Mits een extra sokkel van bvb 10 - 15 cm onder zulk kastje kom je al een flink eind om op een echt comfortabele manier de was in te steken/was te drogen .

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan