Verhogen trap op basis MDF blokjes?

• Tags binnenafwerking binnenschrijnwerk maatwerk schrijnwerk trappen
  • Lid geworden
    10 jun 2024
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    1
    Beste,

De schrijnwerker is gisteren begonnen met het plaatsen van de rubberwood bekleding voor de betonnen trappen.
    Echter, we zijn serieus verschoten van wat we aantroffen toen we thuis kwamen.
    De betonnen trappen moeten circa 5 cm verhoogd worden en voor de verhoging zouden OSB platen gebruikt worden. Nu heeft hij slechts kleine blokjes geplaatst en de rest uitgevuld met met soudafoam. Er zijn letterlijk op 2 of soms 3 plaatsen 18 mm MDF blokjes op de betonnen treden geplaatst en deze zijn enkel vastgeplakt met kit, dus geen pluggen gebruikt om ze in de beton te verankeren. Dit kan toch niet stabiel genoeg zijn. Het lijkt me dat hij kosten wil besparen om maar geen OSB platen te willen gebruiken. Hoe denken jullie hierover, dit is toch alles behalve een correcte uitvoering die ik van een schrijnwerker (die veel trappen plaatst) kan verwachten?

ca4ea0fd-ff50-403a-9ee0-1d1226cf7df3.jpegdaed30c2-e5c4-4341-8d0d-d3c7d67e7d84.jpeg

Persoonlijk zou ik voor een kleine boom gegaan zijn waar de tredes invallen aan de draaikant, zag er wat strakker uit aan de muurkant waar je nu die grote openingen (kitnaden) hebt.

Ik zou hem wel schriftelijk in gebreke stellen want dit is niet wat je verwacht van een trappenmaker..

Laatst bewerkt:
    Het is juist, ik ook had beter gehoopt qua kwaliteitsgraad van afwerking.
    Het kittenwerk aan de zijkant van de trede vind ik breed, de enige hoop is dat het schilderwerk (gekozen kleur) tot en met die rand gaat verdoezelen.
    De gebruikte transparant kit is nul, zou beter uitgevoerd geweest zijn met een gepaste gekleurde parketkit van het genre dat ik eerder had mee gegeven (# 28) en hiervoor zou ik de schrijnwerker schriftelijk terug roepen.
    Nu zie je nog niets (transparante kit) maar als het afstrijken niet goed is uitgevoerd dan gaat u op termijn wel kunnen zien hoe deze is geplaatst, de kit gaat vergelen.

En zoals zo vaak zit je er nu mee. Wat nu? Factuur protesteren omdat het niet goed is, maar de kitvoegen zijn maar estetisch, en daarmee heb je vaak niks in de pap te brokken. Ik zou graag horen hoe je dit nu aanpakt als de aannemer dit wel ok vindt. Want met “het zou beter dat” zoals @Regis07 aanhaalt sta je natuurlijk niet al te sterk …

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan