verharden voorhof voor parkeerplaats te maken

Lid geworden
26 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij gaan in onze voorhof plantjes zetten (lavendel en buxus ) maar de eerste 3 meter zou ik willen verharden zodat ik er mijn tuutje kan opzetten.

nu had ik gedacht aan zo van die kiezeltjes (al dan niet in een kleurtje) maar moet daar niets onder liggen zodat de steentjes blijven liggen en dat het niet verzakt?

bestaan er matten of zo voor en waar kan ik dat kopen en vooral : wa kost da?

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
9
Punten
38
Het kan onnozel klinken, maar in principe mag je MOGELIJK niet zomaar doen wat je wilt met het voortuintje (vb verharden)

Dikwijls mag je de strook tot de garage uiteraard wel verharden maar "zou in principe" de voortuin volledig beplant/groen moeten zijn.

Zo staat het ook in onze bouwvergunning....ma bon, dat is theorie...

Jan

Lid geworden
25 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat verzakken valt wel mee. Wij hebben hier de kiezeltjes op sommige plaatsen gewoon op de zand gelegd en onze auto's zijn nog niet gezakt. Maar erger: het onkruid komt er op die plaatsen hardnekkig door, hoe dik die kiezeltjes ook wel liggen. Dus toch maar iets voorzien van ondergrond.

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
als je wilt dat je grind schoon blijft liggen kan je nidagravel gebruiken (moet maar effen zoekfunctie gebruiken)

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
uitgraven

worteldoek

laag(je) steenpuin

de kiezels

zo zou ik het doen

waarom?

geen onkruid omwille van de worteldoek

het steenpuin kan niet weg (geen verzakking)

hetzelfde voor de kiezels

grtz

Olaf

Lid geworden
30 mrt 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
maar op deze manier kan je wel "spoorvorming" creëren. de kiezeltjes zullen niet naar onderen worden gedrukt, maar wel opzij.

Om de zijwaartse verplaatsingen te verhinderen kun je best nidagravel of aanverwanten plaatsen (zoals hoow dus reeds aanhaalde).

andy666

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
38
Kamicazze wrote:
maar op deze manier kan je wel "spoorvorming" creëren. de kiezeltjes zullen niet naar onderen worden gedrukt, maar wel opzij.

Om de zijwaartse verplaatsingen te verhinderen kun je best nidagravel of aanverwanten plaatsen (zoals hoow dus reeds aanhaalde).

je kan die spoorvorming natuurlijk ook vermijden door een boordsteen te plaatsen. zal volgens mij veel goedkoper uitkomen dan die nidagravel.

Lid geworden
30 mrt 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
om spoorvorming in uw kiezeltjes te voorkomen, volstaat het echt niet om rondom een boordsteentje te zetten hoor.

Lid geworden
20 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
nidagravel of niet, voorzie in alle geval een worteldoek!

Lid geworden
26 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ellemeltje wrote:
kan je zo van die honingdraadpanelen kopen in een doe het zelf zaak want op de site van die nidagravel ziet het er allemaal weer zeer duur uit, en antwoorden op infomail doen ze ook al niet :evil:

Lid geworden
20 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
leentje wrote:
ellemeltje wrote:
kan je zo van die honingdraadpanelen kopen in een doe het zelf zaak want op de site van die nidagravel ziet het er allemaal weer zeer duur uit, en antwoorden op infomail doen ze ook al niet :evil:

ik heb ook eens een infomail gestuurd, je zal een cdrom en uitleg ontvangen in de bus ipv een mailtje terug. Ze hebben enkele leveranciers waar je het kan kopen maar volgens mij is het niet verkrijgbaar in doe het zelf of dergelijke.

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
spoorvorming ook afh van grootte van kiezel.

wij hebben 0/15 (is van zand (0) tot kiezel met doorsnede 15mm) en dan valt de spoorvorming wel mee.

Misschien best eerst (laten) afdrillen kan oplossing zijn.

Rufus

Lid geworden
19 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ leentje,

ik heb daar een cd van liggen.

als je wil kan je hem komen halen in kontich dat is niet ver van u.

Rudy

jvanaert

Nieuw Lid
Lid geworden
24 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
6
volgens de mens van nidagravel op batibouw leveren ze wel degelijk aan doe-het zelvers. prijzen weet ik niet meer. zag er wel mooi uit.

Lid geworden
26 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
jvanaert wrote:
volgens de mens van nidagravel op batibouw leveren ze wel degelijk aan doe-het zelvers. prijzen weet ik niet meer. zag er wel mooi uit.
heb net het pakket aangekregen, richtprijs is 35€/m² excl btw.

het gaat hier over 30m² (waarvan 20 vande gemeente nog is ) en vond dit net iets te duur .

k ga na mijn verlof eens horen in enkele bouwmaterialen handelaars eens zien wat die daarvoor hebben

Lid geworden
4 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat oomvat die 35€/m²? Geplaatst, opgevuld of alleen voor de nidagravelplaten? Lijkt me toch duur ik meende dat ze op Batibouw over zo'n 16€ spraken, maar kan me vergissen

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Koen Hoeilaart wrote:
Wat oomvat die 35€/m²? Geplaatst, opgevuld of alleen voor de nidagravelplaten? Lijkt me toch duur ik meende dat ze op Batibouw over zo'n 16€ spraken, maar kan me vergissen

Ge vergist u niet. 35€/m² is ofwel een vergissing ofwel probeert er iemand woekerwinsten te nemen.

@ Leentje : in Mechelen bij een bekende groothandel in tuinmaterialen kan je ze afhalen aan 54 € / plaat (incl. btw). Eén plaat meet 2.40 x 1.20 en 4 cm hoog. Maasbreedte 37 mm. Een rekensom leert dan dat je uitkomt op 18,75 €/m² (btw inbegrepen). Prijs ex magazijn en is +/- wat Koen hierboven vermelde. Is in stock.

Je bespaart dan wel op worteldoek (is ook niet gratis he ...)

Thierry

Lid geworden
26 nov 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
En welke Mechelse groothandel is dit?

:wink:

Lid geworden
26 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Koen Hoeilaart wrote:

staat zo in de brochure van nidagravel....

welke winkel is dat want die prijs strekt er al meer op.

kan je ze gewoon op volle grond leggen die matten ?en moet er dan nog een antiworteldoek onder liggen of niet?

ps net in de agende van de gemeenteraad gelezen dat ze gaan werken in onze straat dus eerst de gemeenteraad afwachten wat die werken juist inhouden voor ik heel mijn voorhof aanleg en hem terug kan openbreken voor die werken :?

Bovenaan