• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verdiep opdelen: 2 slaapkamers

Donny

Lid
Lid geworden
21 apr 2010
Berichten
339
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hallo allemaal,

Wij hebben 4 jaar geleden een nieuwbouwwoning gezet. Toen met de gedachte van 2 kinderen te hebben. Nu is ondertussen nummer 3 op komst... Dus moesten we dringend ons tweede verdiep gaan indelen. (we hadden steeds uitgesteld).

Door de vaste muren die er al staan en rekening houdende met alles krijg ik er niet op een deftige manier 2 evenredige kamers uit. Het is een reusachtige ruimte waar we niks mee kunnen doen!

Op foto 1 staat de huidige situatie, met uitzondering van het zolderluik dat verplaatst is naar de grote ruimte tijdens de bouwwerken. Deze week komen ze die kinder-badkamer inrichten.

foto%201%20%20huidig.jpg


Op foto 2 & 3 staan voorstellen van onze architect, maar hier zijnwe niet volledig mee tevreden, het maakt een klein kamertje en een reuze kamer.

foto%202%2c%20voorstel.jpg
foto%203%2c%20voorstel.jpg


Ons alternatief was dan een enkele muur thv het midden van die badkamer tot tegen de buitenmuur met een deur in. Dat maakt twee ongeveer even grote kamers maar dan moet er steeds iemand door de kamer van de andere om op zijn kamer te geraken.

Wij zitten blok. Wie kan er ons helpen??? Ideetjes zijn meer dan welkom!
 

Bijlagen

  • Foto 1  huidig.jpg
    Foto 1 huidig.jpg
    175,3 KB · Weergaven: 2
  • Foto 2, voorstel.jpg
    Foto 2, voorstel.jpg
    296,9 KB · Weergaven: 2
  • Foto 3, voorstel.jpg
    Foto 3, voorstel.jpg
    311,3 KB · Weergaven: 2

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Is er geen mogelijkheid om via de stookplaats naar de trap te gaan voor kamer 4?

Stookplaatst lijk mij sowieso enorm?
 

Donny

Lid
Lid geworden
21 apr 2010
Berichten
339
Waarderingsscore
0
Punten
16
Als we een gat laten maken in een muur dan gaat dat... die stookplaats had idd gemakkelijk de helft kunnen zijn, maar dan kwam de muur uit met het verdiep eronder. (daar zit onze master bathroom)

Tegen de gemene muur hangt onze verwarmingsketel (muur is volledig in gebruik). Dan moet die eigelijk altijd door die stookplaats gaan, de trap eindigt waar de deur start...

 
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
zolder.jpg
 

Bijlagen

  • zolder.jpg
    zolder.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 0

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Het idee van Nu7s is niet gek, maar maakt wel een moeilijk bruikbare ruimte van de groepe kamer. 

De stookplaats herindelen is ook een goed idee, mits de zijmuur van de stookplaats weg kan. 

Verder is het in de basis vind ik een moeilijk ontwerp van de zolder. De trap staat op een moeilijke plaats, het licht/ de ramen zijn moeilijk verdeeld... Wat was de oorspronkelijke gedachte achter deze ruimte?

 
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Moeilijk bruikbaar? Ne droom voor ne puberende jongen met de bureau achter de hoek *good*
 

Donny

Lid
Lid geworden
21 apr 2010
Berichten
339
Waarderingsscore
0
Punten
16
proper, maar ik kan niet meer op mijne zolder...

Ondertussen hebben we een velux besteld voor in het dak vooraan.

Onze architect heeft indertijd op d eklassiek manier gewerkt, 1ste verdiep prioriteit, gelijkvloers heeft muurtjes op dezelfde plaatsen,  zo wienig mogelijk extra verstevigingen aangebracht. 2de verdiep was overschot voor haar. Is niet deftig over nagedacht. die ramen staan fout, de badkamer heeft een verkeerde grootte, ... (ik had die nu liever wat smaller en langer gezien)

 
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Donny

proper, maar ik kan niet meer op mijne zolder...

Aaaah, nu ben ik mee. Hierboven zit er ook nog eens een zolder... Ik dacht dat dit de "zolder" was. Ha, dan heb je jezelf wel gesjost met dat zolderluik tijdens de bouwfase te verplaatsen... ;)

Kan je het nu niet verplaatsen? Hoe is je plafondopbouw?

 

 
 

jonasv

Lid
Lid geworden
4 jun 2014
Berichten
780
Waarderingsscore
10
Punten
18
Je kan misschien beide kamers kleiner maken, en de tussengang ietsjes groter.

Dan zijn beide kamers even 'groot' EN kan je in de gang een zetel zetten met een tv...

Dat zullen de kids ook wel tof vinden dat ze ergens anders kunnen zitten als ze willen
 

jonasv

Lid
Lid geworden
4 jun 2014
Berichten
780
Waarderingsscore
10
Punten
18
zoiets?
 

Bijlagen

  • Untitled.png
    Untitled.png
    540,9 KB · Weergaven: 0

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Je zal hoe dan ook wat moeten investeren, of door de stookruimte aan te passen of een nieuw luik te maken of een complete renovatie en herindeling van dit verdiep.

Snap ook niet goed dat je nu al een velux koopt als je nog niet weet wat je wilt?

 

De architect de schuld geven is ook wat vreemd, jullie hebben toch accoord gegeven?Een architect zet alleen jullie plannen en ideeen op papier, je kan hem dus niet de schuld geven dat hij iets verkeert heeft ontworpen.

 
 
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Punten
0
en dan kun je de kledingkasten ook nog in dat tussengedeelte zetten en hebben ze toch wat ruimte in de kamer.
 
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoeveel kamers zijn er dan op het 1ste verdiep?

Kunnen de kinderen niet daar slapen en jullie dan naar dat 2de verdiep -> grote slaapkamer met dressing etc.

 
 

Donny

Lid
Lid geworden
21 apr 2010
Berichten
339
Waarderingsscore
0
Punten
16
Op het eerste verdiep is er een badkamer, een kleine slaapkamer en een "master bedroom" met dressing.

Het idee van die kleinere kamers staat me wel aan... nog eens over nadenken. anders zal het gewoon één muur worden en dan moet er maar 1 door de kamer van de andere.
 

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
1.460
Waarderingsscore
8
Punten
38
1 door de kamer van de ander zou ik niet doen.

Kzou eerder het idee van Nu7s een klein beetje aanpassen dat je wel nog aan't zolderluik kan.

2015-12-09_081642.png


Dan heeft die ene kamer een bureauhoek en een bedhoek. Zo raar vind ik dat niet.
Geen zolderluik te verplaatsen, geen ingang door andere kamer, geen stookkot aan te passen.

Het idee van de gemeenschappelijke zolder van Jonasv vind ik ook niet slecht, maar ik zou de kamer naast de stookplaats toch nog een raam geven. Dus een hoekje uit de gemeenschappelijke ruimte bij de kamer.

Zeker als de 3e kinderkamer ook klein is, is die speel/loungeruimte niet slecht.
 

Bijlagen

  • 2015-12-09_081642.png
    2015-12-09_081642.png
    310,6 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
280
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons zijn er op het eerste verdiep de ouderlijke kamer en 2 kinderslaapkamers, een bureau en 2 badkamers en een ruime gang. Op de gang staat de PlayStation/Wii. Als ik dan een raad mag geven: voorzie zeker geluidsisolatie als u een centrale 'game'ruimte wilt. Ik zit studeer san de unief, mijn broer is net begonnen aan de unief de andere zit begin het middelbaar. Mijn eerste jaar unief zat mijn ene broer in het middelbaar, de andere nog in het lager. Met elk dus een andere agenda en examenrooster (ik heb geen kot). Genoeg ervaring om te weten hoe hatelijk het is als de gamer teveel lawaai maakt op de verkeerde momenten...

 

Maar los van dat geluidslawaai, zeker een topidee zo een gameruimte. Vooral als ze rond dezelfde leeftijd (geen verschil van 6-7 jaar) zijn. Als dan de muren die aan de slaapkamers grenzen worden voorzien van kleerkasten, zal dat al veel lawaai wegnemen. Als ze jong zijn, kunnen die ook dienen voor her speelgoed. Als ze wat ouder zijn kan het speelgoed eruit en kunnen er meer kleren in, en dan kan de game-technologie voorzien worden tegen de wand naar de badkamer. Ik zou dat idee niet zomaar laten varen, want anders zullen ze de tv beneden inpalmen om te gamen...
 

SuSEQ

Nieuw Lid
Lid geworden
5 jun 2014
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Punten
6
Zou het doenbaar zijn om de trap voor een deel te overkappen? De winst zal beperkt zijn maar elke cm gewonnen is er eentje bij...

Dan moet je wel de achterwand van het trapgat uitbreken en herzetten.

De ene kamer bereiken door de andere vind ik een slecht idee - met kleine kinderen kan dit nog maar wat als diegene in de doorgangskamer moet slapen/privacy wil terwijl de andere in en uit loopt?

De stookplaats opofferen of gebruiken als gang vind ik geen slecht idee, eventueel verstop je de technieken achter/in een kast.
 
Lid geworden
21 jan 2012
Berichten
43
Waarderingsscore
0
Punten
0
In de muur van de stookplaats en de slaapkamer een gat maken (groter dan een deur maar niet perse gelijk met de muren. Poutrelle plaatsen om bovenliggende verdieping te ondersteunen. Deze poutrelle in zichtlaten en schilderen als er ern jongen is dan kan hij later zijn boksbal er aan hangen. :) gyproc muur maken vlak naast de deur van de stookruimte. Dan is de kleinste kamer toch vergroot. Andere indelingen lijken mij niet echt handig. 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan