• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verdeling inbouwspots

Mikailz

Nieuw Lid
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
44
Waarderingsscore
5
Punten
8
Hoi

Geld is op voor een lichtstudie.
Zou u uw ervaring kunnen delen en schetsen hoe je de inbouwspots zou positioneren voor een ideale belichting?
Liefst <= 20 spots.
Hou er rekening mee dat we graag eens living en eetruimte zouden omwisselen. Keuken blijft uiteraard :)
Dampkap keuken is L = 1m met 2 inbouwspots al incl.
Ik ben benieuwd naar de schetsen!

Mikail
 

Bijlagen

  • nieuwbouw_-_leefruimte.pdf
    144,3 KB · Weergaven: 6

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Beste,

Ik heb wat inbouwspots getekend en kom op 26 stuks maar u kunt de middelste rij boven tafel en de zetel nog vervangen door een vast armatuur dan kom je op 20 spots. kijk maar wat u er van vind.

nieuwbouw_-_leefruimte_lp.pdf
 

Bijlagen

  • nieuwbouw_-_leefruimte_lp.pdf
    97,7 KB · Weergaven: 5

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.587
Punten
113
Heb je zelf al iets uitgewerkt?

 
 

123test

Lid
Lid geworden
7 nov 2017
Berichten
186
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij hebben de verlichting beperkt gehouden, geen sterrenhemel van spotjes zoals hierboven. Dat geeft geen rust, veel te druk. 

We betrappen ons er ook op in onze huidig woning, dat we nooit echt felle lampen doen branden wegens storend. Is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. We hebben wel een aantal spotjes, maar deze zitten  in het verlengde van de ramen.

 
 

Mikailz

Nieuw Lid
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
44
Waarderingsscore
5
Punten
8
Ik had zelf al iets uitgewerkt. 3 groepen (keuken, living & eetruimte) waar van de laatste 2 op een dimmer. Om inderdaad voor de rust.

In bijlage wat ik had uitgewerkt, maar ik vreesde dat het misschien te donker ging zijn als we echt licht willen.
Hoe meer inbouwspots hoe duurder natuurlijk, het is €120 per stuk

 
 

Bijlagen

  • leefruimte_-_lichten.pdf
    187,4 KB · Weergaven: 5

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Over welke spots heb het, welk merk en type dan kun je dat beter zien op plan en wat zijn de afmetingen van u zithoek en eethoek
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.587
Punten
113
Je eettafel kun je best uitlichten, niemand eet graag in de schaduw.

Boven lavabo toilet licht ?

Keukenwerkblad onvoldoende licht of werk je met strips?

 

Je werkt enkel met inbouwspots , er bestaan ook wandarmaturen.

 

Geen licht in de voortuin of boven de voordeur? Dus ook geen schakelaar?

En maar 1 lampke aan de achtergevel? Je gaat zeker dus je tuin niet verlichten? Je hebt zeker geen stopcontacten nodig in de tuin, want ik vind geen enkel circuit voor buiten terug.
 

Mikailz

Nieuw Lid
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
44
Waarderingsscore
5
Punten
8
lukanar zei:
Je eettafel kun je best uitlichten, niemand eet graag in de schaduw.

Boven lavabo toilet licht ?

Keukenwerkblad onvoldoende licht of werk je met strips?

 

Je werkt enkel met inbouwspots , er bestaan ook wandarmaturen.

 

Geen licht in de voortuin of boven de voordeur? Dus ook geen schakelaar?

En maar 1 lampke aan de achtergevel? Je gaat zeker dus je tuin niet verlichten? Je hebt zeker geen stopcontacten nodig in de tuin, want ik vind geen enkel circuit voor buiten terug.

 

Hey lukanar

Goeie punten, waarvoordank.

1) dampkap heeft 3 leds, dus ik neem aan dat deze keukenblad links kunnen verlichten?

2) Voortuin ligt eigenlijk verdiep lager, hier had ik 1 buitenlucht voorzien aan de wand icm bewegingssensor/lichtsensor. (dus voortuin/straat komt op niv. kelder (garage), onze oprit helt naar boven waardoor schuifraam uitkomt op de tuin.)

3) Wandramaturen vinden wij minder aantrekkelijk.. maar misschien te overwegen in de trap van kelder naar gelijkvloers (leefruimte)

4) We zullen wellicht een terras maken over de breedte van de achtergevel (= 7m x 3à4m).
Dus misschien best 3 lichtpunten aan de gevel voorzien? 

5) Lavabo toilet extra licht? bv via led strip aan spiegel? Ik dacht dat een armatuur wel voldoende zou zijn, maar misschien sta je dan in je eigen schaduw...
 
Lid geworden
27 feb 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

Het forum van bouwinfo heeft vele bezoekers, en is daarom voor velen ook het uitgelezen medium om gratis reclame te komen maken voor hun eigen winkel. Jammer genoeg werkt dat hier zo niet, en dat zult u waarschijnlijk ook wel gelezen hebben in de forumregels waarmee u zich akkoord hebt verklaard.

Uw bericht is van ons forum verwijderd, maar mocht u toch een graantje willen meepikken van het succes van bouwinfo, aarzel dan niet om contact op te nemen met de beheerder van deze site via

info@bouwinfo.be

voor meer informatie.

LET WEL OP : Als u adverteerder wordt, wil dat niet zeggen dat u hier opnieuw reclame mag komen maken. U hebt op die manier het recht om een link naar uw contactpagina te plaatsen, zodat mensen u makkelijker kunnen vinden wanneer u hen bijstaat met raad op ons forum.

Groetjes

Het Bouwinfo-Team
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan