Resultaten binnen - blijkbaar wel degelijk asbest - chrysotiel en wordt als niet hechtgebonden gezien?
Eigenlijk is het toch schandalig dat de overheid dit jaren heeft toegelaten terwijl dit al decennia ervoor bekend was. En nu kunnen wij er voor opdraaien.
Ik heb al eens een asbest leidingisolatie laten wegnemen via de officiele weg en ben absoluut niet happig om weer van die (door de overheid gesteunde) verwijder-cowboys over de vloer te krijgen.... daarnaast... waar is het einde? dit spul kan daadwerkelijk bijna overal in zitten (kit, lijm... ). Dit is gewoon waanzin.
Hoe druk moet ik mij hierover maken? Over de vloer lig een andere pvc vloer (los)... daarnaast zit er ook een deur met zijramen vast bovenop die vloer dus zomaar verwijderen zal niet evident zijn.
Wat zijn de plannen in je woning? Ga je renoveren? Verhuren of verkopen?
Zolang hij niet in slechte staat is ga je hier niet echt veel vezelvrijgave van krijgen door gewoon over te wandelen.
In geval je gaat renoveren maar deze niet wil verwijderen kan je er altijd een andere vloer over leggen MAAR enkel als je deze los over de vinyl legt.
Wat mag je wel? Laminaat over plaatsen, vinyl los over leggen, tapijt los over leggen.
Wat ma je niet? Iets verlijmen op de vinyl zodat je nog meer asbestafval creëert.
Er ligt momenteel al een vinyl en hier en daar tapijt los over aangezien ik al een donkerbruin vermoeden had maar nog niet had durven testen na mijn recent trauma van de pleister-leidingisolatie (en toen men me wees op het verdacht zijn hiervan).
Ik was normaal niet van plan dit te renoveren. Er is 7 jaar geleden wel een voordeur over geplaatst met zijraam die dus op de vloer gekit is en ik kan moeilijk heel mijn voordeur uitbreken.
Er is ook ooit een leiding door getrokken door een elektricien - er was toen nog geen sprake van asbest-attest - en wist ik veel dat die troep in vloeren kon zitten, ik wist enkel van golfplaten af...
Hij is grotendeels in goede staat, er zit wel een kleine scheur in ergens van 10cm. Maar dit ziet er hetzelfde uit als aan de randen/naden van de vloer en is hard.
Ik heb trouwens de indruk dat hij niet helemaal verlijmd was/is met de vloer eronder - aan de voordeur kon ik een stuk 'opheffen' (na het losmaken van de rubberen boord) - misschien indertijd enkel aan de randen verlijmd? En ja er zit dus ook nog een vloer onder maar wat dat is kon ik niet goed zien (leek op stenen tegels).
Deze vloer zit in de hal boven de kelder en heeft niet zo veel verloop.
Echter kan het zijn dat ik opnieuw een extra elektriciteitsleiding zal moeten trekken en een kleine opening moet maken - hoe zit het dan daarmee?