• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

verbruik boiler

Lid geworden
6 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan iemand me zeggen hoe lang het duurt om water op te warmen tot +/- 65 à 70 °c in een boiler van 200 liter.

Doel: hoe lang moet ik mijn boiler op nachttarief laten werken om een hele dag warm water te hebben.

mvg,

freddyfingers wrote:
Kan iemand me zeggen hoe lang het duurt om water op te warmen tot +/- 65 à 70 °c in een boiler van 200 liter.

Doel: hoe lang moet ik mijn boiler op nachttarief laten werken om een hele dag warm water te hebben.

mvg,

vermogen van de boiler?? nen 1000W zal er namelijk (theoretisch) 2 keer zo lang over doen als nen 2000W. Da's ook allemaal zwaar afhankelijk van hoe verkalkt de verwarmingselementen zijn en hoe hard je boiler geisoleerd is. Misschien gewoon ne keer merk en type posten hier dan zal er iemand misschien wel een antwoord kunnen geven.

De vraag is niet, hoe lang het duurt, de vraag is hoeveel water heb je nodig aan welke temperatuur?

grofweg zal je boiler met 3KW voor 200l tss 2 en 3 uur nodig hebben. Maar afhankelijk van je nodige hoeveelheid die je nodig kan je de boilerthermostaat hoger of lager instellen.

Tenslotte ga je ook niet iedere dag evenveel warm water gebruiken

PS: normaal zijn de boiler opwarmtijden wel te vinden in de handleidingen.

Walter

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan