- Lid geworden
- 4 jul 2013
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Ik heb een draagbalk (zonder bouwaanvraag) perfect zelf geplaatst, en een schuifraam van 3,50 m aangebracht, ter vervanging van 2 kleine oude ramen, voor een mooier zicht op ons tuintje. Uit jaloezie heeft m'n buurman klacht ingediend bij Stedenbouw Antwerpen, die me verplichtten om een "bouwaanvraag" te doen, voor de reeds geplaatste draagbalk. Ik heb 6 architecten gecontacteerd om deze "administratieve fout" te corrigeren, en de bouwaanvraag te doen. Immers moet je Architect zijn om dit te kunnen. Niemand wilde dat doen.... (geen geld aan te verdienen ...). Uiteindelijk had ik geen keuze, want Stedenbouw wilde absoluut een bouwaanvraag .... Teneinde raad heb ik een architect een "verbouwingsplan" laten tekenen en ingediend bij Stedenbouw. Hij hertekende het ganse gebouw .. Minder wilde hij niet doen. Prijs : € 4.965 . Volstrekt onnodig, want dat plan kan niet worden uitgevoerd. Ik heb immers geen geld :-( Inmiddels heb ik schrijvens ontvangen van "administratie van het Kadaster", om te melden wanneer de verbouwing beëindigd is (???), (om een nieuw K.I. te bepalen ... ) en ook van de BTW, om al m'n facturen (???) ter controle voor te leggen. (Ik hou al m'n facturen goed bij, maar dat slaat enkel op materiaal, ik kan geen aannemers betalen, én ... ik kan het allemaal zelf)
Ik heb de beide diensten gemeld dat "gelet op m'n moeilijke financiële toestand, de bouwwerken worden opgeschort voor onbepaalde tijd". (geen antwoord gekregen).
De calvarie stopt niet... Nu wilt de architect opvolging doen van de werken ... En een veiligheidsadviseur aanstellen. Ik werk zelf met m'n partner & m'n broers op zaterdag... Dat zal dus vele jaren duren alvorens m'n eigen huisje klaar zal zijn... Die architect is een geldwolf. Soit dat het niet veel zal uithalen, want dat geld is er helaas niet... Kan me iemand goede raad geven ? Hoe krijg ik die architect van m'n vel ? Ik doe ALLES zelf, naarmate ik geld heb om bouwmaterialen te kopen.... Hoe kan de BTW nu ooit een controle doen op m'n verbouwing ? Er bestaat immers geen referentie start-punt van hoe het huis was toen voor m'n zelf-verbouwing ?? Iedereen bedankt voor advies. Ik slaap hier slecht van ....
Ik heb de beide diensten gemeld dat "gelet op m'n moeilijke financiële toestand, de bouwwerken worden opgeschort voor onbepaalde tijd". (geen antwoord gekregen).
De calvarie stopt niet... Nu wilt de architect opvolging doen van de werken ... En een veiligheidsadviseur aanstellen. Ik werk zelf met m'n partner & m'n broers op zaterdag... Dat zal dus vele jaren duren alvorens m'n eigen huisje klaar zal zijn... Die architect is een geldwolf. Soit dat het niet veel zal uithalen, want dat geld is er helaas niet... Kan me iemand goede raad geven ? Hoe krijg ik die architect van m'n vel ? Ik doe ALLES zelf, naarmate ik geld heb om bouwmaterialen te kopen.... Hoe kan de BTW nu ooit een controle doen op m'n verbouwing ? Er bestaat immers geen referentie start-punt van hoe het huis was toen voor m'n zelf-verbouwing ?? Iedereen bedankt voor advies. Ik slaap hier slecht van ....