Verbouwing Wilsele te zien vanuit de trein...

• Tags gevelsteen gevelwerken nieuwbouw renovatie woning
  • monalisa

Zeer Actief lid
    Lid geworden
    27 mrt 2006
    Waarderingsscore
    5
    Punten
    38
    Ik ga dagelijks met de trein werken in Brussel, en passeer dan tussen Leuven en Brussel altijd een knappe verbouwing. Via mappy denk ik uitgevlooid te hebben dat het huis op de Herentsesteenweg in Wilsele ligt (niet ver van de 'Sportschuur'). 't Is een herenhuisachtig huis waar zowel links, rechts als achteraan moderne stukken in grijze gevelsteen met redelijk wat glas zijn bijgebouwd. Wij zouden op termijn iets gelijkaardigs willen doen met ons klein huisje. 'k Zou eigenlijk es willen dat de trein daar bleef staan en eventueel zelfs een toertje rond dat huis maakte. :lol:

Nu, 'k zou er altijd ne keer kunnen langsrijden met de auto, maar om nu helemaal naar Leuven te rijden om alleen efkes twee minuten halt te houden aan een huis zie ik precies niet echt zitten.

Mijn hoop is nu dat iemand dat huis/die mensen misschien kent, en/of dat iemand misschien weet of er foto's van online staan (veel (ver)bouwers hebben tegenwoordig toch een eigen site), en/of dat die mensen hier misschien wel zelf aanwezig zijn? Je weet maar nooit...

En anders... zullen we er toch zelf ne keer moeten langsrijden.

als je nu is een half uur vroeger vertrekt, uitstapt aan dichtsbijzijnde station en op je gemak gaat kijken? Kan je daarna gewoon je weg verder zetten...

djaxx wrote:
    als je nu is een half uur vroeger vertrekt, uitstapt aan dichtsbijzijnde station en op je gemak gaat kijken? Kan je daarna gewoon je weg verder zetten...

Hm, mijn trein stopt alleen in Aarschot en dan meteen in Brussel Noord. Van daaruit is het nogal een eindje stappen naar Wilsele.

:lol:

'k Kan misschien ne keer nen boemel naar Leuven pakken 's avonds, da's misschien nog een gedacht... Maar 'k denk dat het dan nog een heel eind stappen is (dichtstbijzijnde station is denk ik Herent, of Leuven zelf. Moet ik es nakijken). Dan is ne keer den auto pakken toch nog een aantrekkelijker idee...

Even opgezocht, en het zou ongeveer een kilometer van het station van Herent moeten liggen. Dat valt nog mee, misschien stap ik in 't weekend wel es op de trein als mijn lief een dag moet werken ofzo...

Ik doe hetzelfde traject en heb ook al enkele mooie huizen zien staan. Het huis wat je beschrijft staat dit links of rechts van de rijrichting (als je naar brussel gaat)? Dan kan ik er ook nog extra opletten. Wat doe je anders op de trein :D

Is het - komende van Aarschot - voorbij de sportschuur en aan de rechterkant? Dat is dan waarschijnlijk al grondgebied Herent.

Ik weet niet precies welk huis je bedoelt, maar ik zal eens opletten als ik er langskom en het adres voor je noteren. Dan kan je de eigenaars opsporen.

Het is - komende vanuit Aarschot - aan de rechterkant, een paar honderd meter voorbij de Sportschuur. Als ik op Mappy kijk, denk ik dat het aan het begin van de Herentsesteenweg ligt, tussen de zijstraten Bornestraat en Koksijdepad. Of misschien is het nog één blok verder, na de Francois Demarsinstraat. Omdat de Herentsesteenweg overgaat in de Wilselsesteenweg, denk ik dat de Herentsesteenweg nog grondgebied Wilsele is... :-)

En 'k heb nog een mooie verbouwing opgemerkt op 't zelfde traject gisteren. Enfin, 'k had die al langer opgemerkt, maar heb gisteren nog es goed opgelet waar die juist lag: komende van Aarschot, een goeie km voorbij het station van Veltem, aan de linkerkant. Iets met een beige, lichte gevelsteen als ik me niet vergis. 'k Ga daar toch es de boemel moeten nemen en aan elk station tussen Leuven en Brussel uitstappen.

:P Daar zou ik wel een dagje mee zoet zijn. :-)

Ik heb het huis gisteren ook 'gespot' tijdens m'n treinrit huiswaarts (trein brussel-aarschot).

Maar het gaat inderdaad wat te snel om er veel van te kunnen zien.

Benieuwd of je via deze weg aan het adres zal geraken. Alvast succes ermee!

ik rij heel regelmatig voorbij Herent met de auto dus ik zal eens een klein ommetje maken.

een foto nemen vanuit de trein zal wel niet lukken :D maar als je het huis (de 2 huizen) nog eens wil beschrijven dan moet het wel lukken om het te vinden.

zal misschien wel een paar dagen duren.

beschrijving is niet nodig, had niet gezien dat je het al beschreven had

Robo wrote:
    Zeg, en via GoogleMaps?

Nee, je kan niet voldoende inzoomen om iets te herkennen. Daarbij, vanuit de lucht is er meestal niet zoveel te zien aan een huis, 'k zou het liever es zien met mijn twee voeten op de grond. :-)

't is toch niet de woonst van Wim Devilder? Die woont daar vlakbij ....

teizman

als je nog geïnteresseerd bent:

vandaag eindelijk de tijd gehad om eens te gaan kijken in wilsele.

het huis ligt idd op de herentsestwg, en wel op nummer 42. Eigenaars zijn Pinxten-Elsen, ze leken me niet thuis en ik had natuurlijk geen fototoestel mee.

ik kan er wel nog eens langs gaan om foto's te trekken als je wil, weet het nu toch zijn.

links van het huis is een aanbouw met heel veel glas (4m hoog en 5à6m breed?). de grond links van hen is ook van hen. rechts gaat de aanbouw verder door naar achter. het is in grijze crepie. de hele achtergevel is ook in crepie gezet. zover ik kon zien geen isolatie tussen.

je kan trouwens heel goed binnenkijken :)

typ op google elsen en herentsesteenweg in en je hebt het mailadres van de eigenares, foto, hobby's enz... ze zit blijkbaar bij spirit.

die huisbeschrijving alleen al smeekt naar fotos om dat schoon ding te zien !

ge zijt precies Jessica Alba aant beschrijven, alleen zegge fotos duizend keer meer in da geval als de beschrijving :)

Bedankt Eva2!

'k Zal de eigenares es googlen, en dan neem ik misschien contact met haar op.

Als je je geroepen voelt om foto's te maken: dat mag altijd! Als je mijn mailadres nodig hebt: dit kan je vinden in mijn profiel.

Geloof het of niet, maar heb vandaag op basis van dit topic een bericht gekregen van de architect van de verbouwing. :-)

Verdorie, nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar die verbouwing, maar ik kom begod nooit langs die kanten!

Er zaten toevallig geen foto's bijgevoegd bij de architect zijn berichtje? :p

Dat weet'k en 'k had al eens via streetview gepasseerd, maar die foto's doen de woning volgens mij niet echt veel eer aan. :)

'k Was ook wel benieuwd naar eventuele foto's van het interieur enzo, gezien Monalisa vorige week nog bericht kreeg van de architect.

Vind ik nu wel een tegenvaller. Er had beter geen link gestaan naar het huis.

Ik had mij iets helemaal anders voorgesteld ...

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan