• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Verbouwing/bijbouw sandwichpanelen

Lid geworden
17 feb 2019
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hey allemaal,
Ik zou een zeer structurele verbouwing willen doen waarbij het onmogelijk is om in het huis te blijven wonen.

Heb wat rondgekeken naar units of unitbouw en van de prijzen schrok ik wel wat. Is het een optie om een 40m2 "woning" te bouwen in sandwichpanelen in de tuin om de tijd van de verbouwing in te wonen?

Kon hier niet direct een "stappenplan" van vinden op het web, vandaar dat ik me even tot hier richt naar de haalbaarheid van dit project.

Groeten

Alles is mogelijk maar de vraag is altijd wat mag het kosten?

Is het een idee om een garage te bouwen en deze tijdelijk te gebruiken als woonst?

Is het een idee om een garage te bouwen en deze tijdelijk te gebruiken als woonst?

Aangezien de verbouwing al een serieuze hap gaat kosten liefst zo weinig mogelijk. Het betreft namelijk een tijdelijke woonst.
Dat is een idee, dacht eigenlijk bij mezelf dat het kostenplaatje van een ruimte van 40m2 in panelen minder was dan een garage..

Of een stacaravan? Familie heeft zelfs containers gekocht om in te wonen tijdens de bouw. En daarna doorverkocht.

Aangezien de verbouwing al een serieuze hap gaat kosten liefst zo weinig mogelijk. Het betreft namelijk een tijdelijke woonst.
Dat is een idee, dacht eigenlijk bij mezelf dat het kostenplaatje van een ruimte van 40m2 in panelen minder was dan een garage..
Je hebt een fundering nodig, je moet de panelen goed kunnen plaatsen, er is een dak nodig, er is toch wel een beetje verlichting en ook verwarming nodig, ... moet ik verder gaan :)

Of een stacaravan? Familie heeft zelfs containers gekocht om in te wonen tijdens de bouw. En daarna doorverkocht.
Vriend van mij ook maar zoals TS al aangeeft is dit niet meer zo goedkoop. Mijn vriend heeft er niets op verloren zelf tweemaal transport was afgedekt door meerprijs en dit was voor de inflatie.

1ste stap is vergunning aanvragen om woonunit te plaatsen

Garage blijft nuttig
Panelen moet je terug afbreken

Als

Je hebt een fundering nodig, je moet de panelen goed kunnen plaatsen, er is een dak nodig, er is toch wel een beetje verlichting en ook verwarming nodig, ... moet ik verder gaan :)

Dit geldt toch ook voor de bouw van een garage?
Nadien zou het kunnen dienen als "poolhouse" of een zorgwoning voor de schoonouders..

Als
als dat niet mag, dan zal.je andere oplossing moeten zoeken..
Ken een gezin dat plots een AS kreeg van de gemeente om meteen de unit te verwijderen.

Garage bouwen en in wonen tot woning af was, gebeurde vroeger veel.
Maar in meer en meer gemeenten wordt dit geweigerd. Soms moet zelfs de woning eerst gezet worden voor aan de garage begonnen kan worden.

Als
Ken een gezin dat plots een AS kreeg van de gemeente om meteen de unit te verwijderen.

Maar in meer en meer gemeenten wordt dit geweigerd. Soms moet zelfs de woning eerst gezet worden voor aan de garage begonnen kan worden.

Het zou gaan om een verbouwing, dus de woning staat er al.. Kostprijs van de garage opgezocht, is 30.000€ voor 40m2 een realistische prijs?

Als

Het zou gaan om een verbouwing, dus de woning staat er al.. Kostprijs van de garage opgezocht, is 30.000€ voor 40m2 een realistische prijs?
Hangt van vele factoren af.

Maar vergunning moet je steeds aanvragen als je er tijdelijk gaat wonen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan