Graag had ik een correcte manier gevonden om de aardingslus, welke in de kelder uit de grond komt , te verbinden met de aardingsonderbreker die op het gelijkvloers in de technische ruimte hangt. Deze dient verbonden te worden met een 16mm³ geel/groen, maar hoe maak ik deze correct vast aan de twee uiteinden van de aardingslus? Iemand een linkje/afbeelding van hulpstuk?
-
Vraag hier je gratis tickets voor de bouwbeurs Wonen: (ver)bouwen & interieur 2025 in Mechelen aan!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Verbinding tussen aardingslus en aardingsonderbreker
- aarding
- Lid geworden
- 9 jan 2023
- Waarderingsscore
- 739
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 13 dec 2012
- Waarderingsscore
- 4.503
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 13 dec 2012
- Waarderingsscore
- 4.503
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 9 jan 2023
- Waarderingsscore
- 739
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 13 dec 2012
- Waarderingsscore
- 4.503
- Punten
- 113
Vitruvio
Zeer gewaardeerd lid
Je hebt ook aardingsonderbrekers in T-vorm, daar kan je dan nog de aardingen van leidingen etc. rechtstreeks op aansluiten.
De loden mantel van je lus kan je strippen zodat je de koperen kernen makkelijker in de onderbreker kan klemmen, maar 't is geen verplichting.
De loden mantel van je lus kan je strippen zodat je de koperen kernen makkelijker in de onderbreker kan klemmen, maar 't is geen verplichting.
Zou kunnen, maar mijn hoofd equipotentiale verbindingen van mijn collectoren en dergelijke zitten ook in de technische ruimte op de aardingsonderbreker.De aardingsonderbreker in de kelder zetten, aansluiten op je aardingslus en van daar met je 16mm² naar de technische ruimte (en je zekeringkast) gaan.
disco stu
Zeer gewaardeerd lid
En dat is... waarZou kunnen, maar mijn hoofd equipotentiale verbindingen van mijn collectoren en dergelijke zitten ook in de technische ruimte op de aardingsonderbreker.De aardingsonderbreker in de kelder zetten, aansluiten op je aardingslus en van daar met je 16mm² naar de technische ruimte (en je zekeringkast) gaan.
Kelder of gelijkvloers?
Gelijkvloers.En dat is... waarZou kunnen, maar mijn hoofd equipotentiale verbindingen van mijn collectoren en dergelijke zitten ook in de technische ruimte op de aardingsonderbreker.De aardingsonderbreker in de kelder zetten, aansluiten op je aardingslus en van daar met je 16mm² naar de technische ruimte (en je zekeringkast) gaan.
Kelder of gelijkvloers?
Enkel mijn aardingslus komt toe in de kelder, en stopt daar.
disco stu
Zeer gewaardeerd lid
In de kelder zet je een aardingsonderbreker zoals @400 volt toonde.
Aan 1 kant sluit je de 2 uiteinden van de lus aan.
Aan de andere kant sluit je een geel/groene 16mm² aardingsdraad aan en daarmee ga je naar het eerste verdiep. Daar ze je een T waar je op toekomt met de 16mm² alsook al je goofdequipotentiaalverbindingen en de hoofdbeschermingsgeleider op aansluit
Aan 1 kant sluit je de 2 uiteinden van de lus aan.
Aan de andere kant sluit je een geel/groene 16mm² aardingsdraad aan en daarmee ga je naar het eerste verdiep. Daar ze je een T waar je op toekomt met de 16mm² alsook al je goofdequipotentiaalverbindingen en de hoofdbeschermingsgeleider op aansluit
OK duidelijk, de aardingsonderbreker zal ik dus van het gelijkvloers naar de kelder verhuizen.
Iemand dan een linkje, welk T-stuk er bedoeld wordt? Ik veronderstel dat dit geen 2e aardingsonderbreker is.
Iemand dan een linkje, welk T-stuk er bedoeld wordt? Ik veronderstel dat dit geen 2e aardingsonderbreker is.
Vitruvio
Zeer gewaardeerd lid
disco stu
Zeer gewaardeerd lid
Met een T stuk bedoel ik inderdaad een gewone onderbreker waar je ook equipotentieaalverbindingen op kan aansluiten maar die je gewoonweg niet als "onderbreker" in terminis gebruikt.
Maar dat mag dus ook eender welke aardingslat of aardingsblok zijn waar je de nodige aders op kan aansluiten.
Maar dat mag dus ook eender welke aardingslat of aardingsblok zijn waar je de nodige aders op kan aansluiten.
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments