• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Venstertablet - nodig?

Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zijn bezig met een nieuwbouw en moeten nu kiezen voor venstertabletten - maar dat zijn allemaal lelijke blinkende dingen.

Nu was mijn vraag: is dit noodzakelijk of kan je dat gewoon laten afwerken door de bezetter (dus zonder tablet) met bezetting?
 

Nick

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
2.403
Waarderingsscore
1
Punten
38
binnekesmam wrote:
ik weet niet hoe het bij jou zit, maar van alle ramen in ons huis is er een zeer klein percentage dat uberhaupt een vensterbank heeft langs binnen, al de rest is tot de grond.



Wij hebben dus geanodiseerd alu als raam, en ook geanodiseerd alu op de vensterbank, geen beborsteld dus. sorry



afwerkinghuis001bx9.jpg



's Mooi, kan je daar nog een foto'tje van online zetten onder een andere hoek? btw, wat is dat rond ding eronder? :)
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.262
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nick wrote:
binnekesmam wrote:
ik weet niet hoe het bij jou zit, maar van alle ramen in ons huis is er een zeer klein percentage dat uberhaupt een vensterbank heeft langs binnen, al de rest is tot de grond.



Wij hebben dus geanodiseerd alu als raam, en ook geanodiseerd alu op de vensterbank, geen beborsteld dus. sorry



afwerkinghuis001bx9.jpg



's Mooi, kan je daar nog een foto'tje van online zetten onder een andere hoek? btw, wat is dat rond ding eronder? :)



da's gewoon een rond spiegeltje denk'k om de onderkant te tonen, ni?
 
Lid geworden
16 mrt 2007
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Punten
0
mezza wrote:
Nick wrote:
binnekesmam wrote:
ik weet niet hoe het bij jou zit, maar van alle ramen in ons huis is er een zeer klein percentage dat uberhaupt een vensterbank heeft langs binnen, al de rest is tot de grond.



Wij hebben dus geanodiseerd alu als raam, en ook geanodiseerd alu op de vensterbank, geen beborsteld dus. sorry



afwerkinghuis001bx9.jpg



's Mooi, kan je daar nog een foto'tje van online zetten onder een andere hoek? btw, wat is dat rond ding eronder? :)



da's gewoon een rond spiegeltje denk'k om de onderkant te tonen, ni?



Is dat zo geen afdichting voor een gat in een bureau, om de kabels door te laten gaan?



Groetjes, Els
 
G

Guest

Guest
Els heeft het juist!

Onder mijn bureau zit een kabelgoot, en dat plaatje dekt het gat in het bureau af, zodat de kabels sober bovenkomen.

heb er zo 2, kan hier met 2 laptops naast elkaar aan bureau zitten dus.



pasverhuisd025gh2.jpg




ps de vlekjes ligt aan fototoestel, niet aan alu:)
 
Lid geworden
31 aug 2007
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
0
ziet er wel mooi en proper uit.

dat noteer ik maar in m'n boekske vol met tips :p
 
Lid geworden
13 feb 2008
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Punten
0
je kan ook gewoon het bezetwerk overschilderen met afwasbare verf zodat je het eventuele water of vuil zo kunt weg vegen
 

Nick

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
2.403
Waarderingsscore
1
Punten
38
@ binnekesmam:



Hoe maak je zoiets concreet? Alu op ruwbouw en rondom laten plakken of achteraf alu erop plakken of ... ?
 
G

Guest

Guest
nee, eerst alles laten uitplakken, en achteraf de alu laten opplakken.

Wij hebben een smid die hier allerlei werkjes heeft gedaan, en hij heeft die dingen gemeten, zodat elk tablet zo mogelijk uit 1 stuk bestaat.

Hij heeft dat er dan opgeplakt, er was zo'n beschermfolie op de bovenkant.

Dan hebben de schilders de ruimte tussen muur en tablet opgespoten met silicone, en meegeschilderd.

dus als je recht op de muur kijkt, zie je amper een tablet liggen, bij een bovenzicht zie je de alu.
 
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
140
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons worden de vensterbanken ook gewoon geplakt.

Alleen voor het keukenraam achter de spoelbak hebben we er voor gekozen om dit tot op de hoogte van het werkblad te laten komen en het werkblad tot aan de raam door te trekken zodat dat onze 'vensterbank' vormt.



BouwerInSpe
 
Lid geworden
30 jun 2006
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo



zitten ook een beetje met een vensterbankprobleem.

we denken er nu aan om ze in MDF uit te voeren en ze mee te schilderen met de muur.

Maar heeft iemand daar een foto van, want kan me niet voorstellen hoe dat er uit ziet.



Bedankt hé

Jim
 
Lid geworden
28 mei 2006
Berichten
1.357
Waarderingsscore
1
Punten
0
Verschillende vrienden van ons hebben Mdf-vensterbanken, gelakt in kleur van de ramen of de muren. Ik vind dit erg mooi.



Voor een strakker uitzicht kan je klassieke venstertabletten ook zonder oversteek en opzij niet ingewerkt in de muren laten plaatsen. Dan vallen ze veel minder op.
 
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vorige week werden de tabletten bij mij geplaatst en meteen opgestopt door de plakker!



Ik heb er 2 in MDF om mee te schilderen met de muur



afbeelding003.jpg




afbeelding004.jpg




De andere heb ik genomen in dezelfde witte composiet als het werkblad in mijn keuken:



Het betreft een oud gebouw en alhoewel ik het liefst tabletten zie die niet voorbij de muur komen was dit in mijn geval niet altijd een goed idee:



afbeelding006.jpg


Deels omwille van de vorm van het gebouw



afbeelding005.jpg


En deels omwille van het niet altijd zo rechte plakwerk



Resultaat van iets verder bekeken:



afbeelding113.jpg




Zelfde raam toen ik mijn huis in september 2006 voor het eerst bezocht :p



p1010317.jpg
 
Lid geworden
30 jun 2006
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
0
Goed bezig Thierry



Bedankt voor de foto's.

Ga toch ook een centimetertje voorbij het pleisterwerk komen, maar niet in de muur inwerken.



Nog veel verbouwplezier hé

Jim
 
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
jimvos wrote:
Goed bezig Thierry



Bedankt voor de foto's.

Ga toch ook een centimetertje voorbij het pleisterwerk komen, maar niet in de muur inwerken.



Nog veel verbouwplezier hé

Jim



Ah ja vergeten, in mijn traphal heb ik de tabletten slechts een heel klein beetje voorbij het pleisterwerk laten komen en niet in de muur laten inwerken!



afbeelding115.jpg
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.387
Waarderingsscore
0
Punten
0
Thierry, mooie uitvoering in die composiet.



Wat is de kostprijs hiervan?



Alvast bedankt!
 
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
Raf Van Laere wrote:
Thierry, mooie uitvoering in die composiet.



Wat is de kostprijs hiervan?



Alvast bedankt!



Tabletten werden geplaatst door keukenmaker! Totaalprijs voor 12 tabletten, geleverd en geplaatst bedraagt € 987,83 + BTW.



Het opmeten was niet zo makkelijk en men zaagde eerst modellen uit in hout!
 
Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
0
Men raadde mij aan om de tableten eerst de schilderen alvorens te plaatsen, maar ik stel mij nu de vraag of ik niet met de finishing wacht tot de plakker is langs geweest....



Bij ons is er wel nog een afstand van enkele centimeters tussen onderkant tablet en bovenkant bezetting van het onderliggende muurtje... :roll: (amaai wat een zin)

Hoe vul ik die "holte" het beste op? Cement?
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.262
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik haal dit topic nog eens boven



hoe bevestig je best die vensterbanken in MDF

wij nemen geen watervaste MDF, dus best gewoon met TEC7?



vreet mortel of gips aan gewone MDF? of valt da mee?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan