Vaste tel bij Telenet

• Tags netwerk
  • Fondan

Zeer Actief lid
    Lid geworden
    22 okt 2020
    Waarderingsscore
    104
    Punten
    43
    Hallo,

Ze hebben een nieuwe modem komen plaatsen van telenet.
    Het draadloos internet werkt terug naar behoren.
    Op de modem zijn 4 utp aansluitingen RJ45 en ook nog 2 aansluitingen voor tel (tel 1 en tel 2)
    Nu heb ik om te testen (heb ook een vaste tel bij telenet) mijn toestel in de aansluiting gestoken van tel 1
    Maar ik heb geen kiestoon op de tel?
    Dat moet normaal toch werken dan?

Mvg

Heb je een abo met vaste telefoon afgesloten?

In elk geval, niemand gebruikt dat nog.

Ja ik heb al lang een vaste lijn bij telenet.
    Wij gebruiken dat nog regelmatig

De laatste generaties misschien niet maar de 'oudere' generaties wel nog hoor.

Waarschijnlijk heeft de technieker geen vaste lijn geconfigureerd op de nieuwe modem omdat dat bijna nooit meer gebruikt wordt.
    Zie je deze staan als je inlogt op "mijn telenet"?

Ja mijn vaste lijn staat op "mijn telenet"
    Met paar opties "voicemail instellingen" - "oproepblokkering"
    Ga morgen eens een vast toestel halen bij ons moeder en dat eens in de modem pluggen.
    Mischien is mijn toestel stuk....

Die hebben ook een GSM, en ondertussen klagen ze dat de rekening te hoog is. Er gaat direct 10-15€ van je maandelijkse rekening zonder die vaste telefoon.
    Maar het klopt, alleen oude mensen gebruiken het nog.
    (Ben zelf ook bijna 60, maar een vaste tel is toch al jaren weg hoor. )

Werkt jouw vaste lijn nog na de interventie (zoals die voorheen stond ipv zelf draadjes te versteken).

Je hebt toch niet zoiets aangesloten want dat werkt idd niet meer 😜.

Bijlagen

• IMG_1853.webp
      IMG_1853.webp
      43,4 KB · Weergaven: 6
    Je zou toch nog altijd een kiestoon moeten krijgen, zelfs met zo’n antiquiteit.

Die hebben ook een GSM, en ondertussen klagen ze dat de rekening te hoog is. Er gaat direct 10-15€ van je maandelijkse rekening zonder die vaste telefoon.
    Maar het klopt, alleen oude mensen gebruiken het nog.
    (Ben zelf ook bijna 60, maar een vaste tel is toch al jaren weg hoor. )
    Vaste telefoonlijn is een gratis optie.
    Ik heb nog een oude pack, waar vaste lijn mee in zit, moest ik doe eruit halen, betaalde ik ook hetzelfde, omdat er dan kortingen wegvallen omdat ik maar 2 producten had ipv 3

ik ga morgen eens testen met een ander toestel.
    Als ik dan een kiestoon heb,dan is mijn telefoontoestel stuk.

Wij hebben recent een nieuw abonnenement bij telenet MET vaste telefonie en dat kost ons toch een 25 euro per maand ongeveer. Met dan de optie altijd bellen voor niks is dat er nog eens 7.5 euro bij.. Dus een dikke 30 extra per maand voor de vaste telefoon.
    De reden waarom.. tja..

Telenet, don't get me started. Ben ooit begonnen aan 42 euro/maand en nu elvendertig product namen verder betaal ik > 80 euro/maand voor nog altijd dezelfde (middelmatige) diensten...

Telenet, don't get me started. Ben ooit begonnen aan 42 euro/maand en nu elvendertig product namen verder betaal ik > 80 euro/maand voor nog altijd dezelfde (middelmatige) diensten...
    Been there….. changed to Orange.
    En nu betaal ik de helft.
    57€ voor internet en een GSM
    Decoder is ook weg, ik kijk nu gewoon via internet en een Apple TV.

• Leuk
    Waarderingen: Nu7s
    Been there….. changed to Orange.
    En nu betaal ik de helft.
    57€ voor internet en een GSM
    Decoder is ook weg, ik kijk nu gewoon via internet en een Apple TV.
    maar als je zoals Fondan een vaste lijn erbij wil, betaal je bij Orange 12€ per maand extra
    bij Telenet is die gratis
    en dan zou jou Internet + gsm + vaste lijn 69€ kosten en bij Telenet 70 (voor iets beter Internet en meer mobiele data)
    je kan er alsook een data only SIM bij krijgen v-zonder meerprijs, waarbij je onbeperkt kan mee surfen.

Dus dubbel betalen... appelen met appelen vergelijken.

Net een van de redenen waarom ik nog bij Telenet zit. Al sinds begin steeds betrouwbaar internet en TV gehad. ALs er eens iets was, direct geholpen. Vrienden zijn eens overgeschakeld geweest naar Orange en dat was geen succes, hebben terug Telenet binnengehaald.
    Maar ik hoor natuurlijk ook wel van sommigen dat ze wel problemen hebben met Telenet, vooral slechte WIFI

Maar als je niet tevreden bent van hun diensten, waarom blijf je er dan bij ?

Geen problemen met Orange hier.
    En die verbinding van 150/15 doet alles wat ik wil. Thuis werken gaat perfect. Netflix aan 4k op 2 schermen…
    En als mijn buren met Telenet een storing hebben, dan ik soms wel, soms niet. Het gaat uiteindelijk over dezelfde kabel.

Ik was de jaarlijkse prijsstijgingen beu, en toen ik ze 3 keer heb laten uitzoeken waarom mijn verbinding weg viel heb ik een rekening gekregen, die heb ik geprotesteerd met succes, maar toch duurde het 2 maand eer ik dat geld terug had. Zoiets verdraag ik niet.
    Orange reageert ook sneller als je een vraag stelt.

Hier Proximus onlangs ook opgezegd. Ik kreeg amper 15 a 20 Mbps via Proximus waardoor de tv regelmatig bleef hangen. Nu heb ik Internet en mobiel van Hey telecom. (Orange dus) Ik betaal 34 €/maand voor onbeperkt internet en 14 €/maand voor 80GB mobiel. (Beiden waren op moment van aankoop wel een permanente promotie maar er zijn altijd promoties bij Hey.) Wanneer je mobiel met 25GB/maand genoeg hebt kost je dit 9 €/maand. De installatie van de modem is gedaan door iemand van telenet.
    Momenteel via WiFi op de laptop heb ik 140 Mbps.

Hier Proximus onlangs ook opgezegd. Ik kreeg amper 15 a 20 Mbps via Proximus waardoor de tv regelmatig bleef hangen. Nu heb ik Internet en mobiel van Hey telecom. (Orange dus) Ik betaal 34 €/maand voor onbeperkt internet en 14 €/maand voor 80GB mobiel. (Beiden waren op moment van aankoop wel een permanente promotie maar er zijn altijd promoties bij Hey.) Wanneer je mobiel met 25GB/maand genoeg hebt kost je dit 9 €/maand. De installatie van de modem is gedaan door iemand van telenet.
    Momenteel via WiFi op de laptop heb ik 140 Mbps.
    Hey! is wel heel goedkoop, maar die klantenservice is echt een drama!
    Dus zolang alles goed gaat, geen probleem.

Hier al jaren tevreden van Orange. Ik kan niks zeggen van de wifi en alles binnenshuis. Wij hebben enkel een modem in bridge mode, alles achter de modem is in eigen beheer.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan