• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

vandaag brief gekregen van btw

Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
2.311
Waarderingsscore
0
Punten
0
In 2008 heb ik mijn btw aangifte moeten binnen brengen,vandaag brief in de bus van de btw.

pfff was effe schrikken hoeveel dat ze die woning zelf hebben geschat,en moet een goed pak bijbetalen.

Nu is er geen max. termijn op dat de btw moet reageren??

Ik heb mijn facturen al van april 2008 ingediend,en nu komen ze daar nog mee af??

Wat kan ik daar nu tegen beginnen zij schatten mijn woning gewoon 50000 euro duurder?

Voel me er echt ni goed bij,en heb echt niet de financieele middel nu.

Ik heb hen daarnet opgebeld maar er was niemand meer.
 

macfall

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
5.094
Waarderingsscore
0
Punten
36
barteke wrote:
Bjorn S. wrote:
K.B: je hebt volledig gelijk, zo werkt het inderdaad. Maar Raf heeft ook gelijk door te zeggen dat het onzin is :mrgreen:



Als ik een vloer koop voor € 25,- / m2 op officiele factuur kost die € 25,- / m2. Dat een of andere ambtenaar meent daar een andere prijs op te moeten plakken, is in mijn ogen gewoon diefstal...

inderdaad diefstal,maar wat doet de staat denk je.

ze moeten geld hebben om aan de vluchtelingen en doppers enz uit te geven he.

dus ja wie is de domme



Als iedere medemens even heilig zou zijn als sintepieter, dan waren al die zaken heus niet nodig...op dat gebied wordt er veel gesteeld van de maatschappij. Dus wie is er hier den domme...
 
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
534
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als Nederlander heb ik dit Belgische BTW-gedoe nooit begrepen. Maar het komt er dus gewoon op neer dat de Belgische staat BTW heft over zwart werk en daarbij mensen die het wel legaal zelf doen aan een enorme administratieve last onderwerpt en de bewijslast volledig bij hen legt.

En dan is het waarschijnlijk ook nog zo dat als je echt veel zwart laat doen je graag die BTW + boete betaald omdat je toch al een flinke winst gemaakt hebt.

Schandalig beleid eigenlijk.
 

Smettuh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 nov 2009
Berichten
2.171
Waarderingsscore
1
Punten
38
Als je een dossiert invult met x aantal facturen voor een totaal bedrag dat veel lager ligt dan de geschatte waarde dan is het idd logisch dat men hier op in gaat.



Hoe heb je je dossier ingediend? Was het duidelijk dat er veel DHZ aan te pas kwam?

Heb je de belastingsdienst verwittigd?

Heb je wel degelijk alle facturen ed. toegevoegd? Geen gaten te vinden?



Onzin is de formule op zich niet vind ik, men moet ergens vertrekken van een maatstaf. En die maatstaf is niet uitermate hoog. Speciale gevallen moeten nu eenmaal verantwoord worden.



De persoon die de controle uitvoert daarentegen zal wel niet altijd zijn werk uitvoeren zoals het hoort. Randinformatie zal wel eens genegeerd worden .. prijs a met b vergelijken of prijs a met b vergelijken en rekening houden met DHZ, aannemers prijzen, ..

wat kiest de luie ambtenaar denk je ;).



Nuja, onze boekhouder krijgt elk jaar dossiers terug gestuurd en bijna altijd is er na verantwoording geen boete op te leggen. Als er geen gaten zijn mag je op beide oren slapen.
 
Lid geworden
28 apr 2008
Berichten
101
Waarderingsscore
0
Punten
0
ben vorige week ook met men facturen moeten gaan het was op 20minuten geklonken dus mensen laat u hier niet bang maken gewoon rustig naar de btw controle gaan en als je veel zelf gedaan hebt word je daar echt niet op beboet zo werkt dat niet. die op de btw weten ook dat er int zwart geklost word. dat weet immers iedereen maar die op de btw zei tegen mij het ligt tussen de 300euro en 1300euro wat de meeste moeten bij betalen.
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
kerkie1980 wrote:
ben vorige week ook met men facturen moeten gaan het was op 20minuten geklonken dus mensen laat u hier niet bang maken gewoon rustig naar de btw controle gaan en als je veel zelf gedaan hebt word je daar echt niet op beboet zo werkt dat niet. die op de btw weten ook dat er int zwart geklost word. dat weet immers iedereen maar die op de btw zei tegen mij het ligt tussen de 300euro en 1300euro wat de meeste moeten bij betalen.



Aha , ... :mrgreen:

En wie zijn dan "de meeste".

Reken maar als je HEEL VEEL zelf gedaan hebt en je hebt bvb voor 150 k€ bespaard door eigen werk dat men daar een serieuze aardappel met je zal schillen ...

Als er maar 2% van de bouwheren zijn die 30.000 euro moeten ophoesten en de helft hiervan is een echt fraudeur ... dan is er dus nog steeds 1% die onterecht 30 k€ op te hoesten heeft ...



Binnenkort zijn we winddicht ... en volgende zaken zelf gedaan. Metselwerken volledig zelf ... enkel gevelsteen geplaatst door aannemer , 1200 euro voor hellingschape , 9 K€ voor kelder , schrijnwerk door aannemer , sec poort door aannemer , en fatuur archi ...

Ik houdt mijn hart vast ...



@kerkie1980 ... waar kan ik tekenen voor die 1300 euro :D ... zou voor mij een soort LOTTO-pot zijn ...



k.b.
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij hebben nooit miserie gehad. 0 eur te betalen.

Wel altijd een min-of meer dagboek bijgehouden,

en afgezien van enkele prullen niks in t zwart. Alles zelfbouw.



Als je daar met je aankoopfakturen van bouwkraan, verstekzaag, nagelpistool... etc staat

met een degelijke uitleg,

geeft dat een ander effect dan zo een theoreet met pianovingers die

probeert te verdedigen dat hij naast zijn fulltime op 3 maanden zelf alles effe bouwde.



.
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
ST5 wrote:
Wij hebben nooit miserie gehad. 0 eur te betalen.

Wel altijd een min-of meer dagboek bijgehouden,

en afgezien van enkele prullen niks in t zwart. Alles zelfbouw.



Als je daar met je aankoopfakturen van bouwkraan, verstekzaag, nagelpistool... etc staat

met een degelijke uitleg,

geeft dat een ander effect dan zo een theoreet met pianovingers die

probeert te verdedigen dat hij naast zijn fulltime op 3 maanden zelf alles effe bouwde.



.



Ik neem toch ook aan dat uw eerste "brief" serieus zal geweest zijn ....

Ik heb al vernomen dat ze de facturen van uw gereedschappen gewoon verwijderen (uit uw lijst halen ) dit omdat dit zogezegd geen kosten zijn voor uw woning maar gereedschappen die je zelf hebt gekocht ...

En die moet je maar terug doorverkopen ...



Het zal uiteraard veel van de dienst / en dossierbehandelaar afhangen ...

en van je dossier ...



Maar om nu te zeggen dat ik er heel gerust ga in zijn ...



k.b.
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Dat ze die gereedschappen niet in rekening brengen voor het bedrag van je woning te bepalen is vrij normaal.

Maar die facturen maken het weer wel aannemenlijker dat je alles zelf hebt gedaan.
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
chime wrote:
Dat ze die gereedschappen niet in rekening brengen voor het bedrag van je woning te bepalen is vrij normaal.

Maar die facturen maken het weer wel aannemenlijker dat je alles zelf hebt gedaan.



Uiteraard , als bewijslast van je DHZ ...

k.b.
 

Smettuh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 nov 2009
Berichten
2.171
Waarderingsscore
1
Punten
38
Hier eigenlijk geen gereedschap moeten kopen omdat men vader zo goed als alles heeft.



Ze zullen het moeten doen met facturen en een dagboek. :s
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
Smettuh wrote:
Hier eigenlijk geen gereedschap moeten kopen omdat men vader zo goed als alles heeft.



Ze zullen het moeten doen met facturen en een dagboek. :s



Idem , maar verklaring van buren , architect , veiligheidscoord. ...

Gewoon het feit dat je de kennis hebt ...



Poseren met een schop in de hand en een vuile overal ... dat is toch ook niet echt een sluitend bewijs ...



k.b.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
730
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb op 4 juni 2009 mijn BTW aangifte aangetekend opgestuurd. Is het waar dat ze na 2 jaar geen controle meer kunnen doen?
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
yotie wrote:
ik heb op 4 juni 2009 mijn BTW aangifte aangetekend opgestuurd. Is het waar dat ze na 2 jaar geen controle meer kunnen doen?



:lol: Zal wel wat afhankelijk zijn van uw gedrag en dossier.



Sommige misdrijven verjaren immers maar na 30 jaar .... nu denk ik niet dat je het zo bont hebt gemaakt .... :lol:



Inkomensbelasting is 5 jaat dacht ik , ... maar BTW van een bouw ...

No idea ...



Bel anders eens , dan organiseren ze het misschien nog tijdig ... :mrgreen:



k.b.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan