Vanaf welke waarde LEW

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hallo,

gisteren mijn eerste EPB berekening gekregen en ik zit op K26 en E62 (Kwaarde zal nog ietwat dalen en E peil ook dalen door blowertest). Warmteverbruik was ongeveer 37/m²

Nu is het mij niet duidelijk vanaf wanneer we over LEW spreken?

Is dit een combinatie van K peil en Epeil, vanaf een bepaald verbruik?

bedankt

SDH

Lid geworden
15 feb 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
lage energie 45kWh/m²

zeer laag 30kWh/m²

passief 15kWh/m²

is een gangbare regel die rondgaat, but what's in a name

Lid geworden
3 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Om de belastingsvermindering voor een LEW te krijgen, moest je indertijd voldoen aan volgend criterium:

Onder een lage-energiewoning wordt een woning verstaan waarvan de totale energievraag voor ruimteverwarming en -koeling kleiner is dan of gelijk is aan 30 kWh/m² geklimatiseerde vloeroppervlakte.

Lid geworden
27 jan 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben 16cm pur in muur

20 cm in plat dak

11 cm in vloer

0.6 raam

en we komen met de voorberekening uit op 51.08kWh/m2.

vind ik toch straf dat dit geen lew is. en het is geen serre.

binnenkort nog eens naar de epb mensen mailen om dit uit te klaren...

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Volgens mij volgt iedereen verschillende criteria. Is er iets als een "standaard" ?

Zoals hierboven verschil tusseh SDH & Bart G:

lage energie 45kWh/m²

zeer laag 30kWh/m²

passief 15kWh/m²

EN

Onder een lage-energiewoning wordt een woning verstaan waarvan de totale energievraag voor ruimteverwarming en -koeling kleiner is dan of gelijk is aan 30 kWh/m² geklimatiseerde vloeroppervlakte.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
en enkele jaren geleden was een LEW een woning die minder dan 75 kWh/m² nodig had, een PH was minder dan 20 als ik mij niet vergis.

conclusie: dat zal steeds aangepast worden in de tijd om hun regels/subsidies strikter te maken.

SDH

Lid geworden
15 feb 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor de fiscale maatregel bij 30kWh/m² was een E-peil 60 een lage energiewoning, in Nederland is een passiefhuis 25kWh/m² geloof ik, enzovoort..

Dus nogmaals: what's in a name, als je voldoende isolatie voorziet en de overige energiebehoefte oplost volgens de trias energetica ben je (naar mijn zéér bescheiden mening) goed bezig, of dat nu 50kWh of 10kWh uitkomt op het einde van de rit. Je K26 toont alvast aan dat er meer dan strikt noodzakelijk geisoleerd wordt/is.

Bovenaan