van avi naar divx?

Lid geworden
12 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoe kan ik een avi-bestand omzetten in een divx bestand. Heb op google gezocht maar vind alleen downloads tegen betaling. Als ik er dan toch eentje freeware vind is dit met een zgn. 'watermerk'. Hierdoor krijg je reclame doorheen je fragmenten. Wie kan me helpen? Liefst geen avi naar dvd converter.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
251
Punten
83
kan vcdgear dat niet?

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
avi is een container formaat waar verschillende codecs gebruik van maken. Het kan zelfs zijn dat jouw AVI file reeds gebruik maakt van de divx codec, indien niet dan is deze wel eenvoudig te transcoderen.

Je zal wel een exemplaar moeten vinden van de divx codec. Je kan deze gratis downloaden van de divx website maar dan komt er aan het begin van de film wel een klein watermerk in beeld. Eenmaal je de codec hebt dan kan je de film converteren met bijvoorbeeld virtualdub

Lid geworden
21 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gewoon op divx.com downloaden en die DivX Create gebruiken. Is een aantal dagen gratis dacht ik.

herriejr

Lid
Lid geworden
28 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
stimpie79 wrote:

Virtualdub is een aanrader.

Daarnaast is een alternatief misschien MPlayer (eerst voor Linux, maar er is ook een windows-versie) voor wie van een command-line interface houdt. Deze bevat mencoder, een tool waarmee je ook heel veel conversies kan doen. De meeste conversies kunnen ook gewoon met MPlayer gebeuren.

Bovenaan