Vals plafond plaatsen

Lid geworden
17 jan 2016
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Ik heb hier een plafond van Stalton potten.
Nu zou ik hier vermits de electriciteit langs een vals plafond gaat gaan, dus zoals eerder gezegd een vals plafond zetten.

Nu breek ik men hoofd de hele tijd over hoe ik deze zou plaatsen?
Iedereen zegt met Metal Stud, maar ik ga geen Gyproc zetten.
Wij willen rustieke planken zetten als plafond.

Hoe en met wat zou dan het beste de structuur bouwen?
Bedankt voor de reacties.
Mvg,

David

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Waarderingsscore
333
Punten
83
Normaalgezien kan je zo een overspanning maken met voligeplanken.
Welke afstand moet je overbruggen en hoeveel cm kan je zakken?

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
253
Punten
83
Een houten roostering?

Lid geworden
17 jan 2016
Waarderingsscore
0
Punten
0
De korste zijde is 3.78 m Ik kan gemakkelijk een 20cm zakken, ga het plafond tot 2.50m laten zakken. 

grandscenicman

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
123
Punten
63
Meet u rondom een waterpaslijn af en bevestig tegen uw muren planken van 1" x 2" , zijnde 22 x 45 mm.

Maak op vaste tussenafstanden blokjes tegen deze planken en voorzie tussen uw planken de nodige lengtes ( die je in 2 stukken voorziet, +- 2 stuks van 1760 mm aan elkaar ) , maak deze op nog 2 plaatsen dmv een plankje tegen het bestaande plafond vast ( tegen het doorbuigen/doorhangen , op 1/3 en 2/3 van de breedte)

Voorzie ook tussenstukjes om het geheel van tussenlatten steviger te maken op 1/3 en 2/3.

Als het nieuwe plafond nogal zwaar is : voorzie 3 tussensteunen...1/4 , 2/4 , 3/4...

Indien je plankenplafond in de breedte komt , dan kan je die tussenstukken ook skippen en gewoon op regelmatige afstand latten bevestigen onder het regelwerk en daartegen kan je je nieuwe plafond bevestigen....

Als je die latten "plat" bevestigd dan heb je een groter draagvlak voor je nieuwe plafond.

Bovenaan