• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

vakantie of niet?!

• Nee, al het geld gaat naar de bouw

Votes: 0 0,0%
  • Ja, we hebben hier geld extra voor

• Ja, we gaan

• Total voters
    0

vakantie of niet?!

Reaction score
0
Na anderhalf jaar bouwen zijn we toe aan een vakantie.

Nu is het dilemma:

gaan we

of gaan we niet en steken we dit geld in de bouw

Graag de mening van de minder gefortuneerde bouwer die

ook geen geld extra heeft om op vakantie te gaan.

Wij gaan niet, maar dat heeft vooral te maken met het feit dat we volop in een fase zitten waar veel verandert in de bouw. Vandaag is de PUR gespoten, vrijdag komen ze chapen boven en volgende week komen ze beneden en in de badkamer vloeren. Volgende week gaan mijn vader en vent ook de draad rond onze grond zetten. Het wordt dus eigenlijk een verlof waar heel veel gewerkt zal worden. En die twee weken zijn dan al vlug voorbij.

Wij gaan al 3 jaar gewoon voor een paar dagen weg naar Duitsland of de Ardennen. Dit jaar gaan we een midweek naar Durbuy.

Ontspanning heeft een mens toch af en toe nodig vind ik.

Over 2 weken vertrekken we weer :D :D :D

geen vakantie dit jaar. Liever een bbq'tje op ons nieuw aangelegd terras. 8)

Wij gaan ook niet op vakantie aangezien we net gekocht hebben en nog moeten beginnen met renoveren.

Wat we wel doen is een weekendje rotterdam met een BONGO die we eerder dit jaar cadeau kregen :lol:

maar ja... wat is vakantie he. Sommigen noemen onze "vakantie" een tripje.

ingrid wrote:
maar ja... wat is vakantie he. Sommigen noemen onze "vakantie" een tripje.

Dingen doen die je graag doet, dat is voor mij vakantie. Zomaar de auto pakken op een dag dat iedereen aan 't werken is en een eind rijden, iets gaan eten, enz. ... dat is ook vakantie! Wat niet wegneemt dat ik ook wel houd aan onze 'echte' vakantie(s).

Tijdens de aanloop naar de bouw en tijdens de bouw zijn we niet op vakantie gegaan.

Nu zitten we volop in de afwerkingsfase en ik ben net begonnen met de ruwbouw van de garage, maar dit jaar toch op vakantie...

7 jaar zonder echte vakantie, je gaat er naar verlangen op den duur...

En omdat we dit jaar toch een mooi bedrag terug kregen van de belastingen mogen we onszelf nog eens verwennen vind ik.

Oeps, ik heb blijkbaar als enige gestemd op ja, wij hebben er geld extra voor :oops: .

Het klinkt anders dan het is...alhoewel...

Wij gaan wel op vakantie...in de zin van "niet thuis blijven".

Dat komt door mijn man zijn job dat het eigenlijk bijna "moet".

Hij werkt best veel uren per week, dus heeft net als de meesten ook nood aan vakantie. Alleen als we thuis vakantie zouden houden (wat voor mij ook vakantie zou zijn), dan zal het nooit een echt vakantiegevoel geven, want dagelijks bellen er mensen, komen er mensen aan de deur...als ze weten dat je thuis bent, dan blijven ze proberen...Of gewoon van zijn werk uit...thuis zijn, wil zeggen dat je beschikbaar bent...

Ach, het lot van vele zelfstandigen zeker.

En ja, we kunnen de telefoon niet opnemen, of de deur niet meer open doen...maar laten we zeggen...als je een goei excuus hebt voor vakantie elders, dan ga je toch niet moeilijk doen :wink: .

We sparen eigenlijk dus maandelijks wat voor de vakantie (vandaar mijn antwoord in poll)....de laatste jaren waren dat dus budget- en kindvriendelijke vakanties in Nederland of Frankrijk (of de andere kant van ons land) voor een week...

Eigenlijk heel goed meegevallen, en zolang de kinderen klein zijn, zullen we het op die manier doen.

@ikke8519: wat anderen doen zou niet uit mogen maken. Als jij zegt dat jullie er nood aan hebben, en er kan geld voor vrijgemaakt worden, dan zou ik zeggen, zeker doen....

Meisje wrote:
Ach, het lot van vele zelfstandigen zeker.

Dat is inderdaad het lot van een zelfstandige. Als ik niet wegga, dan blijf ik ook bezig. Dus wij gaan ook ieder jaar een paar keer. Een week aan 't eind van de winter, twee weken in juni en een week in de herfst. Als je dat bij mekaar optelt zijn dat nog altijd maar 20 werkdagen. Een jonge bediende heeft meer dan dat. Ik werk trouwens al zo'n 32 jaar, dus ik vind dat ik dat wel verdiend heb. Het parket in de living en de retro Smeg zullen nog even moeten wachten.

ik heb nee gestemd.

en moet zeggen : ben net terug van 4 dagen conge.

maar die is duurder uitgevallen als verwacht, dus eignelijk ne kate aan over gehouden :(

Wij gaan sowieso niet jaarlijks op vakantie. Liever om de 3-4 jaar een lekker lange reis maken en een stukje wereld zien, dan elk jaar een weekje Turkse riviera all in. Maar ieder zn ding natuurlijk :)

Ik ga zelfs geen echte vakantie periode nemen. Vanaf volgende week heb ik bouwverlof (als archi), maar net deze periode is het super druk bij de vzw waar ik deeltijds werk, dus ga ik daar effe voltijds werken.

En om toch af en toe wat te ontspannen, zullen we wel een paar dagen snoepen. Zo van: he, het wordt vrijdag super goed weer, we nemen een dagje verlof en doen een uitstapje, gaan zwemmen of zo. Voor ons veel leuker dan 2 weken verlof terwijl het rotweer is of zo...

Maar aan iedereen die in België of ergens anders vakantie viert: geniet ervan!

Ik heb gekozen voor "neen, al het geld gaat naar de bouw", maar eigenlijk is dit verkeerd. De keuze "neen, want op vakantie gaan interesseert ons niet" stond er jammer genoeg niet bij.

oeps sorry, nog een mogelijk vergeten dus.

khad poll gewoon gestart uit nieuwsgierigheid naar wat andere mensen deden. we willen gaan en we zien wel als we verlof hebben wat we gaan

doen.

wij zijn al uit de bouw, maar wij zijn wel gewoon op vakantie blijven gaan. man kan dat echt niet he, verlof hebben en nergens naartoe gaan.

we zijn nu net terug van een week Mont Ventoux, en gaan in augustus een week naar de Landes.

Elk jaar ook skiverlof, maar ik heb al 3 jaar niet meegeskied, volgend jaar kan ik terug mee ! alleen nog een babysit meenemen voor de kleinste :lol:

Wij gaan ook niet op vakantie. 4 of 5 augustus starten de werken aan ons huis. Ondertussen huren we en lenen we. Dus niet zoveel reserves. We hebben het dan ook nog eens in ons hoofd gekregen dat we juli 2009 gaan trouwen. Ik kan overtuigend nee zeggen tegen vakantie met een beetje spijt in het hart! Ik hou vooral van de zon! Moest het hier nu twee maanden mooi weer zijn dan hoor je me niet klagen!

Om eerlijk te zijn, ik snap zelfs niet hoe vele mensen meerdere keren per jaar op (vlieg)vakantie kunnen gaan. Ik heb er allezins het geld niet voor.

En ik ben ook niet echt een vakantieganger. Vroeger gingen we thuis wel eens een weekje naar een bungalowpark, maar das niks voor mij. Het zal nog wel enkele jaren duren voordat ik simpelweg het geld heb, maar als het dan zover is dan wil ik een stukje van de wereld zien, en niet gewoon een strand en wat water. En dan liefst nog per trein.

Wij gaan ook niet op vakantie dit jaar.

Het geld steken we voorlopig nog liever in de bouw.

Ooit komt het er wel eens van om te reizen, maar dan ook niet 10 dagen aan een zwembad gaan liggen in Spanje, maar hopelijk ooit Amerika.

Da's al lang een droom.

Wij gaan weekje op vakantie met de auto en onze bouw is pas gestart.

Dit jaar gaat dat nog, volgend jaar zal het ofwel weekendje ofwel niks zijn.

Eerste jaar toen we aan de verbouwingen bezig waren, waren we van plan op vakantie te gaan. We hadden een reisweg uitgestippeld, lijstje gemaakt van wat er in de bagage moest enzo, enfin dingen gepland. We hadden drie weken verlof denk ik. En toen kregen we het ineens in ons hoofd van nog een weekje te verbouwen en dan twee weken op vakantie te gaan. Begonnen aan de gyproc-wanden in de keuken... en drie weken later was onze keuken quasi af. :-D Uiteindelijk niet meer op vakantie geweest.

Vorig jaar veel op vakantie geweest: naar India met vriendinnen, weekend Brugge + zee met m'n lief, vijf dagen naar Duitsland met schoonfamilie, dikke twee weken Cote d'Azur en Toscane met m'n lief, en nog een weekend naar de Ardennen met vrienden.

Dit jaar zijn we al vijf dagen naar Porto geweest, en in september zoeken we ons reisje naar Frankrijk/Italië van vorig jaar nog es over te doen (kan ook nog iets helemaal anders zijn, we zijn niet zo'n planners, we zien wel wat komt). Dan hebben we beiden nog best veel verlofdagen over, dus wie weet komt er nog ergens een verlengd weekend of een midweek naar ergens bij, als m'n lief z'n verlof kán opnemen (ze zijn met momenten nogal onderbemand op z'n werk). Misschien nog es een sneeuwvakantie, da's al een aantal jaar geleden.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief