• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

! Uw rentevoet! : Deel II

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Aangezien het vorige topic eigenlijk compleet kapot is, starten we hier opnieuw.

Omdat er veel mensen op zoek zijn naar een lening, nodig ik jullie uit om jullie rentevoet (bank, vast, variabel, duur, ssv, kosten, quotiteit etc) hier te posten, als je net een lening hebt aangegaan of nog op zoek bent.

Post het verloop van je onderhandelingen, hoe je het aangepakt hebt, wat je uiteindelijk beslist hebt hier, zodat andere 'leningshoppers' nog iets kunnen bijleren.

Zij die meer info willen over een hypothecarie lening 

Ik hoop dat jullie massaal belangstelling hebben!

Groetjes

c00kie
 
Lid geworden
13 mrt 2016
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
1
Welke bank lijkt op deze moment de beste voorwaarden te geven?
Is i.v.m nieuwbouw.
Situatie voor mij:
- alleen
- Q<80 % (volgens een online berekening, heb een bouwgrond volledig in bezit + eigen middelen).
- op 20/25 jaar
- Vaste rentevoet lijkt mij momenteel het beste?

Ben al eens langsgeweest bij ING, Bpost, Beobank en Argenta.
Momenteel komt Argenta 2.35% (eigen bank) op de eerste plaats en ING 2.5% tweede - beide op 20 jaar.

Deze week ga ik nog langs BNP en dacht eraan een afspraak te maken bij Recordbank en Crelan? Heb hier al enkele goede dingen gelezen over Nagelmackers, maar op hun site lijkt deze rentevoet vrij hoog te zijn?
 

boran

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 aug 2007
Berichten
1.416
Waarderingsscore
254
Punten
83
Ik zou eerst eens bij hello bank een simulatie maken. De rentevoeten zijn niet de beste en niet negotieerbaar, maar wel een goede basis om bij andere banken verder te onderhandelen.

Als ik eerst daar was langsgeweest had ik waarschijnlijk 0.10% lager gezeten nu.
 
Lid geworden
13 mrt 2016
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
1
boran zei:
Ik zou eerst eens bij hello bank een simulatie maken. De rentevoeten zijn niet de beste en niet negotieerbaar, maar wel een goede basis om bij andere banken verder te onderhandelen.

Als ik eerst daar was langsgeweest had ik waarschijnlijk 0.10% lager gezeten nu.

Hello bank geeft geen woonkrediet uit voor nieuwbouw. Enkel voor het kopen van bestaande woningen.

Had het van de week al eens gecheckt :)
 

levud

Lid
Lid geworden
13 aug 2015
Berichten
600
Waarderingsscore
9
Punten
18
Wij zijn momenteel nog aan het onderhandelen (maar komen in de eindfase).

Q<80% (een stuk eronder) en gaan waarschijnlijk lenen op 20 jaar (vast).
Zitten momenteel aan 1,67 bij ING -> Belfius gaat normaal nog een tegenvoorstel doen.

Bij ING moet volgens de bankbediende momenteel alles via het hoofdkantoor gaan, 1e rentevoet die ze zelf kon aanbienden was ook 1 van de hogere voor ons (2,10).
Ze hoeven trouwens geen zwart op wit bewijs te hebben van de beste rentevoet die je hebt gekregen om een tegenbod uit te brengen, telefonisch melden volstaat
wink_smile.png

BNP en Argenta (onze huisbanken) hadden niet echt schitterende aanbiedingen en hadden precies niet super veel interesse om ons als klant te houden..
Nagelmackers rentevoet was redelijk maar niet meer bij gehoord om een tegenbod (kantoorverantwoordelijke lag ons niet echt).
Crelan had geen tijd/zin om ons te spreken en heeft na het invullen van een vragenlijst rentevoet doorgemaild die in vergelijking met de anderen om te lachen was (denk dat ze daar al genoeg leningen uitgekeerd hebben dit jaar).

Denk dus dat je nog wel een stuk lager kan, aangezien jouw dossier op wat ik hier kan lezen ook wel sterk is. Weet natuurlijk niet in hoeverre het alleenstaande aspect 'bestraft' wordt.
 
Lid geworden
2 feb 2014
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zijn momenteel ook naarstig op zoek...

Eigen inbreng 80k
Lenen 320k
Looptijd 25 jaar

We zijn in oktober al eens bij twee banken gaan horen en toen kon het niet op. Nu we effectief een keuze moeten maken lijkt het plots een pak minder...

Nagelmackers had denk ik voor een 10/5/5 1,4 in oktober en 1,7 nu (met ruimte voor onderhandelen), maar ik vind de bankkosten er wel erg hoog.
Crelan heeft ons ook snel afgewimpeld met een 2,4 vast oid.
ING had 2,2 en kon niet onderhandelen
Postbank zat aan 1,88 vast 
Argenta had 1,8 in oktober maar zijn ondertussen terug gestegen denk ik

Recordbank gaf momenteel ook 1,7 op 10/5/5 met flexibelere voorwaarden. Momenteel is dat voor ons de mooiste optie en de bankmedewerker stond ons erg aan. We hebben nog afspraken bij Fortis, Belfius, KBC en Argenta. Wel beetje zuur om te zien dat het op die korte tijd toch heel lastig is geworden om een goede lening te vinden. 
 

Cyn

Lid geworden
18 nov 2016
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons zit het zo:

- 315K op 25jaar aan 1,65% op voorwaarde:

* loon storten, brand en ssv

* mandaat is 50/50

* < Q70

 

dit alles voor een nieuw te bouwen woning.

 

 
 

bertarna

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
592
Waarderingsscore
151
Punten
43
Wij lenen bij onesto aan 3,14 , bij herziening zou het op 2,44 komen.
Maar we moeten terug 1900 euro notariskosten betalen terwijl het bij dezelfde bank is. We mogen wel kiezen waar we onze verzekering nemen. We lenen op 30 jaar, zou het dan goedkoper uitkomrn naar een andere bank over te stappen ?
 

Cyn

Lid geworden
18 nov 2016
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo Geforce, 

 

Tuurlijk. we hebben 2 weken geleden getekend bij Argenta. Volgende maand verschijnt dit bij de notaris. 
 
Lid geworden
13 mrt 2016
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
1
Cyn zei:
Hallo Geforce, 

 

Tuurlijk. we hebben 2 weken geleden getekend bij Argenta. Volgende maand verschijnt dit bij de notaris. 

Gaat het hier om een variabele rentevoet? Zo ja, welke formule? 

 

Alvast bedankt voor de info.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
bertarna zei:
Wij lenen bij onesto aan 3,14 , bij herziening zou het op 2,44 komen. Maar we moeten terug 1900 euro notariskosten betalen terwijl het bij dezelfde bank is. We mogen wel kiezen waar we onze verzekering nemen. We lenen op 30 jaar, zou het dan goedkoper uitkomrn naar een andere bank over te stappen ?

notariskosten ?  Waarschijnlijk is dit 3 maanden intrest en administratieve kosten.

Of overschakelen wenselijk is, daar moet je voor naar andere banken om een berekening te laten maken....

Vraag verschillende scenario's,  10j-15j-20j,....probeer rekening te houden met alle factoren zoals bv het belastingsvoordeel..
 

licen

Nieuw Lid
Lid geworden
13 aug 2009
Berichten
98
Waarderingsscore
0
Punten
6
Ze lenen terug op 30 jaar.

Als ze ervoor al op 30 jaar geleend hebben dan is het met opnieuw notariskosten.
 

levud

Lid
Lid geworden
13 aug 2015
Berichten
600
Waarderingsscore
9
Punten
18
Gisteren voorstel van ING ondertekend.

Lening voor 250.000€ (Q<80%) - nieuwbouw
Rentevoet is dezelfde gebleven als ik hier een paar posts eerder zei: 1,67% vast op 20j
Voorwaarden brand, loon en SSV (nog 30% korting hierop kunnen bekomen als finaal offer)

 
 
Lid geworden
2 feb 2014
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben uiteindelijk gisteren getekend bij ING.

1,90% vast voor 25 jaar, lening voor 320k met Q>80.

SSV, loon en brand waren verplicht. 
 

Cyn

Lid geworden
18 nov 2016
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
opgelet met SSV en brand...

 

Wij zijn beiden elk verzekerd voor 100%  voor iemand van 29j en 32j, beide rokers, en betalen voor beide € 659

Mijn zus haar situatie: elk verzekerd voor 50% hetzelfde geleende bedrag voor iemand van 38j en 34j alsook rokers betalen samen € 600. zelfde bank ander kantoor...

 
 

Drossie

Lid
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
211
Waarderingsscore
0
Punten
16
Deze morgen gaan horen bij Axa om onze lening over te nemen en 150000 bij te lenen om te renoveren.
In totaal een lening van 350000.
We krijgen bij Axa een vaste rentevoet van 2.14 of een variabele van 1.43. In worstcase is die variabele 10000 euro duurder.
Ons gezamenlijk inkomen is ongeveer 4500 euro.
Quotiteit is hoog, want aankoopwaarde van het huis was 202000 euro.
Looptijd 25 jaar

Ik denk dat de rentevoet vrij scherp is? We neigen naar variabel.
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Voor variabel 10/5/5 is dat een toprente. Maar dat zal het wel niet zijn, want dan kom je niet zo snel aan 10000€ risico bij verhoging van de rente.

Je weet op dit moment een ding vrij zeker, en dat is dat de rente niet zal zakken. Een variabele rente kan dan nog steeds interessant zijn, maar dan wel met redelijk lange vaste periodes. 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
splits ze op in een deel vast en een deel variabel, waarbij ene op een kortere termijn en het hypothecair gedeelte op langere termijn.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan